/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Lyd honda vfr 750
Fra : vfr
Vist : 1138 gange
100 point
Dato : 01-05-01 16:34

Jeg vil gerne hører om der er andre der ved om en vfr 750 årg 91 lyder anderledes når den kører i 6 gear nærmest skurende eller mere metalisk????

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-05-01 21:59

>en vfr 750 årg 91 lyder anderledes når den kører i 6 gear nærmest skurende
eller mere metalisk????

hej

....altså min '88 ændrer ikke lyden så måske er der grund til at være
betænksom. ...er det ikke bare fordi den kommer så langt ned i omdrejninger
at du kan høre motoren bedere efter du har accelereret op i fart?

Jeg skal til vurdering imorgen onsdag og så skal jeg da tænke på dig og over
om lyden ændrer sig ved kørslen.

hvor henne i det danske rige bor du?

/ HouDy VFR750 Fj østjylland

Kommentar
Fra : vfr

Dato : 02-05-01 00:09

"HouDy, VFR 750 Fj" skrev d. 01-05-01 21:59 dette indlæg :
> >en vfr 750 årg 91 lyder anderledes når den kører i 6 gear nærmest skurende
> eller mere metalisk????
>
> hej
>
> ....altså min '88 ændrer ikke lyden så måske er der grund til at være
> betænksom. ...er det ikke bare fordi den kommer så langt ned i omdrejninger
> at du kan høre motoren bedere efter du har accelereret op i fart?

Jammen jeg takker, nej det er ikke fordi den kommer for langt ned i omd, når man skifter i 6 gear ved ca 70-80 kmt hører man en anderledes lyd fra motoren.
PS jeg kommer fra Nørresundby ved Aalborg
>
> Jeg skal til vurdering imorgen onsdag og så skal jeg da tænke på dig og over
> om lyden ændrer sig ved kørslen.
>
> hvor henne i det danske rige bor du?
>
> / HouDy VFR750 Fj østjylland
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-05-01 00:19

>nej det er ikke fordi den kommer for langt ned i omd, når man skifter i 6
gear ved ca 70-80 kmt hører man en >anderledes lyd fra motoren.

...og du har udlukket andet end at lyden kommer fra motoren?? (hjullejr) ?

er den der også hvis du kobler ud i 6. med fart? også hvis du giver gas i 6.
med koblingen inde?

Kommentar
Fra : vfr

Dato : 02-05-01 08:43

"HouDy, VFR 750 Fj" skrev d. 02-05-01 00:19 dette indlæg :
> >nej det er ikke fordi den kommer for langt ned i omd, når man skifter i 6
> gear ved ca 70-80 kmt hører man en >anderledes lyd fra motoren.
>
> ...og du har udlukket andet end at lyden kommer fra motoren?? (hjullejr) ?
>
> er den der også hvis du kobler ud i 6. med fart? også hvis du giver gas i 6.
> med koblingen inde?
> Yeps den er der kun ved belastning..
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-05-01 09:07

Hej..."VFR"

Jeg skal sydpå ved middagstid....og bor lige nord for Aalb.....kører selv
VFR fra -93. Hvis du er interesseret vil jeg godt smutte forbi og lige kigge
på sagen....måske din kæde er for stram eller for løs. Der kan godt op stå
en lidt sjov lyd derfra.

Men som sagt, så vil jeg godt hjælpe dig.....bare ring på 20306530.....men
det skal være hurtigst muligt, da jeg skal til Odense i eftermiddag....og
returnerer først fredag !!

Mvh.
Marius
"vfr" <vfr.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:oYNH6.1776$T22.91563@news010.worldonline.dk...
> "HouDy, VFR 750 Fj" skrev d. 02-05-01 00:19 dette indlæg :
> > >nej det er ikke fordi den kommer for langt ned i omd, når man skifter i
> > gear ved ca 70-80 kmt hører man en >anderledes lyd fra motoren.
> >
> > ...og du har udlukket andet end at lyden kommer fra motoren?? (hjullejr)
?
> >
> > er den der også hvis du kobler ud i 6. med fart? også hvis du giver gas
i 6.
> > med koblingen inde?
> > Yeps den er der kun ved belastning..
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-05-01 21:31

> > Jammen jeg takker, nej det er ikke fordi den kommer for langt ned i omd,
når man skifter i 6 gear ved ca 70-80 km/t
hvorfor gør du også det? der går den vel kun 3500 omdr.
det er da ikke særligt sundt.
6 g. bør den da ikke have før 100-120 km/t = +5000 omdr.
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Kommentar
Fra : vfr

Dato : 08-05-01 23:14

"Bo Thomsen" skrev d. 08-05-01 21:31 dette indlæg :
> > > Jammen jeg takker, nej det er ikke fordi den kommer for langt ned i omd,
> når man skifter i 6 gear ved ca 70-80 km/t
> hvorfor gør du også det? der går den vel kun 3500 omdr.
> det er da ikke særligt sundt.
> 6 g. bør den da ikke have før 100-120 km/t = +5000 omdr.
> mvh
> Bo Thomsen
> vfr750f-g - til salg
Der er ingen grund til panik aligevel da jeg har været ude at prøve en anden vfr en 95er den sagde nøjaktig det samme jeg kan bare ikke forstå der ikke er andre der har lagt mærke til den lyd, den var fra Motorgården i Svenstrup og havde kun kørt ca 45000 km, de var ude at prøve min og gav mig ret der var en anden lyd når den kom i 6 gear, men de havde så heldig vis en anden vi kunne teste som sagde nøjaktigt den samme lyd, så det betragtes som opklaret, tak til alle, PS lyt så lige efter alle vfr 750 ejere den er der lyden.....men skal være der......
> bbt@worldonline.dk
>

Accepteret svar
Fra : gibson