/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ASRock K7S8X vil ikke starte
Fra : madsmads15
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 14-02-04 17:10

Jeg har problemer medmit nye bundkort, det vil ikke starte. Har tilsluttet alt andet hardware, men mangler power sw, hdd led osv...
Er disse grunden til det ikke vil starte? Hvis de er hvordan skal de sidde, kan ikke helt forstå manualen. Hvis de ikke er grunden, hvad kan det så være?

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 17:19

På ATX bundkort skal Powerswitch være monteret for at du kan starte da den skal give en impuls til strømforsyningen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 17:20

Du kan da se placeringen i manualen. Man kan starte den ved at kortslutte Power SW, men du skal være rolig på hånden så du ike ødelægger noget.

Kommentar
Fra : madsmads15

Dato : 14-02-04 18:26

skal power switch sidde i det der hedder system panel connector?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 18:38

Ja! Der står måske Pow sw

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 18:45

På din hedder den PwrBtn.
Ud fra hvad jeg kan se så skal der være forbindelse mellem PwrBtn og Grnd, altså sådan et tobenet stik skal forbinde PwrBtn og Grnd

Kommentar
Fra : madsmads15

Dato : 14-02-04 18:46

nej, der står kun pwrbtn#, gnd og dummy, reset# gnd

Kommentar
Fra : madsmads15

Dato : 14-02-04 18:46

undskyld så ikke det seneste indlæg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 18:50

du skal forbinde PwrBtn# og Gnd til det stik der gåt til tænd knappen på frontpanelet.

Power Led+ Power Led- / PowerBtn Gnd
Harddisk Led+ Harddisk Led- / Reset Gnd
Passer det?
Led er diodelys på frontpanel

Kommentar
Fra : madsmads15

Dato : 14-02-04 18:51

Har prøvet det. Den reagerer stadigvæk ikke. Det eneste der sker er at cpu-køleren bevæger sig meget lidt, når jeg sætter strøm til.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 18:52

Så er der noget andet galt i forbindelserne.
Har du manualen?

Kommentar
Fra : madsmads15

Dato : 14-02-04 18:56

ja det har jeg.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 19:01

Du skal starte forfra med forbindelser.
Kør slavisk efter manualen, men vent med cd, diskette til den kan starte
Du skal være sikker på at ATX pwr sidder ordentligt (strømforsyning til MB)
Hvis du har rodet for meget skal du måske lave en CMOS reset fordi du kan have forvirret BIOS,
En ATX starter ikke umiddelbart op før basisdelene er på plads.
Vær sikker på at det er de rigtige ledninger du monterer på MB

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 19:03

http://www.asrock.com/support/index_QA.htm
ASRock K7 Series Motherboard FSB Frequency Jumper Setting Table
Notice :
If the FSB Frequency jumper setting is not synchronized with the CPU, the system will not bootup properly.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 19:06

Du kan jo tjekke op på dine ting her:
http://www.asrock.com/support/index.htm
og du spørger bare videre hvis det bliver nødvendigt
Bjarne

Kommentar
Fra : madsmads15

Dato : 14-02-04 22:18

Har sat jumperne rigtigt nu. Og cpu-køleren reagerede lidt mere end den gjorde før, da jeg satte strøm til, men det vil stadig ikke starte. Men vil lige prøve det med bios'en.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 22:27

Hvis du ikke får noget ud af det og du er sikker på at RAM og andet sidder ordentligt kan vi ikke udelukke fejl på strømforsyning.
Du skulle måske også prøve atfjerne alle ledninger i Panel connector og så prøve at sætte en skruetrækker på mellem PwrBtn# og Gnd, forsigtigt.
Jeg har før oplevet at der var en speciel montage på kabinettet der kunne drille. F.eks. kan alle Gnd (stel/minus) være samlet.
Kan du følge mig?

Kommentar
Fra : madsmads15

Dato : 14-02-04 22:31

Tror ik jeg vil rode mere ved den, kan måske få min onkel, som ved lidt om computere, til at kigge på det. Men han er en travl mand og jeg vil gerne have en computer der virker, hurtigst muligt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 22:39

Det er forståeligt. Det er også nemmere hvis man har det i hænderne.
Er man usikker på hvad man gør skal man søge den hjælp man kan få.
Du spørger bare igen hvis det bliver nødvendigt.
Bjarne

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 02-03-04 15:59

Grunden til du ikke kan starte computeren er pga. "Pw Swicth" ... altså "PowerSwitch"...
Det er den knap som starter computeren...

Læs i din manuel hvor "Jumperen" skal sidde...
Når først den sidder der, virker det!

Mvh. Cooper

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-04 18:25

Cooper det mindste du kan gøre før du kommenterer i et spørgsmål er at læse hele tråden så ville du kunne se at du ikke bibringer noget nyt.

Kommentar
Fra : madsmads15

Dato : 12-03-04 10:01

Så fandt jeg endelig fejlen, det viste sig at det var CPU'en den var gal med. Har fået den udskiftet og computeren virker igen. Mange tak for den fornemme hjælp BjarneD.

Hilsen Mads

Godkendelse af svar
Fra : madsmads15

Dato : 12-03-04 10:02

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-04 10:20

Selv tak!