/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
HJÆLP!!!!!!
Fra : Danni
Vist : 456 gange
20 point
Dato : 29-04-01 11:28

Hej gutter
jeg er tidligere Kawa ejer men vil prøve noget nyt.
jeg skal investere i en TL1000R jeg vil selv importere den fra tyskland eller Holland(uden nogen afgifter).
er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde en? eller kender i nogen der kan?
måske kender I en hjemmeside adresse eller anden form for kontakt.
hilsen Danni

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-04-01 11:12

hejsa Danni

Held og lykke med projektet
Du kan kigge på disse to www.mobile.de og www.ebay.de det er hvad jeg såen
lige kender

Mvh
Morten

Kommentar
Fra : sunkjaer

Dato : 29-04-01 12:29

Prøv på adressen
www.mobile.de

Sune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-04-01 11:36

"Danni" <Danni.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:D5RG6.65789$o4.5852414@news010.worldonline.dk...
> Hej gutter
> jeg er tidligere Kawa ejer men vil prøve noget nyt.
> jeg skal investere i en TL1000R jeg vil selv importere den fra tyskland
eller Holland(uden nogen afgifter).
> er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde en? eller kender i
nogen der kan?
> måske kender I en hjemmeside adresse eller anden form for kontakt.
> hilsen Danni

prøv også www.motorrad-handel.net

mvh Kim
cbx550 -med smadret cylinder og stempel

Kommentar
Fra : Danni

Dato : 29-04-01 16:42

tak skal i have for jeres samarbejd*S*
priserne der nede er det med deres afgift?
eller kan man købe dem uden aftgift der nede?
jeg er sq ny til det her!

hilsen
Danni

"Morten Juel" skrev d. 29-04-01 11:12 dette indlæg :

> hejsa Danni
>
> Held og lykke med projektet
> Du kan kigge på disse to www.mobile.de og www.ebay.de det er hvad jeg såen
> lige kender
>
> Mvh
> Morten
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-04-01 15:49

> tak skal i have for jeres samarbejd*S*
Det var så lidt

priserne der nede er det med deres afgift?
Ja, med mindre andet er angivet !

> eller kan man købe dem uden aftgift der nede?
Ja, hvis de ikke har været registreret !

> jeg er sq ny til det her!
så er det jo godt med en NG )

Mvh
Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-04-01 17:34

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:9ch9hm$9jf$1@sunsite.dk...
>
> priserne der nede er det med deres afgift?
> Ja, med mindre andet er angivet !
> > eller kan man købe dem uden aftgift der nede?
> Ja, hvis de ikke har været registreret !

Øheeh??

Tyskerne har to moms-satser og kun ganske få punktafgifter.
Den lave momssats følger madvarer og andre fornødenheder, imens den høje
følger forbrugs-goder.
Ligesom gældende for momsen herhjemme, vil enhver solgt tysk motorcykel
være momspålagt, så de angivne priser er incl. afgift (i form af moms)
og hverken mere eller mindre!!

Men:
Idet at en udenlandsk købt model må koste højest 1/3 af den for tiden
værende brugtpris er jeg dog så skeptisk over hvorvidt at man kan finde
en tilpas billig TLR udenlands (modellen er for ny til at være faldet
tilstrækkeligt i pris udenlands, og ved siden af temmelig billig
herhjemme!!), at jeg lige selv ville checke op på'ed; men jeg kan ikke
komme igennem til Mobile.de, hvorfor jeg alligevel overlader det til dig
selv

--
Armand.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-04-01 20:39

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9chlv0$2g2p$2@news.cybercity.dk...
> Idet at en udenlandsk købt model må koste højest 1/3 af den for tiden
> værende brugtpris er jeg dog så skeptisk over hvorvidt at man kan finde
> en tilpas billig TLR udenlands (modellen er for ny til at være faldet
> tilstrækkeligt i pris udenlands, og ved siden af temmelig billig
> herhjemme!!), at jeg lige selv ville checke op på'ed; men jeg kan ikke
> komme igennem til Mobile.de, hvorfor jeg alligevel overlader det til dig
> selv
TLR var kun på markedet i et år i Tyskland, så det er neppe så mange av dem
uansett.

JS

Kommentar
Fra : Danni

Dato : 02-05-01 10:24

tak for indlægget Armand

jeg har fundet en til ca. kr. 35.000,- dernede hvordan vurderes biken.
er der nogle "fiduser" til at få afgiften lidt ned her hjemme?

"origo@earthling.net" skrev d. 29-04-01 20:39 dette indlæg :
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:9chlv0$2g2p$2@news.cybercity.dk...
> > Idet at en udenlandsk købt model må koste højest 1/3 af den for tiden
> > værende brugtpris er jeg dog så skeptisk over hvorvidt at man kan finde
> > en tilpas billig TLR udenlands (modellen er for ny til at være faldet
> > tilstrækkeligt i pris udenlands, og ved siden af temmelig billig
> > herhjemme!!), at jeg lige selv ville checke op på'ed; men jeg kan ikke
> > komme igennem til Mobile.de, hvorfor jeg alligevel overlader det til dig
> > selv
> TLR var kun på markedet i et år i Tyskland, så det er neppe så mange av dem
> uansett.
>
> JS
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-05-01 18:41

Danni <Danni.news@kandu.dk> skrev i en
news:LrPH6.1801$T22.99980@news010.worldonline.dk...
> tak for indlægget Armand
>
> jeg har fundet en til ca. kr. 35.000,- dernede hvordan vurderes biken.
> er der nogle "fiduser" til at få afgiften lidt ned her hjemme?

Der er ikke særligt mange eller gode fiduser

Først opgiver T&S en "kold" pris som et depositum, og sidenhen skal man
så til vurdering ved en session der afholdes et sted lokalt, hvorefter
syns og skøns-manden sætter sig i ro derhjemme og fastsætter værdien og
derved agiftens størrelse.
Slutteligt kommer der en check á en given størrelse ind af brevsprækken
igen!

Hvis "dine" 35.000,- skal udgøre tommelfingerregelens trediedel, bør det
danske brugtprisleje ligge over 105.000,-!
Gør det det kan det ikke gå helt galt!!

--
Armand.

Kommentar
Fra : Danni

Dato : 02-05-01 20:48

**okey så det er altså 1/3 del af købsprisen.
jeg fik at vide at der var 180% afgift og at de samlignede motorcyklen herhjemme?

kender du en god importør her hjemme?
Danni

"Armand" skrev d. 02-05-01 18:41 dette indlæg :
>
> Danni <Danni.news@kandu.dk> skrev i en
> news:LrPH6.1801$T22.99980@news010.worldonline.dk...
> > tak for indlægget Armand
> >
> > jeg har fundet en til ca. kr. 35.000,- dernede hvordan vurderes biken.
> > er der nogle "fiduser" til at få afgiften lidt ned her hjemme?
>
> Der er ikke særligt mange eller gode fiduser
>
> Først opgiver T&S en "kold" pris som et depositum, og sidenhen skal man
> så til vurdering ved en session der afholdes et sted lokalt, hvorefter
> syns og skøns-manden sætter sig i ro derhjemme og fastsætter værdien og
> derved agiftens størrelse.
> Slutteligt kommer der en check á en given størrelse ind af brevsprækken
> igen!
>
> Hvis "dine" 35.000,- skal udgøre tommelfingerregelens trediedel, bør det
> danske brugtprisleje ligge over 105.000,-!
> Gør det det kan det ikke gå helt galt!!
>
> --
> Armand.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-05-01 23:46

Danni <Danni.news@kandu.dk> skrev i en
news:lAYH6.2746$T22.171143@news010.worldonline.dk...
>
> **okey så det er altså 1/3 del af købsprisen.
> jeg fik at vide at der var 180% afgift og at de samlignede motorcyklen
herhjemme?

Øh? Ikke helt forstået!

Jeg taler om den tommelfinger-regel, som jeg tidligere har nævnt i
strengen: Focuser på at den udenlandske ikke må koste mere ned 1/3 af
den danske brugtpris!
Hvis du nu finder 35.000,- attraktivt, forsøger jeg blot at få bekræftet
om de koster over 105.000,- herhjemme - dette fordi at 1/3 af 105.000 =
35.000!

De 180% er den enkle(!) måde at forklare afgiftsberegningen for nye
motorcykler!

> kender du en god importør her hjemme?

Skal man lave penge ved brugtimport, er det en dum ide at lade
trediemand tjene 10.000,- på at tage modellen hjem og sælge den videre!
Led nu efter den i .mobile og hent den selv syd for grænsen (eller øst
for sundet hvis du er dertil).

--
Armand.

Kommentar
Fra : Danni

Dato : 03-05-01 13:42

okey
jeg takker for din hjælp Armand.

"Armand" skrev d. 02-05-01 23:46 dette indlæg :
>
> Danni <Danni.news@kandu.dk> skrev i en
> news:lAYH6.2746$T22.171143@news010.worldonline.dk...
> >
> > **okey så det er altså 1/3 del af købsprisen.
> > jeg fik at vide at der var 180% afgift og at de samlignede motorcyklen
> herhjemme?
>
> Øh? Ikke helt forstået!
>
> Jeg taler om den tommelfinger-regel, som jeg tidligere har nævnt i
> strengen: Focuser på at den udenlandske ikke må koste mere ned 1/3 af
> den danske brugtpris!
> Hvis du nu finder 35.000,- attraktivt, forsøger jeg blot at få bekræftet
> om de koster over 105.000,- herhjemme - dette fordi at 1/3 af 105.000 =
> 35.000!
>
> De 180% er den enkle(!) måde at forklare afgiftsberegningen for nye
> motorcykler!
>
> > kender du en god importør her hjemme?
>
> Skal man lave penge ved brugtimport, er det en dum ide at lade
> trediemand tjene 10.000,- på at tage modellen hjem og sælge den videre!
> Led nu efter den i .mobile og hent den selv syd for grænsen (eller øst
> for sundet hvis du er dertil).
>
> --
> Armand.
>

Accepteret svar
Fra : gibson