/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Pinnacle 8 virker ikke rigtig
Fra : peteralf
Vist : 338 gange
20 point
Dato : 23-12-03 10:18

Jeg har overført analoge optagelser til programmet pinnacle. Jeg prøver nu at redigerer med diverse overgange og tekster og selvfølgelig skal der lyd med.
Men du almægtige...hvor går det dog langsomt?
Hvergang jeg f.eks har sat et par sceneovergange på og måske lidt titler vil jeg gerne se resultatet.
Her virker det nu som om at programmet er gået i stå og der kan faktisk godt gå 2 minutter inden at jeg kan fortsætte.
Jeg har over 3oo gb og 1gb/ram desuden kører jeg med hurtig-USB 2.o.
Hvad er der galt. Er det programmet pinnacle som er for dårligt?????
Skal jeg måske investere i et andet og bedre program og i så fald hvilket??????
Det går også alt alt for langsomt med rendering/brænding til DVD
Er der nogen som kan hjælpe mig med dette problem.
De bedste hilsner og glædelig jul til alle fra gladepeter@tdcadsl.dk

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 30 point
Dato : 23-12-03 11:04

Jeg har prøvet Pinnacle, da jeg stod med et redigeringsanlæg der var brækket ned.
Min mening er, at det er utroligt langsom til at beregne overgange, lyd og tekster, derfor droppede jeg det. Mener heller ikke det er præcist nok.
Men-men-men--- er du villig til at ofre "lidt" på hobbyen så kik lige på dette link.
Jeg har invisteret i det lille anlæg der gradvis kan udbygges og jeg kan garantere at det er prof. guf.
Ring evt. til dem og aftal en gratis demonstration (flinke fyre)snak med Thorkild
http://www.dansk-av-teknik.dk/
Måske en ide til julegave?? eller er det for sent
Glædelig

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-12-03 12:12

Jeg har også Pinnacle, men har ikke oplevet dine problemer, til gengæld, så er det ligegyldigt hvad jeg gør omkring overførsel til PC. Alt bliver ført over perfekt, men når jeg afspiller på PC inden brænding, så viser det sig hver gang, at billedet er foran lyden. I starten passer det fint sammen, men jo længere hen - fx 3 min. - så er lyden op til 10-15 sek. bagud. Kikker jeg på sporene, så passer de fint sammen. (Dem har jeg ikke ændret på på det tidspunkt). Flytter jeg fx lydsporet, så følger det stadig ikke med. Mit kort er også fra Pinnacle. Jeg vil blot overføre analog fra videoen, men det bliver der ikke noget af.
Hej fra alka

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 30-12-03 14:21

Tak for svaret dabj.
Svaret er rimeligt ud fra det spørgsmål jeg har stillet
Jeg har været inde på hjemmesiden, men jeg har en anelse om at det måske er lidt for kostbart,
Det jeg egentlig efterlyser er et program som er stabilt stabilt stabilt og ikke brækker ned den ene gang efter den anden.
Problemet er som jeg ikke rigtigt fik præciseret at alt mens jeg sidder og arbejder med at editere o.s.v.....lukker det hele ned og jeg står ude på "skrivebordet og skal atter til at starte op igen og vel og mærke ...forfra.
Jeg er bekendt med at Studio 8 er langsom at arbejde med snork snork snork. men der må være nogen som ved hvordan dette skal tackles.
Godt nytår til alle ønsker af Peteralf

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 30-12-03 14:30

en bøn fra peteralf:
er det mon muligt at man her igennem kan få de rigtigte tips og trick fra leverandøren Pinnacle.
For det ser jo ud til at rigtig mange har problemer med netop dette program,
Det kan ikke rigtig bruges... at man får support på engelsk det giver alt alt for mange misforståelser,især hvis man ikke er helt på toppen med det engelske sprog.
Så mit og sikkert mange andres nytårsønske er til Pinnacle: Skriv lidt om problemløsninger her på disse fremragende sider og vel og mærke på dansk ..."PLEASE"
endnu engang Godt nytår ønskes af Peteralf