/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Sunowich
Fra : refi
Vist : 782 gange
1 point
Dato : 15-02-04 14:30

Læste lige dit tip ang. strøm på badeværelse.
Du har da forhåbentlig ingen stikkontakter på dit badeværelse (bortset fra shawerstik)
Det var i FRANKRIG
I Danmark kan noget sådant ikke ske medmindre du har ulovlige installationer.
I værste fald har du vel HFI relæ.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 11 point
Dato : 15-02-04 14:44

Ja da til hfi og ja shaverstik på badeværelset men det er jo ikke alle apperater der har jord på så i værste fald ulovligt eller ej kan det ske Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-04 14:55

Jord eller ej - et shawerstik kan slet ikke trække de amp. Derfor behøver man selvføjgelig ikke at have hårtørrere og andet liggende med stik i en udvendig stikkontakt.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 14:58

Hvad med et stik der sidder på siden af lampen over det spejl der er over vasken? Det er ikke kun et shawerstik, for min kones hårtørrer virker også der.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-04 15:00

Det er vel også godkendt med jord ?
Og sidder så højt så børn ikke kan nå det.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 15:01

Ja, det sidder godt nok højt.
Der er også jord i stikket.
Men det er der ikke på hårtørren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-04 15:03

ERGO slår HFI relæet.
Men du lader vel ikke hårtørreren sidde i stikket når den ikke bliver brugt.?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-02-04 15:10

Lovligt eller ej, så var intensionerne i Sunowich tip da ok. Det gik såmænd bare på at folk skal passe på el-apparater på badeværelser. Er der nogen der kan være uenig i det ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-04 15:16

Absolut ikke - derfor også kun dette så man ikke går i panik.
Lukker spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 15:16

Altså vores shaverstik som sidder den tilladte afstand over gulvniveau og som er lavet af en autoriseret eletrikker kan da godt trække en hårtørrer og i et hjem med en del børn og hvor det kan være lidt hektisk engang imellem kan det jo nemt smutte med lige at huske at flå stikket ud og her er 3 piger såååe og Ja bentjuul det er helt rigtigt Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 15-02-04 15:16

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-04 15:20

Måske lige denne "sune"
Hvis det er et shawerstik kan den ikke trække en hårtørrer.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 15:23

Nå ok men det sidder der og kan trække en hårtørrer Mvh sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 15:24

Vi lader ikke hårtørren sidde i stikket, når den ikke bliver brugt.
Ud over dette stik er der også et shawerstik, hvor der står maks. 20VA., og det kan ikke trække hårtørren.

Nu skal jeg ikke blande mig mere. *SS*

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 15:33

Og ellers er der da også en almindelig kontakt udenfor døren og der kan en hårtørre faktisk også nå vores vask hvis det skulle værer ALTSÅ PAS PÅ JERES UNGER det var bare det jeg ville sige Mvh Sune