/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Herman Hartvig
Fra : ravnskjaer
Vist : 548 gange
20 point
Dato : 28-04-02 13:16

Jeg søger oplysninger om min tipoldefar Herman Hartvig. Han var løjtnant ved det 25. regiment i Sønderborg i 1968.
Den 31.8.1868 blev hans søn/min oldefar født i Flensborg, døbt den 15.9.1868 i St. Marien Kirche. Hans mor var ugifte Nielsine Pedersdatter fra Hjortlund, Ribe Amt

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 30 point
Dato : 28-04-02 13:26

Han må dælme være gammel, hvis han var løjtnant i 1968. Ring straks til guinees book of records

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 28-04-02 14:26

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-04-02 21:41

"ravnskjaer" <ravnskjaer.news@kandu.dk> wrote in message
news:kOQy8.6521$HZ2.525659@news000.worldonline.dk...
> Jeg søger oplysninger om min tipoldefar Herman Hartvig. Han var løjtnant
> ved det 25. regiment i Sønderborg i 1968.
> Den 31.8.1868 blev hans søn/min oldefar født i Flensborg, døbt den
> 15.9.1868 i St. Marien Kirche. Hans mor var ugifte Nielsine Pedersdatter
> fra Hjortlund, Ribe Amt

Hvad er navnet på din oldefar?
Det er nødvendigt, hvis vi skal hjælpe dig med at finde
flere oplysninger.

Med venlig hilsen
Bodil.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-04-02 11:26

> Jeg søger oplysninger om min tipoldefar Herman Hartvig. Han var løjtnant
> ved det 25. regiment i Sønderborg i 1968.

Vel 1868...

Hvis han var *dansk* officer før 1864, bør han stå i

   V Richter
   Den Danske Landmilitæretat 1801-1894

Bestilles på biblioteket.

--

De bedste hilsner
Steen Thomsen

=============================================================
Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/
Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
Tlf: +45 3880 0202 steenthomsen@danbbs.dk
=============================================================

Godkendelse af svar
Fra : ravnskjaer

Dato : 01-05-02 10:50

Tak for svaret viskinge.
humør er da en god ting omend den kan blive kedelig i nogen sammenhæng

Kommentar
Fra : ravnskjaer

Dato : 01-05-02 11:07

Ang. Herman Hartvig.
Jeg er nybegynder m.h.t. at benytte Kandu's hjemmeside. Jeg håber at alle der har været så venlige at besvare mit spørgsmål vedrørende Herman Hartvig læser dette. Til Bodil kan jeg fortælle at min oldefar havde samme navn som min tipoldefar. De hedder/hed begge Herman Hartvig. Herman Hartvig den ældre anerkendte fødselsretten 13031868 ( St Marien Kirchen Buch, Flensborg) til Herman Hartvig den yngre. Til Steen. En gammel militærmand har fortalt mig at der aldrig har været et 25. regiment i Danmark, men han kunne jo været blevet forflyttet??? Tak for henvisningen jeg vil bestille bogen og undersøge sagen.