/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
skærm sort
Fra : 1133
Vist : 365 gange
200 point
Dato : 14-02-04 16:15

hej
om jeg er kommet det rette sted hen ved jeg ikke lige

har formateret naboens pc ved dem tog den derefter med hjem og havde ikke lige tid til at
kikke på den i nogle dage
nu vil jeg putte en win i den så er skærmen sort
har prøvet med alm skærm og en fladskærm samt andet grafik kort
har haft batt.ude samt ram ude da jeg har været ude for det før har givet problemer
gid det var min egen pc så var jeg mere rolig (for den skal jo nok komme til at køre på et tidspunkt)
håber der nogle der kan hjælpe

mvh
ole

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-04 16:18

Start pc vent lidt................tænd for skærm.
Emesen.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 14-02-04 16:23

Hi Ole,
Før du gør noget andet så prøv lige følgende!
Tag dækslet af PC'en og prøv om skærmkortet sidder rigtigt i sin AGP sokkel.
Det sker ofte og især for et AGP skæmkort at det, på grund af mekaniske spændinger i kabinettet glider lidt op med bagenden således at kontaktfanerne ikke får korrekt kontakt.
Prøv at tryg det ned og prøv igen.
Mvh OW

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-02-04 16:42

hej
har nu prøvet det hele
som jeg skrev også med et andet grafik kort og skærm
men nu er det som om den heller ikke boote på a: ??????
(godt nabo konen har en god tålmodighed)

mvh
ole

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 14-02-04 17:01

Når du starter "tænder for PCen" kan du så hører eller og se blæserne køre. ?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-02-04 17:16

pilfinger

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-02-04 17:20

hej

jebs ! kan også føle der er gang i dem plus jeg kan høre dem mener det er en p3
mvh
ole

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 14-02-04 17:20

1133 - jeg kender det. Man skal lige ordne noget for naboen, og så er det hele ved at bryde sammen...........jeg føler med dig.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 14-02-04 17:23

Hvad siger PC højtaleren og din front led'er ?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-02-04 18:40

hej
emesem

de er lige kommet hjem har lånt deres skærm
hulk

ole

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-02-04 18:48

hej

gider ikke mere iaften
jeg vil op og gøre det bedre for min bedre halvdel min dreng og hans ven
der kommer noget godt på tv DIRCH PASSER på tv 2 kl 8

sov godt

mvh
ole

ps:stor TAK emesen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-04 11:18

Har du prøvet og finde COMS baterriet på bundkortet og sat bios tilbage til
default,der sidder en jumper lige ved siden af baterriet,du tager baterriet ud
og tager jumperen af, der er tre pins den sidder på pin to og tre ++. så flytter du den til pin et og to .++ i fem sekunder og sætter baterriet i igen og genstarter,prøv og se om det hjælper.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-04 11:20

blank rund knap baterri på størelse med en to krone

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 17-02-04 19:31

Tak for svaret emesen.

du var trosalt den enesteder føltet med mig

jeg har prøvet ALT der er foreslået her
men tog først og bytede hardeiske med min pc fik derefter den op at køre
MEN først efter jeg brugte en gl. win95 start disk tro om du vil. Men win er
uforstålig.Jeg fandt andet grafikkort( skiftede det indlysende ikke)
virkede ikke talte med nabo konen ved ikke (tag det nu med ro)   `
jeg betaler hvis der skal en expert til

det var grafik kortet det kommer under microcop på mit arbj. imorgem

mvh

ole

ps har lige sat mere ram i og det kører også

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 17-02-04 19:34

hej
techet
hvad mener du med pilfinger
jeg tror du skal holde dig fra dette forum

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-04 21:38

Selv tak - jeg har lige i dag været oppe at slås med Nvidia-kort som gjorde det umuligt at indstallere win2000/XP på en nyere comp.
Emesen.
PS. Jeg tror ikke Technet mente det så slemt med "pilfinger" for det er jo det vi lærer af.