/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fam. Wismann/Wichmann
Fra : Mariann
Vist : 1223 gange
50 point
Dato : 20-03-02 11:27

Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde min tip oldefar. Han er født i København i 1814-1816 og er søn af en snedker. Han rejste til Jylland nærmere betegnet til Odder og blev gift og fik 4 børn. Jeg er gået i stå og kan ikke finde ud af hvor hans far kommer fra. Er der nogen som kan hjælpe mig vil jeg være meget taknemmelig.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 20-03-02 12:38

"Mariann" <Mariann.news@kandu.dk> wrote in message
news:AjZl8.9335$FT.352064@news010.worldonline.dk...
> Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde min tip oldefar. Han er
> født i København i 1814-1816 og er søn af en snedker. Han rejste til
> Jylland nærmere betegnet til Odder og blev gift og fik 4 børn. Jeg er
> gået i stå og kan ikke finde ud af hvor hans far kommer fra. Er der
> nogen som kan hjælpe mig vil jeg være meget taknemmelig.kandu.dk
supporting usenet (4 4066)

Hvis du vil have noget ordentligt hjælp, skal
du give os flere oplysninger, såsom fulde navn og
evt. ægtefælle.

Med venlig hilsen
Bodil.

Godkendelse af svar
Fra : Mariann

Dato : 20-03-02 13:45

Tak for svaret Bodil Grove Christensen.

Jeg vil rette i mine oplysninger, så i har noget mere at gå efter. Jeg ville lige prøve om der evt. var nogle som kunne hjælpe med de sparsomme oplysninger som jeg kom med og det var der.

Jeg siger mange tak for svaret.

Hilsen
Mariann

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 16:31

"Mariann" <Mariann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:AjZl8.9335$FT.352064@news010.worldonline.dk...
> Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde min tip oldefar. Han er
> født i København i 1814-1816 og er søn af en snedker. Han rejste til
> Jylland nærmere betegnet til Odder og blev gift og fik 4 børn.

Var der ikke en vaccinerende læge i Hads eller Ning herred der hed sådan???

Annette

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-03-02 21:02

Hej Mariann,

Der er en overvejende sansynlighed for, at din oldefar er:
Peter Christian Wismann, født 04. dec. 1814 i København, døbt 10. marts 1815
i Sankt Petri Tyske Kirke.
d. 28. maj 1869 Gift i Odder Kirke med Ane Jensdatter.

Hans forældre:
Peter Wismann, gift med Else Marie Kipping d. 14. juni 1807 i Frederiksberg
Kirke.
Peter Wismann er ved brylluppet nævnt som enkemand og snedker.
Udover den nævnte P.W. har jeg 2 andre personer ved samme navn, der begge
som enkemænd indgår nyt ægteskab i 1815, henholdsvis april og juni.
Om den ene af dem er din tip-oldefar har jeg p.t. ingen anelse om.

Jørgen Wismann

"Mariann" <Mariann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:AjZl8.9335$FT.352064@news010.worldonline.dk...
> Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde min tip oldefar. Han er
> født i København i 1814-1816 og er søn af en snedker. Han rejste til
> Jylland nærmere betegnet til Odder og blev gift og fik 4 børn. Jeg er
> gået i stå og kan ikke finde ud af hvor hans far kommer fra. Er der
> nogen som kan hjælpe mig vil jeg være meget taknemmelig.kandu.dk
supporting usenet (4 4066)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Mariann

Dato : 02-04-02 14:23

"Show The Andersens" skrev d. 20-03-02 16:31 dette indlæg :
>
> "Mariann" <Mariann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:AjZl8.9335$FT.352064@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde min tip oldefar. Han er
> > født i København i 1814-1816 og er søn af en snedker. Han rejste til
> > Jylland nærmere betegnet til Odder og blev gift og fik 4 børn.
>
> Var der ikke en vaccinerende læge i Hads eller Ning herred der hed sådan???
>
> Annette
>