/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
navnet wogn
Fra : geoing
Vist : 550 gange
200 point
Dato : 21-12-03 15:33

Jens Larsen wogn -skomager i Menstrup- Marvede sogn født ca. 1687
begr. Menstrup 19-2-1740

gift med Kirsten Olsdatter -gift ? hun er begr. Menstrup

en søn Lars wogn blev født 1723 gift med ellen jensdatter 9-3-1755

jeg kan finde Lars wogn men ikke ellen Jensdatter, ej heller kan jeg finde Jens Larsen Wogn og Kirsten Olsdatter.

jeg ville gerne vide noget om deres forældre.? kan nogen hjælpe mig.....

jeg troede at nacnet Wogn ville gøre det let men det var ikke tilfældet .

m.v..h. Georg-T. Larsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-03 17:29

Ikke let kun på grund af Wogn.

Wogn eller Vogn var et meget almindeligt navn tidligere,
(på min hjemegn er jeg stødt på flere Vogns, Vognsen og Vognsdatter).

Har spekuleret på om det kommer af vognmager?
(også mange hedder smed og skrædder)
og om det er blevet til vore dages Vagn?

Svend

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 21-12-03 17:37

Hi svend .

Ja jeg har også tænkt på næsten det samme som du og jeg har også stødt på navnet wogn i det jydske. ja endda at navnet Wogn eller wognsen er uradeligt.

men da de i den tid det handler om ikke flyttede meget rundt i Dannevang er jeg sikker på at anerne til jens Larsen wogn skal findes i nærheden af Menstrup/Marvede i alle fald tor jeg på Sorø amt . men her er jeg også løbet mod en mur.

Georg

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-12-03 19:18

På FS. er der hit i Danmark på over 100 med navnet wogn , tilbage til 1400, prøv at søge på
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

God jul
senta

Sources Searched
Matches were found only in the sources listed below. Click on a source to see more matches for that source.
• Ancestral File - 17

• Census/1880 US Census - over 25
• Census/1881 Canadian Census - 8
• IGI/Denmark - over 25
• IGI/North America - over 23
• IGI/Norway - over 16
• IGI/World Misc. - 1
• U.S. Social Security Death Index - over 25
• VRI/Denmark - over 25

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 21-12-03 23:21

Hi Senta

tak for dit svar.

jeg har tidl.. set på batchnummeret på den side og har fundet en der hedder Jens wognsen født i 1687
hans fader hed wogn christensen men jeg er ikke sikker på ham da min ane hed jens Larsen Wogn
og hvorfra kommer patronymet larsen ind.

m.v.h. Georg

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-12-03 21:12

Fra FS: er det ikke din JENS LARSEN Vogn?
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 01 NOV 1682 Marvede, Soro, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: LAURITZ BAAD Family

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Form submitted by a member of the LDS Church. The form lists the submitter's name and address and may include source information. The address may be outdated. Details vary. To find the form, you must know the batch and sheet number.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch Number: 7810850
Sheet: 26
Source Call No.: 1126280 Type: Film

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 27-02-04 20:02

hi senta

jeg gik til bage i min search og så dit svar ang. Jems Larsen Wogn , det kan være ham jeg søger , men sig mig hvor fandt du ham, jég har prøvet fs men ikke fundet ham ??

Geoing

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-02-04 20:20

På FS. bare søg på navnet Wogn og evt Sorø, ellers vend tilbage med de data du har brug for så skal jeg prøvar at finde den rigtige.

Senta
You searched for: Jens Wogn [refine search]
Birth/Christening, 1680 - 1684
Exact Spelling: Off
Matches: All Sources - 4
International Genealogical Index - Denmark
1. JENS VOGNSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 02 FEB 1681 Naesborg, Aalborg, Denmark

2. JENS VOGNSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: < 1682> Hvilsom By Og Sogn, , , Denmark

3. JENS VOGNSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: About 1684

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 3

--------------------------------------------------------------------------------

Vital Records Index - Denmark
4. Jens WOGNSEN - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 05 Jun 1681 Bregninge, Holbaek, Denmark
Matches: Vital Records/Denmark - 1
Return to top of page

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 27-02-04 21:00
Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 07-09-04 16:35

Tak for svaret senta.