/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Alanya
Fra : 4486
Vist : 615 gange
150 point
Dato : 10-03-02 13:49

Jeg skal til alanya i august måned og skal bo på et hotel der hedder hotel international. Det ligger på østsiden af alanya, men er der evt nogle der har boet der og kan svare på om det er et okay hotel??Har I også nogle gode rejse tips om alanya??
Vh Anita

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-04-02 20:34

"4486" <4486.news@kandu.dk> wrote in message
news:8tIi8.2782$8A5.63156@news000.worldonline.dk...
> Har I også nogle gode rejse tips om alanya??

Ud fra Alanya er der en halvø hvor på der ligger en gammel ruin ( et
kloster mener jeg )
Der er rigtig flot og bestemt et besøg værd.
Desuden kan man komme ud på en bådtur på små floder hvor vandet kun er
9-11c. Det er dejlig svalende i den bagende sol. Man kommer så til sidst til
en strand hvor floden er på den ene side og middelhavet ? er på den anden
side med sine 22c varmt vand...det er en sjov oplevelse.

God tur...Glæd dig

Kylle
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 23-05-02 14:06

Hejsa 4486,
ja kæresten og jeg var i Alanya sidste sommer... for at kunne tjekke om det er et okay hotel behøver jeg at vide hvilket rejsebureau du har benyttet.
Og så skal jeg nok svare tilbage.

Ved du noget om hvilke faciliteter der er på hotellet? Jeg ved i hvert fald at vi fortrød ikke at have købt en lejlighed dernede, da der mange af dagene var helt op til 50 grader og det er hårdt, når man bor på et hotel-værelse uden køleskab, da det man køber at drikke jo bliver varmt omgående.

Men under alle omstændigheder så prøv tyrkisk bad, som sikkert bliver en af de ting som I kan købe billeter til via guiden. Det er rigtig skønt og gøres i starten af ferien, da farven på huden derved holder meget længere. Men husk at gøre det før aftentid, da det ellers er fællesbad efter kl.18.

Picasso.

Accepteret svar
Fra : Allan

Modtaget 150 point
Dato : 31-05-02 12:30

Alayna er en god badeby, du kan ikke lave så meget fordi der er simpelthen for varmt.
Hvis i vil se den omtalte ruin, skal i ikke gøre det når der er bagende varmt, fordi oppe bjerget er der simpelthen sååååå varmt.
Tyrkisk BAD et must. (guiderne)
Rest. Sallomon nede ved bådhavnen ca. 500-700 meter fra jeres Hotel er superb, det tyrkiske køkken er vanvittig godt, når man er derned så skal man prøve at smage det hele.
Når i går fra jeres hotel som er et OK hotel tæt på standen og byen, men husk aircon. så kommer i forbi en masse resturanter forsæt ind i byen og ned på havnen der er de bedste, og husk at sige at i vil have gratis vin til maden ellers spiser i ikke. Hvis de siger nej så fortsæt fordi de gør det, et eller andet sted.
Sejle turen er en kanon oplevelse kan kun anbefales.
Husk hvis i skal købe smykker(guld, Sølv så pas på, fordi de er ikke altid lige ærlige.
Hvis i skal handle derned så er det mange gange billigere at handle i Danske Kr. end Tyrkiske Lire.
Der er også mulighed for at komme en tur ud og paraglide, brug HASANS PARAGLIDING det er den billigste og man får den længste tur. (ca. 250 meter fra jeres hotel.)
Stranden på øst siden er god der er bare lige det med de første 2 meter der er der sten, men hvis i kigger lidt efter det rigtige sted at ligge så er der faktisk nogle af dem der lejer liggestole ud der har lavet små passager så man ikke skal gå over sten.(lækkeret)
Der er så meget man kan gøre i Alayna, men husk at drikke vand og vand og vand, samtidig tag noget med at læse i eller spil af en slags for busturen fra antayla (lufthavnen) er små 2 timer og ikke særlig spændende.

Godkendelse af svar
Fra : 4486

Dato : 03-06-02 19:47

Tak for svaret Allan.

Kommentar
Fra : cajalundgren

Dato : 06-07-02 11:32

Hej Anita,

Nu er du sikkert kommet hjem fra Tyrkiet - håber du havde en god tur

Vi drager snart afsted, og rent faktisk har vi snakket om at vi skal bo på samme hotel som du boede på, nemlig Hotel International.
Var det et godt sted - i kataloget ser det rigtig hyggeligt ud, men var det nu også det.
Hvad med vejen som ligger lige uden for, var der meget støj fra denne??

Vi glæder os ihverfald til at komme ned og få noget varme.

Kommentar
Fra : cajalundgren

Dato : 06-07-02 11:34

Hej Igen,

Ups, jeg har lige set at det først er i august mdr. du skal afsted - ærgeligt, så ved du jo stadig ikke om det er et godt hotel.

Kommentar
Fra : JydenFraJylland

Dato : 29-01-03 21:23

Kan ikke rigtig svare på noget om Alanya for jeg har kun været i Side, men vil da lige give et par råd..

-Hvis i vil opleve noget imens i er på ferie så kan i altid tage med på nogle af de ture der arrangeres af rejseselskaberne.. de har en god kvalitet.. Mange andre steder i Tyrkiet arrangerer også ture men det er ikke aldig at man for hvad man regner med.. Så jeg vil altså foreslå rejseselskabernes ture..

-at toiletterne(offentlige) i tyrkiet ikke altid er lige "hyggelige" og ofte uden toiletpapir, så måske er det en ide at tage noget med fra hotellet hvis man skal på en længere tur.

-nogle af tyrkerne har det med at "misforstå" priser, så tag evt en lommeregner med hjemmefra, så i kan vise dem tallene.. så undgår i div problemer med for høje priser.

-tyrkerne vil også gerne have Euro, så måske var det en ide at veksle til Euro hjemmefra..

-Der spises en del får i Tyrkiet... så kig en ekstra gang på menukortet hvis i ikke kan lide får.. Min egen vurdering er at det smager lidt uldent!

-Tag evt en lommelygte med fra Danmark... strømmen gik jævnlig tit om natten der hvor vi var, og det er altså ikke så fedt hvis du skal op på f.eks. toilet om natten.

-Tyrkerne kan godt være ret påtrængende hvis man blot kigger på varer, og lad være at falde i fælden og køb deres varer hver gang, -bare gå. Og hvis i køber noget, så tjek lige syninger og sådan først..

-Normalt giver man drikkepenge..

Tyrkiet er et land i roligt kan glæde jeg til at komme til! Der er dejligt!

JydenFraJylland