/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Harddisk
Fra : Sunowich
Vist : 350 gange
3 point
Dato : 07-01-04 19:21

Jeg har en ven der lige har købt ny harddisk og nu kan puteren ikke finde den hvad gør han???

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-04 19:28

er kablerne sat ordenligt i.
er den master auto eller slave?
hvad siger bios?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 07-01-04 19:32

Jeg har selv samme problem lige nu...

Jeg er blevet rådet til at lade en anden harddisk (med windows installeret) være master og den nye være slave. På den måde skulle den nye komme til at virke, og derefter fungere alene.
Jeg ved ikke om det virker; jeg skal lige have fat i en harddisk med windows installeret.

Simon

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-01-04 19:32

Er det SATA eller ATA?

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-01-04 19:37

Jeg har da lige skiftet uden problemer ved at sætte den som master og så proppe install rom i
Mvh Ole

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 13 point
Dato : 07-01-04 19:45

En ny HD som skal indstalleres med styresystem.
Den skal være master på IDE primary kabel
Startes den med diskette skal den formateres.
Startes den med CD-rom vil windows selv formatere den.
Bios skulle gerne genkende den.........ellers
Ind i bios tryk del/F10/F2/ins eller hvad der står forneden på skærmen.
Inde i bios skal den sættes til AUTO detektion.
Emesen.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-01-04 20:21

Hvis det er en SATA kan den godt være lidt tricky at indstallere.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 08-01-04 09:20

Det virkede. Den nye disk er slave og den gamle med windows er master.
Så kan du formatere den nye disk gennem Diskhåndtering under Computeradministration i Windows.

Simon

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-04 23:59

Den er sat til auto i bios den siger at der er harddiskfejl Har prøvet at sætte en anden ledning i og ændre buffer men den har fundet disken men laver så sådan en række efter navnet på disken============= og stopper der sådan Noget noget Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-04 00:05

Nu sidder jeg med disken i hånden og det er en Maxtor DiamondMax plus8 40 gb ata/133 hdd

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 00:14

Tak for svaret emesen. han har nu ik fået den til at vireke men slår lige på tromme for at få lukket gamle spørgsmål sååe værsgo *ss*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-04 11:33

Det er da lidt trist at den ikke virker. Først skal den lige genkendes af bios.
Prøv lige at sætte den som master på IDE secundary.
Emesen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 22:24

Jeg har den ikke mere hos mig og jeg har virkeligt prøvet alt incl nye ide kabler jeg fik Bios til at genkende den et par gange men og så forsvandt den igen :jeg tror der er fejl på disken mvh sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-04 23:35

OK