/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Studio 9
Fra : fvul
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 03-03-04 17:15

Hej

Kan det passe at det tager næsten tre timer at "Udføre" en DVD image af en film på 59 minutter, i programmet Studio 9.

Jeg har en P4, 2,4 Mhz, med 1024 MB RAM, og en seperat Maxtor 120 GB, 7200 RPM harddisk kun til video.

Når man har "udført" en DVD image på harddisken, skulle man kunne afspille den som om det var en rigtig DVD, men hvordan gør man det?

Fvul

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 03-03-04 22:39

Hej Fvul

Ja, det kan godt passe at det tager 3 lange timer at "Udføre" en DVD Image. Det er jo ikke kun det at "Udføre" der tager tiden. Den bruger langt det meste tid på at "render" filmen. Dvs. tid hvor den blander dine effekter, lyde osv. med i filmen. For en film på 59 min, er 3 timer ganske hurtigt.

Din image-fil kan ikke afspilles direkte. En image fungerer på samme måde som f.eks. en ZIP-fil. Den samler en masse filer i 1 fil. Fra denne fil kan du så brænde en DVD nemt og hurtigt. Til dette kan du bl.a. bruge programmerne Nero 6 (med DVD support), eller Pinnacle Instant CD/DVD.

Chamira

Kommentar
Fra : fvul

Dato : 04-03-04 09:25

Hej Chamira

Mange tak for dit klare svar, men lige lidt mere, vil det sige at det kun er 1 fil/mappe der skal brændes, og hvad mon den hedder, har den et genkendeligt "efternavn" ligesom en ZIP-fil.

Med venlig hilsen
Fvul

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-04 22:10

Hej Fvul

Ja. Filen du gemmer hedder enten nrg, iso eller cue....Jeg kan ikke huske hvilket format Studio 9 gemmer i, men det er som regel en af de 3 nævnte. I de nævnte brænderprogrammer skal du bare åbne den fil som du har gemt i Studio 9, og brænderprogrammet ved nu automatisk at det er en image-fil. Herefter pakker programmet automatisk filen ud, og brænder den korrekt ud på DVD'en, uden at du rører en finger....SMART!

Håber at du får det til at fungerer...

(Faktisk mener jeg, at Studio 9 automatisk kan brænde direkte til DVD - Hvis det er rigtigt, kan du undgå en masse bøvl. Så klarer programmet det hele selv)

Chamira

Kommentar
Fra : fvul

Dato : 04-03-04 23:34

Hej Chamira!

Tak endnu engang.
Det sidste har du (også) ret i, men af uvidenhed om hvor lang tid det tog, valgte jeg at "Udføre" en image først, og da jeg nu har brugt meget tid på det, er det jo smart hvis jeg kan brænde den på DVD, så det vil jeg nu prøve om jeg kan finde ud af.

Hilsen
Fvul

Godkendelse af svar
Fra : fvul

Dato : 04-03-04 23:35

Tak for svaret Chamira.