/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
kraftigt blåt skær på skærmen!..
Fra : chhaase
Vist : 1095 gange
200 point
Dato : 07-12-03 18:36

hejsa!..
jeg fik min computer hjem efter en reparation, hvor jeg fik skiftet grafikkortet... efter jeg havde installeret det nye kort kørte det hele perfekt!...
men så efter et par dage, begyndte min skærm at være blå hele tiden. Jeg kan lige skimte hvad der står, men man bliver fuldstændig sindssyg når man, i et stykke tid, har set på skærmen.
Hvordan kan det være at skærmen har et blåt skær hele tiden? En jeg kender nævnte at det ku være pga. af "magnet felter", eller sådan noget...? Kan der være noget om det?
Det er en alm. "gammel skærm" jeg har... altså ikke en tft fladskærm... Håber i kan hjælpe for nu troede vi lige at vi kunne bruge vores gode pc og så sker dette!.. På forhånd Mange tak !..
hilsen Christoffer Haase!
chhaase@ofir.dk

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 07-12-03 18:38

Ja så kommer klåge åge ind igen og forsøger sig - jeg tror det er billedrøret altså selve skærmen den er gal med, det er ikke dit grafikkort, hvis du skulle tro det, så ville det have vist sig straks.

Jeg tror bare at din skærm er ved at være slidt.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 18:46

chhaase
Jeg tror "kloge åge" har ret, det er nok din gamle skærm.

Køb en ny 19 tommer i Bilka f.ek. , de er ikke så dyre.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-12-03 19:44

Hej
Der kan være flere fejl muligheder, du kan vælge at gøre som de ovenstånde svar. Men der er flere muligheder.
Din skærm er styret af 3 farver Rød, Grøn og Blå. Hvis den ene af disse farver mangler styring vil en af de andre blive dominerende.
Så hvis du har skifte grafikkort som du skriver kan der være fejl på styringen af den ene farve, på dette.
- Du er nødt til at prøve dig frem med en anden monitor og se om den har samme udsende...
Hvis dette er tilfældet er det grafikkortet den er gal med.
- Hvis en anden monitor ikke har samme problem er der fejl på din monitor.
- Du kan også prøve om stikket til din monitor sider ordentligt i PC, nogen monitore har også stik bag på der kan side løse.
God fornøjelse.
Benjamin
(uden nisse hue)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-12-03 19:46

Hej
Glemte at skrive at slid på billedrør ikke kommer pludseligt..
Magnetiseringsfejl kommer som områder "skyer".
Benjamin

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-12-03 22:40

Hej
Har selv skiftet 2 skærme i løbet af 1 år på mine 3 pc-er. Benjamin har fat i noget af det rigtige. Men der er det med elektronik, at det kan hjælpe engang imellem at hive strømstikket helt ud af kontakteen og så vente i 10 sek. for derefter at sætte det i igen. Har selv en ældre Compaq V70 17" som skal have den tur ind imellem. Held og lykke!

Kommentar
Fra : chhaase

Dato : 10-12-03 18:47

jeg er meget glad for de svar jeg har fået men jeg undre mig stadiglidt ... jeg har stillet det samme spørgsmål hos itsvar.dk og der mener de at det nok er grafikkortet...men det er rart med nogle svar efter så lang tid jeg har gået i uvidshed omkring min skærm...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-03 18:50

Har du prøvet det med at hive stikket ud, det er i så fald gratis

Fijala

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-12-03 18:51

Hvad har du selv funet ud af og hvad har du forsøgt ?
er det hele skærmen der er lige meget blå over det hele eller et det i et område alsår en plet ?
har du prøvet med en anden monitor ?
mvh
Benjamin

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 200 point
Dato : 10-12-03 18:58

Blandede mig ikke så meget første gang, skelede til dit splinternye grafikkort, men nye kort kan også have defekt. Har du mulighed for, at koble skærm til anden pc, eller koble en anden skærm på pc. Så kan du se, hver det er der laver forstyrrelserne. Ellers er det jo ikke nemt, og det er især svært at stille den nøjagtige "diagnose" via et forum som dette. Nu fortæller du heller ikke hvor gammel din skærm er. Hvis den er meget gammel, bør du alligevel købe en ny. Og de er ikke så dyre, og behøver absolut ikke være en fladskærm.
Prøv ovenstående, og skriv igen.
MVH

JMS

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-03 19:00

Det optimale vil selvfølgelig at afprøve om det er skærmen der har en defektved at tilslutte den til en anden pc

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-12-03 03:16

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Godkendelse af svar
Fra : chhaase

Dato : 15-12-03 16:51

Tak for svaret jmsgruppen.