/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Hjælp, Bomberman fra sidst i 90-erne
Fra : Gitte_X
Vist : 428 gange
40 point
Dato : 17-01-04 20:06

Det hed noget med Bomberman vs men jeg husker ikke mere, jeg har været inde på nettet og jeg har opdaget der er masser af steder hvor man kan hente det nye Bomberman gratis, og det gider jeg ikke, men det gamle som man spillede fra omkring 1997 er sjovere, synes vi...robotterne kunne man selv skifte farve på og man kunne spille to (tastatur og joystick) eller single, det var gratis og jeg ville forfærdeligt gerne have det igen og spille det med vores yngste søn, nogen af jer der ved hvor jeg evt kan finde det?

Tusind tak for hjælpen og god Weekend.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-04 20:33

Prøv en af disse der er meget at vælge imellem
http://www.kidsdomain.com/down/pc/
http://www.dosgames.com/

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 18-01-04 00:33

hejsa
Jeg ved ikke helt om det er en af disse du søger
http://clanbomber.sourceforge.net/
http://bomberman.jep.de/ (næsten neders på siden er download)
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=836#

Kommentar
Fra : Gitte_X

Dato : 18-01-04 15:19

Jeg har idag fundet den gamle Cd hvor spillet er på, nu kan jeg bare ikke installerer det, der er ingen setup eller install logo, jeg kan huske det var temmeligt bøvlet og installere, noget med at gå ned i start og ind i kør, men jeg husker det ikke, nogen af jer der gør det?
PS: spillet hedder Bombermann95......jeg var godt klar over det var gammelt, men ikke at det var SÅ gammelt
PPS: så nej, jeg beklager men ingen af jeres ellers udmærkede forslag kunne hjælpe mig (jeg var inde og kigge)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 15:25

På CDén ligger enten en .exe, .bat eller com fil .com.
Den kører du blot ved at dobbeltklikke på den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 15:26

Hovsa der var vist et com for meget

Kommentar
Fra : Gitte_X

Dato : 18-01-04 15:44

tak for du gider prøve og hjælpe mig.Der er hverken en bat, exe eller com fil men en firkantet kasse med navnet install nedeunder, hvis jeg åbner den er det DOS og den siger jeg skal skrive BM95.EXE men det værker ikke (det er med vilje der er en stavefejl)har du mod på og hjælpe igen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 16:03

Det lyder som on CDén har en meny som du åbner for at installere programmerne (der er sikkert mange).
Hvis det er så gammelt har det sikkert ingen installation.
Du gør følgende.
Åbn din stifinder
Bladre ned til dit CD drev
Find filen (eller biblioteket hvor dit spil ligger)
Kopier alle filer (hvis der er mere end en) over på din harddisk (hvor vælger du selv).
Efter dette finder du filen/erne på din harddisk.
Højreklik på BM95.EXE og "opret genvej" på dit skrivebord.
Nu behøver du blot at klikke på filen på dit skrivebord.
Lad høre hvis der er noget du er i tvivl om.
Det er med sikkerhed et win95 spil og dem er winxp ikke så glade for

Kommentar
Fra : Gitte_X

Dato : 18-01-04 16:15

Jeg kører WIN98 Se....skal jeg stadigt gøre som du beskriver ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 16:17

Ja Ja helt iorden - så bør du slet ikke få problemer

Kommentar
Fra : Gitte_X

Dato : 18-01-04 16:38

Har gjort følgende, men der er ingen filer hvor der står BM95.EXE men det logo (en bette bombe) som plejer at være den man åbner når man spiller,som man højreklikker på, står der *åben med*..forvirringen er totalt nu!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 16:45

Prøv at søge på cdén efter filen et eller andet sted må den jo være.
Hvad er det for en CD?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 16:47

Hvid det kun drejer sig om få filer kan du også sende dem til mig på re.fi@get2net.dk så kigger jeg på den/dem.
En løsning findes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 16:48

Hvid=Hvis

Kommentar
Fra : Gitte_X

Dato : 18-01-04 16:50

Jeg vil meget gerne sende det til dig, men hvad vil du have sådan mere præcist jeg skal sende?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 16:56

Det der lå i biblioteket på cd (alt hvad der har med spillet at gøre).
Eller bedre - Det du lige har kopieret over på din harddisk.
Prøv lige først at gå i stifinder - dernæst ned på dit cddrev og se om der i roden ligger nogle filer der har med spillet at gøre (f. eks. alt der hedder noget med BM)

Kommentar
Fra : Gitte_X

Dato : 18-01-04 17:02

network.bm
options.bm
maunal.bm
readme.bm
Roulette.bm
lowmem.bm
credits.bm
editor.bm...hele spillet fylder 55 mb
er det det du mener?

Kommentar
Fra : Gitte_X

Dato : 18-01-04 17:04

Sig mig, gad vide om BM95.EXE er forsvundet og jeg derfor overhovedet ikke kan bruge det spil mere??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 40 point
Dato : 18-01-04 17:06

Et eller andet stemmer ikke.
Et spil til win95 på 55MB?
Hvor meget fyldte det du puttede over på din harddisk?
Hvad er det for en cd?
Er den beregnet til KUN at spille online?

Kommentar
Fra : Gitte_X

Dato : 18-01-04 17:09

Jeg giver op!
Og erkender at vi bare ikke kan spille det mere

Tusind tak for din hjælp og tålmodighed.

Godkendelse af svar
Fra : Gitte_X

Dato : 18-01-04 17:10

Tak for svaret refi.

Jeg kan ikke så godt fortælle dig mere, udover at det er en brændt CD vi engang fik og at spillet fylder 415 mb, sorry, men jeg skrev forkert før

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 17:15

Det er bare i orden, men prøv alligevel at kigge på denne side - jeg tror det findes der.

http://www.dosgames.be/

Kommentar
Fra : Gitte_X

Dato : 18-01-04 17:18

Det findes ikke der, jeg har været alle steder på nettet, det er simpelthen for gammelt.
Men jeg synes det er sjovere end de nye atomic Bomberman, sådan er man jo forskellig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 17:20

Fortsat God Week-end

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-04 22:55
Kommentar
Fra : Gitte_X

Dato : 19-01-04 10:17

Tak Bjarne, men det er ikke den Bomberman jeg søger

Når man smed bomber i spillet, kom der lange røde flammer som gik ud til alle fire sider, bomben var meget simpel, sort eller hvid og rund med en lunte på, men det var stadigt sjovere end atomic bomberman er idag, synes jeg