/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kadett E 1,3S 1986 - Temperaturmåler
Fra : aniels32
Vist : 798 gange
20 point
Dato : 23-03-02 20:41

Jeg har et lille problem med min ellers velkørende Kadett Sedan 1,3S fra 1986. Temperaturmåleren, der viser kølervæsketemperaturen, har normalt altid stået "i midterstilling" ved normal driftsvarm motor. Nu når temperaturen kun til første streg på måleren, og der er ikke fuld varme til kabinen. Termostaten er skiftet for et år siden (original Opel), så det kan vel næppe være den, der allerede er defekt? Er der nogen der ellers har nogle ideer til, hvad det kunne være?

Anders

 
 
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 23-03-02 20:48


"aniels32" <aniels32.news@kandu.dk> wrote in message
news:FI4n8.13182$ZI6.632142@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et lille problem med min ellers velkørende Kadett Sedan 1,3S fra
> 1986. Temperaturmåleren, der viser kølervæsketemperaturen, har normalt
> altid stået "i midterstilling" ved normal driftsvarm motor. Nu når
> temperaturen kun til første streg på måleren, og der er ikke fuld varme
> til kabinen. Termostaten er skiftet for et år siden (original Opel), så
> det kan vel næppe være den, der allerede er defekt? Er der nogen der
> ellers har nogle ideer til, hvad det kunne være?
>
det er lige før jeg vil vædde 100 kr på at det er din vandpumpe.. jeg
oplevede nogenlunde det samme med min astra..
Jeg havde ingen varme i kabinen og temperaturmåleren lå helt i bund
--
Med venlig Hilsen
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk



Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 24-03-02 00:59


"aniels32" <aniels32.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:FI4n8.13182$ZI6.632142@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et lille problem med min ellers velkørende Kadett Sedan 1,3S fra
> 1986. Temperaturmåleren, der viser kølervæsketemperaturen, har normalt
> altid stået "i midterstilling" ved normal driftsvarm motor. Nu når
> temperaturen kun til første streg på måleren, og der er ikke fuld varme
> til kabinen. Termostaten er skiftet for et år siden (original Opel), så
> det kan vel næppe være den, der allerede er defekt? Er der nogen der
> ellers har nogle ideer til, hvad det kunne være?
>
> Anders
>
> --
Termostaten ville stadig være mit bedste gæt. Hvis motoren ikke har været
skyllet ordentligt igennem kan der vel stadig være skidt i systemet. Dette
kan forhindre termostarten i at lukke og dermed give for stort flow fra
radiatoren(den man vel kalder køleren).
Hvis pumpen var defekt, ville motoren blive for varm istedet og så ville der
rigtigt være problemer.
Det kunne også være selve termoføleren, men det er vist den mindst
sandsynlige årsag.
Jeg ville starte med en gennemskylning af systemet+ny termostat.
/Bluch




Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 24-03-02 03:56

> > --
> Termostaten ville stadig være mit bedste gæt. Hvis motoren ikke har været
> skyllet ordentligt igennem kan der vel stadig være skidt i systemet. Dette
> kan forhindre termostarten i at lukke og dermed give for stort flow fra
> radiatoren(den man vel kalder køleren).
> Hvis pumpen var defekt, ville motoren blive for varm istedet og så ville
der
> rigtigt være problemer.

Hm.. så forklar lige hvordan jeg præsterede at køre 150 km på en dag med
defekt vandpumpe ?
motoren har såmænd ikke taget skade (har lige rundet 223.000 km)
--
Med venlig Hilsen
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 24-03-02 07:52

"Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> skrev :

>Hm.. så forklar lige hvordan jeg præsterede at køre 150 km på en dag med
>defekt vandpumpe ?

Det er vel blot et ? om at prikke tilstrækkeligt til speederen




--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 24-03-02 13:36

> Det er vel blot et ? om at prikke tilstrækkeligt til speederen

heeh - den fik godtnok lidt pind den dag..
--
Med venlig Hilsen
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk



Godkendelse af svar
Fra : aniels32


Dato : 25-03-02 18:05

Tak for svaret Bluch.
Jeg har lige skiftet termostaten og skyllet kølesystemet grundigt igennem. Nu virker alt som det skal, og motoren bliver ordentlig driftsvarm.

Anders                        

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 26-03-02 21:57



>
> Hm.. så forklar lige hvordan jeg præsterede at køre 150 km på en dag med
> defekt vandpumpe ?
> motoren har såmænd ikke taget skade (har lige rundet 223.000 km)
> --
> Med venlig Hilsen
> Christian Hansen
> http://www.nmweb.dk
>
>
1. Den har nok ikke været helt defekt.
2. Held.

Jeg har da præsteret at køre 200 km med en revet cylinder. Det krævede lidt
ekstra olie og til sidst måtte den da også i 3. gear for at holde 80, men er
man brutal nok, kan meget lade sig gøre

/Bluch



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408822
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste