|
| Fejl i brænder eller virus? Fra : Chrillemand | Vist : 454 gange 140 point Dato : 17-03-04 19:47 |
|
Hej........
Har lige købt en DVD 16x (ASUS), og et brænderdrev 52x32x52 (LiteON).
Jeg satte den til at brænde en cd fra en musikprogram (Creative MediaSource Organizer) på 52x, og gik fra den. Da jeg kom tilbage nogle minutter senere, var den lukket helt ned, og den bippede i 2 forskellige toner, og det var ikke muligt at tænde den igen, medmindre jeg afbrød strømmen. Så prøvede jeg igen, for jeg tænkte at det kunne da ikke passe, og det samme skete. Så satte jeg brændehastigheden ned på 48x, og det gik fint. Et par dage efter havde jeg siddet ved computeren, og havde skrevet i Word, da den lige pludselig lukkede ned. (PIS OG LORT...!), så tændte jeg den, og den lukkede ned efter tyve minutter......GRRRRRRR. Har jeg fået virus, eller er det en fejl i brænderen, eller noget helt andet? Jeg har ikke installeret softwaren, da XP'en selv gjorde det. Hvad gør jeg?
| |
| Accepteret svar Fra : dscoop80 | Modtaget 150 point Dato : 17-03-04 19:58 |
|
Hej Chrillemand...
Jeg tror ikke det har noget at gøre med hverken dit DVD-drev eller din brænder!
Tværtimod syns jeg du skal tjekke nedestående i denne rækkefølge for fejl!:
1.
Tjek i "BIOS" (Tryk "DEL" når du starter computeren) hvor varm dit system bliver + CPU'en...
Er dette problemet at den bliver for varm, slukker den normalt automatisk som i dit tilfælde!!!
2.
Tjek dine RAM-blokke! evt. udskift dem med nogle andre!
3.
I værste tilfælde kan det være en "BIT-fejl" som er opstået i selve CPU'en (Processoren) hvilket betyder
at du skal have den byttet!!! (Har selv oplevet det med egen pc! måtte bytte CPU'en)
Håber det kunne hjælpe...
Mvh. Cooper
| |
| Kommentar Fra : tedd |
Dato : 17-03-04 20:35 |
|
Hvis det er en direkte kopi (on the fly) du laver fra DVD drevet til din brænder, vil du opleve de problemer! Problemet er at overførselshastigheden fra DVD drevet ikke er 52 gange og derfor kan brænderen jo ikke brænde med den hastighed! Den vil så stå og vente på overførslen fra DVD drevet, og det kan godt få en computer til at gå ned! Og muligvis osse overbelaste computeren, så der sker det du beskriver!
Hvis du er nervøs over virus og lignende, så gå ind på www.spywarefri.dk og brug deres onlineværktøjer!
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 17-03-04 20:39 |
|
Hvis du ikke har tjekket dine skærmindstillinger Skulle du måske lige det du skal højreklikke på skrivebordet vælge egenskaber pauseskærm og der skal du sætte den på ingen
Mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : micjo |
Dato : 17-03-04 21:18 |
|
Hej
Prøv lige at se på din strømforsyning. Den kan være for lille, eller måske er den blevet ustabil. Passer fint med ny brænder= for lidt strøm?
PC med 2 cd-romdrev+2HD+div kort+blæsere osv løber nemt op i 400W.
Ovenstående lyder også rigtigt, tror bestemt ikke det er virus.
Mvh Micjo
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 18-03-04 08:35 |
|
Glemte lige at sige at du også skulle kigge under strømstyring når du var inde som beskrevet i mit andet indlæg
Mvh sune
| |
|
En bekendt sagde, at processeren skulle vendens til at kører hurtigt igen............kan det passe?
| |
|
jaja, du hygger dig vist tedd! Det kan nemt være at man overbelaster den, når den ALDRIG har prøvet at køre fuld ydelse! Og derfor, tage et skridt adgangen!
| |
|
Ok.......tror du har ret tedd. Jeg er enig at det lyder meget usandsynligt, for det er jo ikke en bil eller hund, som skal tilvendes til at køre hurtigere. Nå.........
| |
|
Sune...? Hvad har pauseskærm og strømstyring med hinanden at gøre. Den er ikke sat til at lukke ned, helle ikke for harddiskene, kun at skærmen går i dvale eller hvad det nu hedder, og det ændrer jo ikke noget!
| |
|
Har 2 harddiske, 2 CD-rom drev, Grafikblæser(GeForce FX 5600), cpublæser, FSBblæser(400MHz) og det kører med en 300W, så det skulle nemt kører med 400W. Bunkortet kræver min. 300W, men det kører jo.
Min 400W strømforsyning, har jeg sat i en anden pc, og det kører upåklageligt. Så strømforsyningen er det nok ikke galt med.
Tror nærmere at det er cpu'en. GAMLE LORT!
| |
|
Efter jeg har nævnt alt dette ovenstående, ville der så ikke være stor sandsynlighed for, at det er processeren´?
For man kan jo ikke sige at den er varm(58 grader når skrivebordet vises) eller tager jeg fejl? Strømforsyningen er det jo heller ikke (kører både med 300 og 400W)
Coopper....? Kan en "Bitfejl" opstå lige pludselig? CPU'en er lidt over et halvt år gammel!
| |
| Kommentar Fra : lyhne1 |
Dato : 26-03-04 01:13 |
|
jar du chekket i bios at din hd (eller andet) ikke er sat tiil at gå i dvale??
lyhne1
| |
|
1: Den er sat til at lukke ned ved 120 grader når jeg går ind i bios'en (for at være på den sikre side!)
2: Intet er sat til at gå i dvale.....den lukker ned efter forskellige antal min. Men nu hvor den kører 1583, er der ikke sket noget.
Jeg prøvede at justere på strømmen at AGP, RAM, CPU, og en mere, og der fik jeg ikke en chance for at starte den op. Lige da den kom ind på skriveborde, lukkede den ned! Så satte jeg det ned igen, + cpu'en, og den har ikke lukket ned endnu!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|