/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Der er noget....
Fra : asger.nissen
Vist : 779 gange
20 point
Dato : 15-03-02 22:35

Hej Kandu
der er en der spørger om noget med diablo 2
mit prob. er jeg har Diablo 2 expansion set og jeg har lånt Diablo 2 af en af mine
venner jeg vil spille over nettet men der står: "Only one registered instance of this
application can use your cd-key" hvad gør jeg hver sød at svare...........
Hilsen Slayer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-03-02 22:28

On Fri, 15 Mar 2002 21:35:11 GMT, "asger.nissen"
<asger.nissen.news@kandu.dk> wrote:

>Hej Kandu

Ikke fordi jeg har et svar, men jeg kunne ikke lade være med at
kommentere det. Dette er ikke "Kandu", det er Usenet. Se lidt på:
<http://www.usenet.dk/>

--
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.
En : Please reply to the group if the topic permits it.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-03-02 23:02

asger.nissen wrote:

> Hej Kandu
> der er en der spørger om noget med diablo 2
> mit prob. er jeg har Diablo 2 expansion set og jeg har lånt Diablo 2 af
> en af mine
> venner jeg vil spille over nettet men der står: "Only one registered
> instance of this
> application can use your cd-key" hvad gør jeg hver sød at
> svare...........

Du køber D2 og holder op med at forsøge at benytte en piratkopi. LOD er
en expansion pakke, som du godt ved, og derfor skal du have begge dele
ORIGINALT!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 00:14

iddqd@worldonline.dk har ret, du bliver nødt til at købe D2 for at spille
LOD over nettet. Både det D2 og LOD har en CD-Key, og begge disse skal være
gyldige for at du kan spille på Battle.Not. Så der er ingen vej uden om. Men
det er jo også nede i et prisleje der er til at overkomme. 200,- for D2
eller LOD alene, eller 350,- for Diablo - Battlechest som indeholder D1, D2,
LOD og en forældet strategibog til D2.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail use: Morten (at) Teilmann (dot) Biz

asger.nissen <asger.nissen.news@kandu.dk> wrote in message
news:AEtk8.2797$FT.138265@news010.worldonline.dk...
> Hej Kandu
> der er en der spørger om noget med diablo 2
> mit prob. er jeg har Diablo 2 expansion set og jeg har lånt Diablo 2 af
> en af mine
> venner jeg vil spille over nettet men der står: "Only one registered
> instance of this
> application can use your cd-key" hvad gør jeg hver sød at
> svare...........
> Hilsen Slayer
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 13:43

Hvordan ved du at det er en KOPI han har lånt ??
Ganske som du plejer, gætter du for meget og ved for lidt.
Det kan være at hans ven har delt hans cd-key ud til højre og venstre, det
kan du ikke vide noget om.

Jeg har selv købt D2 og LOD ORIGINALT (2 gange endda), og har derfor ikke
mindre end 4 cd-keys liggende. Bare én af dem er nok til at spille på battle
..net.

Jeg har selv "lånt" koder ud til venner som kører ulovlige kopier af spillet
(gider ikke selv at spille online), og ærlig talt så rager det mig SÅ lidt
om det er en kopi de bruger eller ej.

Vi ved jo godt hvad der sker hvis kopisikringerne bliver for gode...
Se nu blot EA. De har opdaget at Safedisc 2 faktisk virker temmelig godt.
Resultatet er en prisstigning på ca 30 %. (Medal of Honor). Men det er en
helt anden diskution.

/Merc.

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3C926F5B.20400@worldonline.dk...
> asger.nissen wrote:
>
> > Hej Kandu
> > der er en der spørger om noget med diablo 2
> > mit prob. er jeg har Diablo 2 expansion set og jeg har lånt Diablo 2 af
> > en af mine
> > venner jeg vil spille over nettet men der står: "Only one registered
> > instance of this
> > application can use your cd-key" hvad gør jeg hver sød at
> > svare...........
>
> Du køber D2 og holder op med at forsøge at benytte en piratkopi. LOD er
> en expansion pakke, som du godt ved, og derfor skal du have begge dele
> ORIGINALT!
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 13:50

"Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c933db7$0$29645$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Vi ved jo godt hvad der sker hvis kopisikringerne bliver for gode...
> Se nu blot EA. De har opdaget at Safedisc 2 faktisk virker temmelig godt.
> Resultatet er en prisstigning på ca 30 %. (Medal of Honor). Men det er en
> helt anden diskution.
>
> /Merc.

Jeg er da stødt på kopier af MOH, som har virket fint?

--
take care
sakket
ICQ# : 18823858
Be a human being - Not a human doing!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 14:02

Ja da. Der er ingen kopisikring der er perfekt. Men den er fan'me en hård
nød at knække. Meget afhængig af din hardware.

/Merc.

"sakket" <sakket@REMOVETHISusenet.com> skrev i en meddelelse
news:3c933f8f$0$99195$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:3c933db7$0$29645$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Vi ved jo godt hvad der sker hvis kopisikringerne bliver for gode...
> > Se nu blot EA. De har opdaget at Safedisc 2 faktisk virker temmelig
godt.
> > Resultatet er en prisstigning på ca 30 %. (Medal of Honor). Men det er
en
> > helt anden diskution.
> >
> > /Merc.
>
> Jeg er da stødt på kopier af MOH, som har virket fint?
>
> --
> take care
> sakket
> ICQ# : 18823858
> Be a human being - Not a human doing!
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 14:07

"Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c934250$0$29626$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ja da. Der er ingen kopisikring der er perfekt. Men den er fan'me en hård
> nød at knække. Meget afhængig af din hardware.
>
> /Merc.
>

Hvordan det? Hvad kan give problemer? (NU er jeg nysgerrig )

--
take care
sakket
ICQ# : 18823858
Be a human being - Not a human doing!

> "sakket" <sakket@REMOVETHISusenet.com> skrev i en meddelelse
> news:3c933f8f$0$99195$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> > news:3c933db7$0$29645$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > > Vi ved jo godt hvad der sker hvis kopisikringerne bliver for gode...
> > > Se nu blot EA. De har opdaget at Safedisc 2 faktisk virker temmelig
> godt.
> > > Resultatet er en prisstigning på ca 30 %. (Medal of Honor). Men det er
> en
> > > helt anden diskution.
> > >
> > > /Merc.
> >
> > Jeg er da stødt på kopier af MOH, som har virket fint?
> >
> > --
> > take care
> > sakket
> > ICQ# : 18823858
> > Be a human being - Not a human doing!
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 14:42

Det er de færreste drev der kan læse til en image fil så du får en 1:1 kopi.
Der kun nogle få brændere der kan gøre det.

Læs mere på http://www.daemon-tools.com/ eller http://www.gamecopyworld.com.

Og så slutter vi hér, da denne diskution hører hjemme i ADKW.

/Merc.
"sakket" <sakket@REMOVETHISusenet.com> skrev i en meddelelse
news:3c93438a$0$99203$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:3c934250$0$29626$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Ja da. Der er ingen kopisikring der er perfekt. Men den er fan'me en
hård
> > nød at knække. Meget afhængig af din hardware.
> >
> > /Merc.
> >
>
> Hvordan det? Hvad kan give problemer? (NU er jeg nysgerrig )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 15:13

OK.
Blev revet lidt med

--
take care
sakket
ICQ# : 18823858
Be a human being - Not a human doing!

"Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c934bec$0$7447$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Det er de færreste drev der kan læse til en image fil så du får en 1:1
kopi.
> Der kun nogle få brændere der kan gøre det.
>
> Læs mere på http://www.daemon-tools.com/ eller
http://www.gamecopyworld.com.
>
> Og så slutter vi hér, da denne diskution hører hjemme i ADKW.
>
> /Merc.
> "sakket" <sakket@REMOVETHISusenet.com> skrev i en meddelelse
> news:3c93438a$0$99203$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> > news:3c934250$0$29626$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > > Ja da. Der er ingen kopisikring der er perfekt. Men den er fan'me en
> hård
> > > nød at knække. Meget afhængig af din hardware.
> > >
> > > /Merc.
> > >
> >
> > Hvordan det? Hvad kan give problemer? (NU er jeg nysgerrig )
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 15:37

"Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c934250$0$29626$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ja da. Der er ingen kopisikring der er perfekt. Men den er fan'me en hård
> nød at knække. Meget afhængig af din hardware.

CloneCD + fast error skip, læsning med 4x. Derefter en tur med den nyeste
betablocker.
Så brænder man og installér. Der skal ingen crack til eller noget.
Tests udført på Plextor 40x cddrev og på Pioneer 305S og brændt på
Plextor 12/10/32 TS. Jo det var svært (not)

/Kenneth Iversen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 16:39

Det er jo ikke svært når man har den fornødne viden og en brænder som kan
det dér skidt.
Men det er stadig langt fra alle drev der kan lave et 1:1 image. Det er nemt
nok når man ved hvordan. Men du må da indrømme at kopiering er blevet en del
sværere en for bare et år siden.

Hvis du eller andre vil diskutere mere foreslår jeg at vi hopper til ADKW.
Det er ligesom mere passende. Vi ved jo at der nogle her i gruppen der får
ondt hvor solen aldrig skinner nå man nævner noget om kopiering hér.

/Merc.

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
news:3c935890$0$99234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c934250$0$29626$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Ja da. Der er ingen kopisikring der er perfekt. Men den er fan'me en
hård
> > nød at knække. Meget afhængig af din hardware.
>
> CloneCD + fast error skip, læsning med 4x. Derefter en tur med den nyeste
> betablocker.
> Så brænder man og installér. Der skal ingen crack til eller noget.
> Tests udført på Plextor 40x cddrev og på Pioneer 305S og brændt på
> Plextor 12/10/32 TS. Jo det var svært (not)
>
> /Kenneth Iversen
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 20:21

Mercenary wrote:

> Hvordan ved du at det er en KOPI han har lånt ??

Det ved jeg ikke og faktisk formoder jeg han har lånt en original.

> Ganske som du plejer, gætter du for meget og ved for lidt.

Tag lige og læs det oprindelige indlæg igen. Han skriver han har lånt D2
og købt LOD og det jeg skriver er at han skal bruge en original, for at
spille D2 LOD skal man havde BÅDE D2 og LOD. Så hvem er det som ved for
lidt?

> Det kan være at hans ven har delt hans cd-key ud til højre og venstre, det
> kan du ikke vide noget om.
>

Det har sådan set ikke noget med sagen at gøre, LOD er en udvidelse og
ikke et selvstændigt program og derfor skal man havde begge dele - det
står også i licensbetingelserne til LOD.

Mvh

Bruno

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 20:24

DWM wrote:

> "Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c934250$0$29626$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>Ja da. Der er ingen kopisikring der er perfekt. Men den er fan'me en hård
>>nød at knække. Meget afhængig af din hardware.
>>
>
> CloneCD + fast error skip, læsning med 4x. Derefter en tur med den nyeste
> betablocker.
> Så brænder man og installér. Der skal ingen crack til eller noget.
> Tests udført på Plextor 40x cddrev og på Pioneer 305S og brændt på
> Plextor 12/10/32 TS. Jo det var svært (not)
>
> /Kenneth Iversen
>

Flot. Jeg ved Macrovision har en liste over drev som kan bruges til at
kopiere skiver som er beskyttet med SafeDisc og selvom listen er kort,
så er det altså ikke umuligt at få fat i de rigtige drev eller blot være
så heldig at være i besiddelse at et.

Mvh

Bruno

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 21:36

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3C939B1D.4000702@worldonline.dk...
>
> Mercenary wrote:
>
> > Hvordan ved du at det er en KOPI han har lånt ??
>
> Det ved jeg ikke og faktisk formoder jeg han har lånt en original.

Så må jeg jo lige vise dig hvad du skrev i dit første svar på indlægget

>Du køber D2 og holder op med at forsøge at benytte en piratkopi. LOD er
>en expansion pakke, som du godt ved, og derfor skal du have begge dele
>ORIGINALT!

> > Ganske som du plejer, gætter du for meget og ved for lidt.
>
> Tag lige og læs det oprindelige indlæg igen. Han skriver han har lånt D2
> og købt LOD og det jeg skriver er at han skal bruge en original, for at
> spille D2 LOD skal man havde BÅDE D2 og LOD. Så hvem er det som ved for
> lidt?

Hvad har du i det hele taget gang i ??
Du formoder at den D2 han har lånt er original og at den LOD han har købt
ligeledes er original.
Alligevel beskylder du ham i dit første indlæg for at bruge piratsoftware.
Ganske som du plejer; det er der intet nyt i.

> > Det kan være at hans ven har delt hans cd-key ud til højre og venstre,
det
> > kan du ikke vide noget om.
> >
>
> Det har sådan set ikke noget med sagen at gøre, LOD er en udvidelse og
> ikke et selvstændigt program og derfor skal man havde begge dele - det
> står også i licensbetingelserne til LOD.

Det har da netop alt med sagen at gøre. Han har en gyldig cd-key og er i
besiddelse af både D2 og LOD originalt. Alligevel er der åbenbart en anden
der bruger samme cd-key som han selv gør.
Og det er jo dét hele indlægget handler om, selvom du med dit første indlæg
hurtigt fik drejet tråden ind på kopiering og piratsoftware.

Jeg er meget ked af at sige det Bruno. Men jeg synes at du drager MEGET
forhastede konklusioner MEGET ofte, hvad folks moral om kopiering angår.
Prøv blot at læse hans første indlæg igen og derefter dit eget svar...

/Merc.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 21:41

"Devast8or" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:nfvk8.1127$ZI6.141385@news000.worldonline.dk...
> iddqd@worldonline.dk har ret, du bliver nødt til at købe D2 for at spille
> LOD over nettet. Både det D2 og LOD har en CD-Key, og begge disse skal
være
> gyldige for at du kan spille på Battle.Not. Så der er ingen vej uden om.
Men
> det er jo også nede i et prisleje der er til at overkomme. 200,- for D2
> eller LOD alene, eller 350,- for Diablo - Battlechest som indeholder D1,
D2,
> LOD og en forældet strategibog til D2.
>
> Devast8or

Han har ret i at man skal have begge dele for at spille. Dér er vi enige.
Men i hans første indlæg beskylder han Slayer-gutten for at bruge
piratsoftware. Og som så mange gange før er det uden at vide om det rent
faktisk forholder sig sådan.

Man kan fand'me snart ikke stille et spørgsmål her i gruppen uden at Bruno
eller Gerner straks står og peger fingre og råber PIRAT. Pisse irriterende
er det.

/Merc.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 07:53

"Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c933db7$0$29645$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Ganske som du plejer, gætter du for meget og ved for lidt.

>
> Jeg har selv købt D2 og LOD ORIGINALT (2 gange endda), og har derfor ikke
> mindre end 4 cd-keys liggende. Bare én af dem er nok til at spille på
battle
> .net.

Nope du har 2 rettigheder til at spille på BN
BN tjekker begge CD keyes så enten kan du spille 2 x D2 eller også 2 x D2LoD

> Jeg har selv "lånt" koder ud til venner som kører ulovlige kopier af
spillet
> (gider ikke selv at spille online), og ærlig talt så rager det mig SÅ lidt
> om det er en kopi de bruger eller ej.

Det rager vel dybeste set heller ikke os ,

> Vi ved jo godt hvad der sker hvis kopisikringerne bliver for gode...
> Se nu blot EA. De har opdaget at Safedisc 2 faktisk virker temmelig godt.
> Resultatet er en prisstigning på ca 30 %. (Medal of Honor). Men det er en
> helt anden diskution.

Det forstår jeg ikke helt hvor du ved fra ..eller gætter du .. mit gæt er at
det er prislejet for nye spil .. prøv eventuelt at tjekke spilpriser.dk og
tjek priserne på de nyeste spil - du kan jo ikke sammenlignen en en pris fra
Fona med en fra den blå avis ( det koster iøvrigt det samme som jeg har
betalt for RtcW og EE - ca 400 kr og det er flere måneder siden )

Highlander

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 08:18

> > Det har sådan set ikke noget med sagen at gøre, LOD er en udvidelse og
> > ikke et selvstændigt program og derfor skal man havde begge dele - det
> > står også i licensbetingelserne til LOD.
>
> Det har da netop alt med sagen at gøre. Han har en gyldig cd-key og er i
> besiddelse af både D2 og LOD originalt. Alligevel er der åbenbart en anden
> der bruger samme cd-key som han selv gør.

Han skal bruge 2 gyldige Cd keyes for at spille D2LoD på BN !
hvis han har "lånt" en CD og har en "ugyldig" Cdkey kan han ikke spille på
BN

> Og det er jo dét hele indlægget handler om, selvom du med dit første
indlæg
> hurtigt fik drejet tråden ind på kopiering og piratsoftware.

Nej du fik drejet tråden den vej , med dit feber forsøg på at komme en
"uskyldig" til udsætning ( dog uden at kunne give ham et svar ) ..

> Jeg er meget ked af at sige det Bruno. Men jeg synes at du drager MEGET
> forhastede konklusioner MEGET ofte, hvad folks moral om kopiering angår.
> Prøv blot at læse hans første indlæg igen og derefter dit eget svar...

Du er sq mere panoid end Bruno er ..
det er muligt at der ikke er tale om en piratkopi, men ihverfald er der tale
om en kopi unden gyldig CD key, hvilken gør at "slayer" må gå den tunge vej
ned til en butik og købe en plomberet udgave af D2 hvis han vil være sikker
på en CD key der virker på BN.

Highlander

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 08:29

>
> Han har ret i at man skal have begge dele for at spille. Dér er vi enige.
> Men i hans første indlæg beskylder han Slayer-gutten for at bruge
> piratsoftware. Og som så mange gange før er det uden at vide om det rent
> faktisk forholder sig sådan.
>
> Man kan fand'me snart ikke stille et spørgsmål her i gruppen uden at Bruno
> eller Gerner straks står og peger fingre og råber PIRAT. Pisse irriterende
> er det.
>
Ligesom du er der, som, en flaske dreng på en festival, ligesåsnart der er
en post fra dem, og du vælger helt klar at læse den på din "neutrale" måde
hvergang ...

uden skelen til at der, også i dette her tilfælde, er tale om en kopi, som
ikke er "gyldig" - på BN, da rettigheder til at spille¨på BN er givet (
eller altid har været hos ) en anden !

Du undgår sq ikke en chance for at stille din "neutrale" glorie frem til
offentlig beskuelse, og det mindst ligeså pisse irriterende.

Highlander

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 09:22

Mercenary wrote:

> Det har da netop alt med sagen at gøre. Han har en gyldig cd-key og er i
> besiddelse af både D2 og LOD originalt. Alligevel er der åbenbart en anden
> der bruger samme cd-key som han selv gør.
> Og det er jo dét hele indlægget handler om, selvom du med dit første indlæg
> hurtigt fik drejet tråden ind på kopiering og piratsoftware.
>

Nu må du fandme tage dig sammen, hvis ikke han blot har lånt D2
(Original eller kopi er ligegyldig) så ejer han ikke D2 og forsøger
dermed at benytte noget software han ikke har lov til at bruge - altså
en piratkopi. Når han bliver afvist på Battlenet med en besked om at
hans nøgle er i brug, så er det jo netop fordi den kammerat han har lånt
D2 af selv har det i brug og der altså kun betalt for en licens.

> Jeg er meget ked af at sige det Bruno. Men jeg synes at du drager MEGET
> forhastede konklusioner MEGET ofte, hvad folks moral om kopiering angår.
> Prøv blot at læse hans første indlæg igen og derefter dit eget svar...
>

Suk, nu ryger du sku snart i mit killfilter. Lygegyldigt om man
installerer fra en original skive, en hjemmebrændt kopi eller for den
sags skyld en øst-europa version så kan man ikke bare låne software af
en kammerat og bruge den som man har lyst til. D2, og nærmest alt andet
software til privatbrug, giver kun ret til at en person må bruge det så
ergo er der tale om en piratkopi som den oprindelige poster har liggende
på sin PC.

Jeg synes du skulle tage og erkende du har været for hurtig ude.

Mvh

Bruno

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 12:07

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c943d34$0$73667$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c933db7$0$29645$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> > Jeg har selv "lånt" koder ud til venner som kører ulovlige kopier af
> spillet
> > (gider ikke selv at spille online), og ærlig talt så rager det mig SÅ
lidt
> > om det er en kopi de bruger eller ej.
>
> Det rager vel dybeste set heller ikke os ,

Nej det gør dét ikke. Og det er lige præcis der jeg vil hen.

> Det forstår jeg ikke helt hvor du ved fra ..eller gætter du .. mit gæt er
at
> det er prislejet for nye spil .. prøv eventuelt at tjekke spilpriser.dk og
> tjek priserne på de nyeste spil - du kan jo ikke sammenlignen en en pris
fra
> Fona med en fra den blå avis ( det koster iøvrigt det samme som jeg har
> betalt for RtcW og EE - ca 400 kr og det er flere måneder siden )

Jeg husker tydeligt da RtcW kom på gaden. Jeg havde bestilt en kopi fra USA
som jeg spillede og skamroste til skyerne FØR spillet blev released i
Danmark.
Og dér var Bruno en af de første til at stemple mig som Pirat, igen ved at
gætte løs til højre og venstre, og slynge om sig med beskyldninger.

/Merc.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 12:36

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3C94521C.1050204@worldonline.dk...

> Nu må du fandme tage dig sammen, hvis ikke han blot har lånt D2
> (Original eller kopi er ligegyldig) så ejer han ikke D2 og forsøger
> dermed at benytte noget software han ikke har lov til at bruge - altså
> en piratkopi. Når han bliver afvist på Battlenet med en besked om at
> hans nøgle er i brug, så er det jo netop fordi den kammerat han har lånt
> D2 af selv har det i brug og der altså kun betalt for en licens.

Vil det sige at hvis man låner et spil af en anden der har købt spillet; så
er det pludselig en piratkopi ?
Hvis der er nogen der skal have dårlig samvittighed, må det da være hans
kammerat, da det pludselig er ham der sidder og spiller D2 uden at være i
besiddelse af originalen.
Og hvis det pludselig er ulovligt at låne spil ud, så tror jeg at jeg vil
sagsøge Blockbuster for at gør mig til pirat, for der har jeg godt nok lejet
rigtig mange spil.

> Suk, nu ryger du sku snart i mit killfilter. Lygegyldigt om man
> installerer fra en original skive, en hjemmebrændt kopi eller for den
> sags skyld en øst-europa version så kan man ikke bare låne software af
> en kammerat og bruge den som man har lyst til. D2, og nærmest alt andet
> software til privatbrug, giver kun ret til at en person må bruge det så
> ergo er der tale om en piratkopi som den oprindelige poster har liggende
> på.

Jeg vil stadig holde på at dét er den person der er i besiddelse af
originalen der har rettighederne, og ikke den person der har betalt. Hvis
det modsatte var tilfældet ville der være rigtig mange pirater omkring
juletid.

> Jeg synes du skulle tage og erkende du har været for hurtig ude.

Lad mig lige ridse det op kort.
Manden er i besiddelse af både D2 og LOD originalt. Og du beskylder ham for
at bruge piratsoftware på trods af dette. Hvad enten han har lånt spillet
eller ej, så er han i besiddelse af en original version, og det kan på ingen
måde gøre ham til pirat. Derimod er det hans ven, der sidder og spiller
samme version UDEN at være i besiddelse af det originale spil, der begår
noget ulovligt.

Jeg håber at du forstår at dette på ingen måde er personligt. Vi har
åbenbart bare ret forskellige meninger om hvornår der er tale om ulovlig
brug af software. Det eneste vi nok kan blive enige om er; at vi nok aldrig
bliver enige
Men jeg mener at denne diskution ikke rigtigt hører til i denne gruppe. Og
at begynde i alt.dk.warez. ville være at skyde sig selv i foden. Så hvor kan
vi så diskutere videre ?
(jeg tænker ikke på dk.snak.mudderkastning).

/Merc.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 13:40

Ja, det har du ret i. Der står i licensbetingelserne at du må installere det
på én computer. Så hvis du låner spillet ud til en anden som installerer det
er der tale om en ulovlig installation på den ene maskine (mit gæt er at den
der lånt spillet har den ulovlige installation, men jeg ved det ikke og er
også ret ligeglad). Ligeledes må du heller ikke selv installere det på to
forskellige maskiner, f.eks. en maskine i hjemmet og en på dit arbejde.

Og hvis du vil sagsøge Blockbuster tror jeg du skal sørge for at have penge
nok til at betale for sagsomkostningerne, for du taber. Blockbuster (og så
mange andre) låner ikke spil ud, de lejer dem ud. De køber en speciel
udlejningslicens og producenten får uden tvivl flere penge for det i forhold
til en solgt version. Og når du afleverer spillet igen skal det være slettet
fra din computer, så forudsat at det hele går rigtigt for sig er der altså
ikke på noget tidspunkt mere end én installation af spillet. Akkurat som det
står i licensbetingelserne.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail use: Morten (at) Teilmann (dot) Biz

Mercenary <Mercenary@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c947ffc$0$7451$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> Vil det sige at hvis man låner et spil af en anden der har købt spillet;

> er det pludselig en piratkopi ?
> Hvis der er nogen der skal have dårlig samvittighed, må det da være hans
> kammerat, da det pludselig er ham der sidder og spiller D2 uden at være i
> besiddelse af originalen.
> Og hvis det pludselig er ulovligt at låne spil ud, så tror jeg at jeg vil
> sagsøge Blockbuster for at gør mig til pirat, for der har jeg godt nok
lejet
> rigtig mange spil.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 14:14

Mercenary wrote:

> Vil det sige at hvis man låner et spil af en anden der har købt spillet; så
> er det pludselig en piratkopi ?

Ja, i mangel på et bedre ord.

> Hvis der er nogen der skal have dårlig samvittighed, må det da være hans
> kammerat, da det pludselig er ham der sidder og spiller D2 uden at være i
> besiddelse af originalen.

Nu er det jo ham som har erhvervet original, det er vi ihvertfald nødt
til at gå ud fra da vi ikke ved andet, og dermed også ham så har retten
til at bruge spillet. Ved at låne det ud uden selv at afinstallere det
har han brudt den aftale han har med Billzard, men da
licensbetingelserne følger normal kutyme og bliver vist under
installationen har låneren igen undskyldning for ikke selv at være klar
over at ikke må bruge programmet.

> Og hvis det pludselig er ulovligt at låne spil ud, så tror jeg at jeg vil
> sagsøge Blockbuster for at gør mig til pirat, for der har jeg godt nok lejet
> rigtig mange spil.
>

Blockbuster har med garanti en licensaftale med rettighedshaverne,
således at de har lov til at udleje spil. På sammen måde som de har
aftaler med rettighedshaverne til de film som de udlejer.

>
> Jeg vil stadig holde på at dét er den person der er i besiddelse af
> originalen der har rettighederne, og ikke den person der har betalt. Hvis
> det modsatte var tilfældet ville der være rigtig mange pirater omkring
> juletid.
>

Det er person som indgår aftalen med rettighedshaveren, altså køber det,
der har lov til at bruge spillet - den person har dog lov til jvf. alm.
betingelser lov til at vidregive disse rettigheder når nogle betingelser
er opfyldt fx. at personen ikke beholder nogen kopier.

>
>>Jeg synes du skulle tage og erkende du har været for hurtig ude.
>>
>
> Lad mig lige ridse det op kort.
> Manden er i besiddelse af både D2 og LOD originalt.

Ja, det formoder vi. Strengt taget skriver har ikke om det er originaler.

> Og du beskylder ham for
> at bruge piratsoftware på trods af dette.

Ja, jeg informere ham om at han skal anskaffe sig en original af D2.

> Hvad enten han har lånt spillet
> eller ej, så er han i besiddelse af en original version, og det kan på ingen
> måde gøre ham til pirat.

Der tager du fejl, omend vi er ude i noget juridisk halløj og man kan
mene han formodentlig er i god tro.

> Derimod er det hans ven, der sidder og spiller
> samme version UDEN at være i besiddelse af det originale spil, der begår
> noget ulovligt.
>

De overtræder begge de rettigheder de har til at benytte softwaren.

>
> Jeg håber at du forstår at dette på ingen måde er personligt. Vi har
> åbenbart bare ret forskellige meninger om hvornår der er tale om ulovlig
> brug af software. Det eneste vi nok kan blive enige om er; at vi nok aldrig
> bliver enige

OK, du har godt nok beskyldt mig for at være paranoid, bassere mine
ytringer på gætteværk m.m., men lad nu det ligge.

Jeg tror godt vi kan blive enige også selvom det er tydeligt vi ser
forskelligt på tingene, nederst i denne mail har jeg citeret fra
Blizzards licensbetingelser. Bemærk dog at der på ingen måde er tale om
at deres ord er lov, og deres licensbetingelser er også formuleret i
forhold til engelsk lov, men deres betingelser følger i rimelig grad det
som dansk lov angiver.

> Men jeg mener at denne diskution ikke rigtigt hører til i denne gruppe. Og
> at begynde i alt.dk.warez. ville være at skyde sig selv i foden. Så hvor kan
> vi så diskutere videre ?

Faktisk vil jeg mene denne diskussion i høj grad hører hjemme i denne
gruppe da vi trods alt diskuterer hvad man må og ikke må med et
computerspil, men der er da ingen tvivl om at emnet ikke er helt
almindeligt for gruppen. Skulle diskussionen førers et andet sted er
dk.videnskab.jura nok stedet, men det vil atlså være at gå for vidt imho.

> (jeg tænker ikke på dk.snak.mudderkastning).
>

Mvh

Bruno

PS. Nedenfor har jeg citeret fra de licensbetingelser som følger med D2,
men det kunne stort set være fra et hvilketsomhelst computerspil. (Og
nej, der er ikke tale om en krænkelse af deres rettigheder ved at
offentligøre en del af licensbetingelserne da aftaler er lovlige at
ofentliggøre medmindre noget andet er aftalt

END USER LICENSE AGREEMENT

1. Limited Use License. Blizzard Entertainment ("Licensor") hereby
grants, and by installing the Program you thereby accept, a limited,
non-exclusive license and right to install and use one (1) copy of the
Program for your use on either a home, business or portable computer. In
addition, the Program has a multi-player capability that allows users to
utilize the Program over the Internet via Blizzard Entertainment's
online game network Battle.net. Use of the Program over Battle.net is
subject to your acceptance of Battle.net's Terms of Use Agreement.
Blizzard Entertainment reserves the right to update, modify or change
the Battle.net Terms of Use Agreement at any time. The Program is
licensed not sold. Your license confers no title or ownership in the
Program.

2. Ownership. All title, ownership rights and intellectual property
rights in and to the Program and any and all copies thereof (including
but not limited to any titles, computer code, themes, objects,
characters, character names, stories, dialog, catch phrases, locations,
concepts, artwork, animations, sounds, musical compositions,
audio-visual effects, methods of operation, moral rights, any related
documentation, and "applets" incorporated into the Program) are owned by
Licensor or its licensors. The Program is protected by the English
copyright laws, international copyright treaties and conventions and any
other applicable laws. All rights are reserved. The Program may contain
certain licensed materials and Licensor's licensors may act to protect
their rights in the event of any violation of this Agreement.

3. Responsibilities of End User.

A. Subject to the Grant of License herein above, you may not, in
whole or in part, copy, photocopy, reproduce, translate, reverse
engineer, derive source code, modify, disassemble, decompile, create
derivative works based on the Program, or remove any proprietary notices
or labels on the Program without the prior consent, in writing, of Licensor.

B. The Program is licensed to you as a single product. Its
component parts may not be separated for use on more than one computer.

C. You are entitled to use the Program for your own use, but you
are not entitled to:

(i) sell or grant a security interest in or transfer
reproductions of the Program to other parties in any way, nor to rent,
lease or license the Program to others without Licensor's prior written
consent;

(ii) publish and/or distribute the computer images, sound,
files, fonts, graphics, clipart, animations, photographs, databases or
other content of the Program (including without limitation, for resale,
printed materials for your personal or business use (e.g., flyers and
brochures) and on your personal and business website);

(iii) use any of the computer images related to
identifiable individuals or entities in a manner which suggests their
association with or endorsement of any product or services;

(iv) exploit the Program or any of its parts, computer
images, sound files, fonts, graphics, clipart, animations, photographs,
databases or other content in the Program, for any commercial purpose
including, but not limited to, use at a cyber café, computer gaming
centre or any other location-based site. Licensor may offer a separate
Site License Agreement to permit you to make the Program available for
commercial use; contact Blizzard for details;

(v) host or provide matchmaking services for the Program
or emulate or redirect the communication protocols used by Licensor in
the network feature of the Program, through protocol emulation,
tunnelling, modifying or adding components to the Program, use of a
utility program or any other techniques now known or hereafter
developed, for any purpose including, but not limited to network play
over the Internet, network play utilising commercial or non-commercial
gaming networks or as part of content aggregation networks without
Licensor's prior written consent; and

(vi) create or maintain, under any circumstance, more than
one simultaneous connection to Battle.net. All such connections to
Battle.net, whether created by the Program or by other tools and
utilities, may only be made through methods and means expressly approved
by Licensor. Under no circumstances may you connect, or create tools
that allow you to connect to Battle.net's private binary interface or
interfaces other than those explicitly provided by Licensor for public use.

4. Program Transfer. You may permanently transfer all of your rights
under this License, provided the recipient agrees to the terms of this
License and you agree to remove the Program from your home, business or
portable computer.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 18:31

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3C949696.7090701@worldonline.dk...

> OK, du har godt nok beskyldt mig for at være paranoid, bassere mine
> ytringer på gætteværk m.m., men lad nu det ligge.

Det må være gammelt nag der skinner igennem fra en af vores tidligere
diskutioner, hvor du beskyldte mig for at være pirat fordi jeg havde
erhvervet en oversøisk kopi (altså en original) af RtcW.

Anyway... Jeg vil gerne offentligt undskylde de skrevne udtalelser jeg har
ytret. Så er dét gjort.
Jeg ønsker ikke at være uvenner med nogen på grund af en højtbølgende
diskution.

Det lader til at du er mere inde i reglerne end flere af de fleste hér, jeg
tør end ikke gætte på hvad du laver til hverdag. Du sidder vel næppe og
læser licensbetingelser for sjov.

Personligt tror jeg ikke der er mange der overhovedet læser det skidt. Når
først man har betalt i dyre domme for et program, gælder det bare om at få
fjernet det latterlige grå vindue der uundgåeligt popper op på ens skærm, og
komme i gang med at spille. Jeg gider i hvert fald ikke selv at læse dem,
men nu låner jeg jo heller ikke mine spil ud. Fanden stå i at give 400,- for
et spil for at andre kan spille gratis.

Hvis du vil acceptere min undskyldning for de udtalelser jeg har "begået"
foreslår jeg at vi slutter fred her. Dermed ikke sagt at du har fået mig til
at ændre mit sysnpunkt, hvad piratsoftware eller ej angår.
Men mon ikke vores veje krydses igen ?
Jeg vil i fremtiden prøve på at beherske de af mine udtalelser der kan
opfattes som et personligt angreb; ihvert fald hvad dig angår.

/Merc.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 18:42

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c944590$0$73629$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ligesom du er der, som, en flaske dreng på en festival, ligesåsnart der er
> en post fra dem, og du vælger helt klar at læse den på din "neutrale" måde
> hvergang ...

Som om jeg ikke havde andet at tage mig til end at sidde og lede efter
poster fra folk der ser pirater allevegne. Jeg læser de poster jeg finder
interessante. Og ja jeg læser ud fra et, som du kalder dét "neutralt";
synspunkt, idet jeg går ud fra at man er uskyldig indtil det modsatte er
bevist.

> uden skelen til at der, også i dette her tilfælde, er tale om en kopi,
som
> ikke er "gyldig" - på BN, da rettigheder til at spille¨på BN er givet (
> eller altid har været hos ) en anden !

Hvem af de to tror du bliver busted hvis det kom så vidt ? Ham med
originalen, eller ham uden ?

> Du undgår sq ikke en chance for at stille din "neutrale" glorie frem til
> offentlig beskuelse, og det mindst ligeså pisse irriterende.

Dét var ellers lidt af en påstand. Du finder allerhøjest 3 tråde indenfor
det sidste halve år, hvor jeg har "forsvaret" en som jeg har ment blev
stemplet som pirat uden grund.

/Flaskedrengen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 20:04

Mercenary wrote:

> Anyway... Jeg vil gerne offentligt undskylde de skrevne udtalelser jeg har
> ytret. Så er dét gjort.

Undskyldnig accepteret og lad os så komme videre.

> Jeg ønsker ikke at være uvenner med nogen på grund af en højtbølgende
> diskution.
>

Ingen problemer, jeg har været længe nok på usenet til at havde oplevet
det der var MEGET værer.

> Det lader til at du er mere inde i reglerne end flere af de fleste hér, jeg
> tør end ikke gætte på hvad du laver til hverdag. Du sidder vel næppe og
> læser licensbetingelser for sjov.
>

Lad os bare sige jeg har lejlighed til at se tingene fra begge sider,
alle tre hvis man regner folkene der sælger kopibeskyttelse som en
tredie part.

> Personligt tror jeg ikke der er mange der overhovedet læser det skidt. Når
> først man har betalt i dyre domme for et program, gælder det bare om at få
> fjernet det latterlige grå vindue der uundgåeligt popper op på ens skærm, og
> komme i gang med at spille. Jeg gider i hvert fald ikke selv at læse dem,
> men nu låner jeg jo heller ikke mine spil ud. Fanden stå i at give 400,- for
> et spil for at andre kan spille gratis.
>

Hehe, den følelse kender jeg godt. Kan stadig huske at havde installeret
Windows NT 4 hvor man bliver tvunget til scrolle ned til slutning af
licensbetingelserne inden man kan gå videre.

> Hvis du vil acceptere min undskyldning for de udtalelser jeg har "begået"
> foreslår jeg at vi slutter fred her. Dermed ikke sagt at du har fået mig til
> at ændre mit sysnpunkt, hvad piratsoftware eller ej angår.

Damn, det synes lettere at kæmpe imod vindmøller

> Men mon ikke vores veje krydses igen ?
> Jeg vil i fremtiden prøve på at beherske de af mine udtalelser der kan
> opfattes som et personligt angreb; ihvert fald hvad dig angår.
>

Jamen, så tak for kampen.

Mvh

Bruno

Accepteret svar
Fra : yttepigen

Modtaget 20 point
Dato : 19-03-02 12:45

Diablo er indrettet således, at det er muligt at spille flere sammen på et lokalt netværk med kun 1 cd. Det fungerer ved, at 1 spiller installerer det fulde spil og har cd'en siddende i cdrom-drevet, mens de andre installerer en spawn. Hvis man skal spille over internettet, skal alle spillere have hver deres originale udgave af spillet installeret og cd'en liggende i cdrom-drevet.

Kommentar
Fra : issachahin

Dato : 10-03-03 15:16

hej er der nogle som der er rare at sende til mig cd key til diablo 2 expansion plz