/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Strømkalibreringsfejl
Fra : bebop
Vist : 1199 gange
170 point
Dato : 06-12-03 13:42

Jeg har en LG brænder
Hver gang jeg vil brænde noget melder den strømkalibreringsfejl hvad skal jeg gøre??????

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-12-03 14:06

Godt nok en mærkelig fejl at få. Som det ligger i ordet skulle det være spændingen til din brænder der ikke er i orden, men det skulle kun kunne ske hvis:

der enten ikke er ordentlig forbindelse med strømkablet (en polsko kan være løs) eller
din generelle strømforsyning er i stykker.
Prøv at se på dit kabelstik om der er en ledning der ikke sidder fast, ordentlig forbindelse.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-12-03 21:28

Kan det være fordi din strømforsyning i kabinettet, kun er en 250W, du kan prøve at tage strømstikket ud af andre dele, feks. ekstra hardiske, cd-rom, og lige prøve.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bebop

Dato : 07-12-03 13:14

det har jeg prøvet men det virker ikke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-12-03 13:29

1 Ja men hvor stor er den strømforsyning?
2cHar du haft den brænder længe?
3 Har du aldrig kunnet brænde med den?
4 Hvis du bruger Nero, skal du jo lade Nero intificere drevet, det kan du se på Nero`s hj. side.
5 Har du haft andre ting koblet på den port.?
6 Har du prøvet med et andet IDE-kabel?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 170 point
Dato : 07-12-03 15:11

Tror det er en dårlig oversættelse! Det er sandsynligvis dine tomme cd'er du prøver at brænde der er en dårlig kvalitet! Din laser i cd brænderen er ikke i stand til at brænde dem og så kommer der den melding. På engelsk hedder det power calibration error! se evt. her. det er godtnok et andet mærke brænder, men skulle gælde for din osse
http://www.iomega.com/ap/support/documents/11135.html

Har du prøvet at kigge efter en firmware update til dit drev? Det kunne være det løste problemet!

Godkendelse af svar
Fra : bebop

Dato : 07-12-03 16:01

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : jens126

Dato : 15-01-05 18:12

Jeg har lige brændt en cd hvor alt var ok men da jeg ville brænde en mere gik den i fejl med strømkalibreringsfejl