/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Bygge og styre
Fra : vamme
Vist : 250 gange
150 point
Dato : 13-03-04 20:43

HEJ

Jeg var for nogle år (5-7) siden i besiddelse af et sharewarespil der gik ud på at bygge byer og regere.
Min søn er nu pludselig kommet i tanke om at det ville han godt spille.
Så nu hænger jeg med håret i postkassen da jeg ikke kan finde det og ikke kan huske hvad det hedder.
Nogen der har en ide.
Kan med det samme siga at det ikke er SimCity for den er allerede installeret, men det var noget i samme stil.
Alle ideer kan bruges og gerne med et downloadlink.
På forhånd tak.

Mutti

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 160 point
Dato : 13-03-04 20:58

Prøv at kigge her - der er mange muligheder.
http://www.dosgames.be/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 21:15

Her er en mere - kunne være den selvom den ikke ser så gammel ud.
http://www.acclaim.com/games/constructor/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 22:31

Kan det være feks age of impires Nej jeg ka huske der var et hvor man også skulle lægge vanresouvar ind og brandstationer og lign og derkom hele tiden brand og sån ka det være det jeg kan ikke huske hvad det hedder men ka spørge ungerne i morgen Mvh sune

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 16:14

det er nok sim city 1 du tænker på eller også er det 2 men trorg det er 1 prøv og download dem ved dov ikke hvor men du kan ikke købe dem mer

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 16:15

ups så ikke du havde skrevet (har sim city inde )

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 16:55

Hallo Wamme??

Kommentar
Fra : vamme

Dato : 14-03-04 17:12

Hallo Sunowich
Blev lige så glad at der var kommet 3 svar men som sagt sim city har jeg allerede så det er ikke den
refi> Har kigget på dine forslag men ikke fundet noget selvom der ligger en masse godt.
Sunowich> Den du tænker på er også sim city.
Den minder meget om constructor som foreslået men er ikke den. Iøvrigt kan den ikke downloades fra linket.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 15-03-04 09:27

Hej.

Kan det være Populous... (det er godt nok mere et gudespil hvor man skulle sende sygdomme og jordskælv og sådan noget efter folk.) der findes flere Populous spil 1 og 2 og the beginning.

Eller måske The settlers...? Der findes også mange forskellige udgaver. Men det gik ud på at man skulle bygge sin by og så gå i krig med nabo-byerne, det foregik i middelalderen (tror jeg).!

Eller er det måske klassikeren civilization... kult-spillet hvor man skulle bygge byer og bekrige andre folk op igennem tiderne..!

Mikael

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 09:49

Jeg snakker ski ikke om sim's på noget tidspunkt Hmm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : vamme

Dato : 21-03-04 13:20

Ser ikke ud til vi kam komme det nærmere.
Refi> Min datter er glad for mange af de spil der er på den side du henvider til - så tak for det.
Nu mangler jeg så bare at få min søn til at finde et andet der kan bruges.
Takker for jeres indsats

Mutti

Godkendelse af svar
Fra : vamme

Dato : 21-03-04 13:21

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 13:21

Selv tak