/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvilket digitalkamera?
Fra : alfa
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 09-12-03 18:26

Jeg står og skal til at købe et digitalkamera, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal kigge efter når jeg handler digitalkamera, jeg har fået at vide at man helst skal have mindst 5 megapixels, men hvad har ellers betydning. Jeg har lidt kig på disse 2, hvilken en vil i anbefale: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324737921 eller http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324637974 Hvis nogen kan anbefale et digitalkamera, må det have en maxpris. på 28-3000 kr.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-12-03 18:40

Hejsa Alfa

Hvis jeg var dig vil jeg taget en smut i Aldi i morgen.

prøv at se denne digitalkamera

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

5 Megapixel
digitalt kamera med
128 MB SD-kort,plus en del extraudstyr

Til kun 2299
Og så giver de 3års garanti.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 09-12-03 18:40

det er ikke nødvendigt med 5 megapixels. 3-5 er fint og det er fuldstændig ligemeget med 5 hvis objektivet ikke er godt nok.

Jeg kan anbefale Canon - har selv lige købt Canon Ixus 400 det koster godt nok 3500 på shopman.dk, men det er smaddergodt og har et godt objektiv samt zoom. Du skal være opmærksom på at der er forskel mellem digital og optisk zoom. digital er almindeligt og du kan få et billigere kamera, hvis du alene tager et med digital zoom.

se her http://www.a-photo.dk/shop/ItemDetail.asp?VareID=126&ItemStart=1

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 09-12-03 18:43

Et ekstra godt tip er, altid at vælge et mærke, der producerer cameraer og fotoudstyr iøvrigt og ikke et mærke som ex. blaster, muggi eller lign. Prisforskellen er for ringe udfra sikkerheden i at handle med et kendt mærke.

Kommentar
Fra : stj

Dato : 09-12-03 18:43

Du skal kigge efter, at det har et godt optik.
Se bort fra digital zoom, det svarer bare til en forstørrelse, du skal
derimod være opmærksom på optisk zoom. Se f.eks. på Olympus Camedia 720uz.
Det er også en god ide at købe det hos en "rigtig" fotohandler, og ikke en radioforretning.
stj

Accepteret svar
Fra : Olle_hansen

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-03 20:47

Er enig med ibenboel, ang. pixels... Hvis det bare er til jhmeligt brug og også lidt seriøst er 3,3 megapixels nok... Har selv et HP (dette vil jeg nok ikke anbefale... De går nemt i stykker ud fra mine erfaringer...).
Canon Ixus: Så kan du nok ikke gå galt i byen... En mindre detajle er hukkommelseskortene. Der findes nogle forskellige slgas, og følger tit ikke med til kameraene, og skal jo derfor købes ved siden af... Der er prisforskel mellem kortene, små som store... Og kan fåes til forskellige hastigheder (tit 24x, eller 50x).
Er dog uenig med "stj", ang. køb i rigtig fotoforhandler, da al teknologi fåes billigere på nettet: forhandlerne skal ikke betale for de dyre huslejer i byerne, da de kun skal bruge lagerplads til en net-handel...

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 13-12-03 14:01

Tak for svaret Olle_hansen.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 15-12-03 20:12

jeg fatter simpelthen ikke hvordan man giver point herinde. Olle Hansens svar er vel egentlig bare en bekræftelse af det jeg har skrevet ?

Tænk jeg har haft den samme oplevelse i sammenhæng med et andet spørgsmål : jeg svarede en anden (Mone) besvarede og hvem fik pointene. Nu tror jeg bare jeg er med på en kigger fremover