/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Regler for neddrosling / indregistrering~
Fra : PsychoCowboy
Vist : 1783 gange
20 point
Dato : 25-04-02 12:01

Mit spørgsmål går på, om det er muligt at få en "stor" motorcykel på over 34 Hk indregistreret i sit eget navn, selvom man kun har kort til at køre på en "lille" motorcykel.
Jeg er selvfølgelig godt klar over, at det er ulovligt at køre på den med lille kort, men er det muligt i følge loven at indregistrere den?
Jeg har spurgt mange og søgt mange steder efter svaret, men jeg får sgu stortset et nyt svar hver gang, så nu håber jeg, at der er folk, som virkelig ved hvad de snakker om, der svarer på det her spørgsmål. (Evt. beviser det)

Psycho Cowboy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 11:02

> Mit spørgsmål går på, om det er muligt at få en "stor" motorcykel på
> over 34 Hk indregistreret i sit eget navn, selvom man kun har kort til
> at køre på en "lille" motorcykel.

Hej Fritz

Ja. Det kan du godt. Du behøver ikke have kørekort til det køretøj du
indregistrerer. Forsikringsselskaberne er ligeglade med om du har kørekort
eller ej. Politiet er ikke

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 11:17

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> wrote in article
> Hej Fritz
>
> Ja. Det kan du godt. Du behøver ikke have kørekort til det køretøj du
> indregistrerer. Forsikringsselskaberne er ligeglade med om du har
kørekort
> eller ej. Politiet er ikke

Så har du måske ikke læst dine forsikringsbetingelser under DÆKKER IKKE:
"Hvis føreren ikke har kørekort til det forsikrede køretøj"
eller også er du heldig det ikke står der....

Men de tegner den jo gladeligt, de ved jo heller ikke om du selv skal køre
på den??
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 9. november
Bliv snydt og fornærmet - for samme pris!!

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 25-04-02 11:45

> >Forsikringsselskaberne er ligeglade med om du har kørekort
>
> Så har du måske ikke læst dine forsikringsbetingelser under DÆKKER IKKE:
> "Hvis føreren ikke har kørekort til det forsikrede køretøj"

Hej Søren

Jo det står der sikkert også i min police. Jeg vi snakker forbi hinanden.
Jeg stiller et eksempel op:

Fritz på 18 køber sig en nyere brugt CBR 600. Forsikrer den (As if!) og får
den indregistreret i eget navn. Endnu har han ikke gjort noget ulovligt selv
om den har 110HK og han kun må køre en 34Hk maskine (25Kw). Maskinen er
under 5 år gammel og skal ikke synes ved omregistrering.

Her kommer balladen:
Maskinen skal nu monteres med et droslingskit og den skal synes igen, hvor
man medbringer parpirene fra droslingskittet. Maskinen bliver nu synet og
opgivet som værende med 34HK i indregistreringsattesten. Fritz må nu gerne
køre på sin CBR fuldt lovligt.

Forsikringsselskabet vil meget gerne sælge en forsikring til Fritz, selv om
han ikke har kørekort til køretøjet. Ingen problemer der. De vil bare ikke
dække, hvis han bruger køretøjet, da han jo ikke har kørekort dertil.

Hvis man forestillede sig at Fritz, i et anfald af ungdommelig gåpå mod,
købte verdens dårligste CBR, der på trods af at være opgivet til 110Hk, kun
lavde 30HK på baghjulet før monteringen af droslingskittet da motoren var
defekt, må han stadig ikke køre på den, selv om han kunne fremvise en
rullefeltsmåling fra anderkendt forhandler. Det er hvor mange heste den er
opgivet til at yde på krumtappen fra fabrikken der tæller.

Hvis Frits til gengæld købte en GN 250 opgivet til 21HK, og derefter fik den
portet, blueprintet, større karbs, lettet krumtappen og fik monteret turbo
og fnisegas så den lavede 37HK på baghjulet, så vil han formodentlig aldrig
få en bøde for at føre et køretøj han ikke har kørekort til.

Hmm. Historen løb vist af med mig

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 11:37

"Søren Lindholt" wrote in message

> Så har du måske ikke læst dine forsikringsbetingelser under DÆKKER IKKE:
> "Hvis føreren ikke har kørekort til det forsikrede køretøj"
> eller også er du heldig det ikke står der....
>

Jeg vil give Jens Jacob ret i hans påstand !

Endvidere - min egen påstand :
uanset om man "intet kørekort" har kan man forsikre alle de køretøjer man
har lyst til men man må naturligvis ikke køre på / i dem !!!!
Der kan jo være forskel på om man er ejer eller bruger = fører af køretøjet
!

PS : selvsagt dækker en forsikring ikke, hvis "føreren af køretøjet" ikke
har et gyldigt førerbevis til det forsikrede køretøj ...det er jo logik

V.H John

Kommentar
Fra : bo9

Dato : 25-04-02 13:16

Hvis du er over 25 må du vel også gerne køre den for politiet?

Godkendelse af svar
Fra : PsychoCowboy

Dato : 25-04-02 14:27

Tak for svaret Jens Jacob Bager Jensen. Udemærket historie, du slyngede ud!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 13:42

John Kramme <kramme@mail1.stofanet.dk> wrote in article
> > Så har du måske ikke læst dine forsikringsbetingelser under DÆKKER
IKKE:
> > "Hvis føreren ikke har kørekort til det forsikrede køretøj"
> > eller også er du heldig det ikke står der....
> >
>
> Jeg vil give Jens Jacob ret i hans påstand !

Det kan da godt være du vil det, men han skrev altså:
"Forsikringsselskaberne er ligeglade med om du har kørekort" men det er
altså kun korrekt så længe forsikringen ikke skal bruges...
Og med samme synsvinkel er politiet også ligeglad, man kan sagtens
indregistrere osv. et køretøj man ikke har tilladelse til at føre... så som
sådan modsagde Jens Jacob sig selv i samme sætning. Men lad nu det ligge,
nok ordkløveri for denne gang, det er snart weekend og så skal der KØRES!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 13:47

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> wrote in article
>
> Hej Søren
>
> Jo det står der sikkert også i min police. Jeg vi snakker forbi hinanden.

Jeg vi ?? Ja det gør I vist, eller taler du med to tunger??

Så lang en historie gider jeg ikke skrive, men sagen er jo at man kan
indregistrere hvad man vil, og også forsikre det i eget navn. Det er først
når man begynder at køre på det der træder andre betingelser i kraft....
man kunne også sige at forsikringsselskabet faktisk helst så dig føre et
køretøj du ikke har kørekort til, da de så har en argument for ikke at
dække evt. skade. Ergo, de er ikke ligeglade!!! Stik den!

Søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 14:14

> man kunne også sige at forsikringsselskabet faktisk helst så dig føre et
> køretøj du ikke har kørekort til, da de så har en argument for ikke at
> dække evt. skade. Ergo, de er ikke ligeglade!!! Stik den!

Hej Søren

Jeg er i fortælle humør i dag:

Fritz får monteret droslingskittet og hans CBR bliver synet som værende en
34HK model. Alt er i den skønnest orden og Fritz kører to dage. På treide
dagen er han er verdensmester og vil lære at stejle inde ved rådhuspladsen i
KBH ***. Fritz synes det er svært at stejle og giver de 34HK skylden.
Droslingskittet bliver afmonteret og CBR'en har nu 110HK. Fritz kan stadig
ikke stejle, men kører nu 250Km/t på motorvejen.

Fritz bliver stoppet af politiet med 185Km/t. Betjenten synes det er
mærkeligt en 34HK maskine kan køre 185Km/t (210km/t indikeret). Fritz bliver
kaldt til syn. Synsfolkene finder at droslingskittet er afmonteret. Fritz
får en bøde for at køre uden kørekort. Alm. bøde for at køre uden kørekort
er 5000kr. Da Fritz har kørekort til "lille MC" er det en formildende
omstændighed og bøden bliver nedsat til 3000kr.

Fritz kører stadig rundt på sin 110HK CBR. Fritz kører op bag i en
pensionist, kommer ikke selv til skade, men invaliderer enke fru Hansen.
Fritz får skylden. Fritz's motorcykel bliver undersøgt igen. Fritz får
dobbelt bøde (6000Kr) for stadig at køre uden kørekort. Fritz's
forsikringsselskab betaler 100.000kr for rep. at enke fru. Hansen's Polo og
1,2 Mill i erstatning til enke fru Hansen for invaliditet. Nu går det
rigtigt galt for Fritz. Forsikringsselskabet finder ud af Fritz ikke har
kørekort til det køretøj han førte under uheldet. Selskabet kører regres mod
Fritz, der ender med at skylde forsikringsselskabet 100.000kr rep af Polo,
1,2Mill for invaliditet og 100.000kr i sagsomkostninger. Fritz har nu ikke
råd til en Maxi "pollestyle".

Morale: "lad være med at snyde med forsikringen". Det koster rundt regnet
uendeligt hvis det går galt.

*** Her skal ikke drages paralleller til andre kæmpe tråde der har været
fornylig

Historien er opdigtet og enhver forbindelse til virkelige sager er rent
tilfældige.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 15:28

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse
news:aa8mo1$sqe$1@eising.k-net.dk...

> Hvis Frits til gengæld købte en GN 250 opgivet til 21HK, og derefter fik
den
> portet, blueprintet, større karbs, lettet krumtappen og fik monteret turbo
> og fnisegas så den lavede 37HK på baghjulet, så vil han formodentlig
aldrig
> få en bøde for at føre et køretøj han ikke har kørekort til.

Næh, men hvis han har tegnet sin forsikring hos fx. Fair, så dækker den ikke
i tilfælde af uheld, for her skal han oplyse om motorcyklen er tunet! (Det
koster nemlig ekstra).

Rittig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 15:36

On Thu, 25 Apr 2002 16:27:34 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Næh, men hvis han har tegnet sin forsikring hos fx. Fair, så dækker den ikke
>i tilfælde af uheld, for her skal han oplyse om motorcyklen er tunet! (Det
>koster nemlig ekstra).
Er det FAIR ?
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' Kan snart ikke holde det ud længer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 18:46

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en
> Morale: "lad være med at snyde med forsikringen". Det koster rundt regnet
> uendeligt hvis det går galt.

Men hvorfor skrev du så at forsikringsselskaberne er ligeglade?? Det var jo
nærmest det jeg gendrog...

Og nu er jeg i humør til at køre i klubben og prygle nogle pils...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 22:47

"Skyrider #1" <skyrider19@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:f15gcucrdc2htlk3mchugtqvj4mtlf5ngl@4ax.com...

> >Næh, men hvis han har tegnet sin forsikring hos fx. Fair, så dækker den
ikke
> >i tilfælde af uheld, for her skal han oplyse om motorcyklen er tunet!
(Det
> >koster nemlig ekstra).
> Er det FAIR ?

Ja, det syns jeg. Almindelige mennesker med almindelige køretøjer betaler
almindelig pris. Folk med tuningsprojekter betaler lidt mere. Det lyder fair
for mig.

Rittig
(EXC380, ikke tunet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 11:30

> > Morale: "lad være med at snyde med forsikringen". Det koster rundt
regnet
> > uendeligt hvis det går galt.
> Men hvorfor skrev du så at forsikringsselskaberne er ligeglade?? Det var
jo
> nærmest det jeg gendrog...

Hej Søren

Vi snakker stadig forbi hinanden. Spørgsmålet gik på: "Om det er muligt at
få en "stor" motorcykel på over 34 Hk indregistreret i sit eget navn, selvom
man kun har lille kort." og det er det. Det var det jeg svarede på.

Spørgeren vidste godt det var ulovligt at køre på den.

E.O.D.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)