En 924'er har næsten al teknikken fra VW/Audi. Motor er en modificeret
2-liter Audi motor (125hk.), og det samme gælder gearkassen. Den har
gearkassen
bygget sammen med bagtøjet, og kraften bliver overført via en såkaldt
"transaksel" (Som iøvrigt er meget svag på disse modeller). bremserne er
også Audi komponenter, og de nederste forreste bærearme er fra Golf type 1
(dog skal der svejses lidt for at montere krængningsstabilisator - men man
gør jo meget for at spare penge !).
Hva' forsikring angår kan den forsikres temmeligt billigt igennem Nordisk
Veteran forsikring. De tager brugsbiler op til 1977. Så det skal man ikke
blive skræmt over !
Fra 1980 er 5-trins gearkasse standard, og fra 1986 ligger der en ÆGTE
Porsche motor (2.5l. / 150hk) under forklappen, og navnet er ændret til
924S.
Hvad man skal kigge efter på disse biler er:
Bageste ophæng (Tortionsstænger !) De kan blive svage og resultere i
"hængerøv"
Klaplygter (motoren har det med at stå af, og en ny koster 2000,-)
Rust omkring bagklap
Støj fra gearkasse/transaksel (DYRT at rep.)
mvh.
Heine.
www.carnut.dk