/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Legacy flimmer
Fra : svendgiversen
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 02-12-03 23:14

Jeg har nu down loaded den gratis standard udgave af Legacy,
(som nogle her i kandu opfordrede mig til).

Jeg har ikke den store erfaring endnu, men den fungerer tilsyneladende fortræffeligt,
(bortset fra manglende oversigter; bevidst placeret i luxus udgaven, som jeg snart må købe).

Kun en ting undrer mig:
Når jeg åbner Legacy, ændrer min skærm-baggrund sig,
de smukke hvide skyer, jeg har valgt at se på, bliver mærkeligt lyserøde,
og når jeg arbejder med Legacy, flimrer baggrunden hele tiden.

Er der nogen der har en forklaring herpå?
Sker det samme hos jer der også bruger Legacy, og
kan jeg ændre min opsætning, så den irriterende flimren forsvinder??

Måske skal jeg spørge i et andet kandu forum
Svend

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 02-12-03 23:20

hej Svend

Jeg har ikke oplevet det du beskriver der.

Jeg vil anbefale dig at kigge hos Bjarne Damsgaard på lwgacysiderne som jeg anbefalede i dit andet indlæg.

Evt. kan du lægge dit spørgsmål ind der.

Legacy fylder hele skærmen hos mig, så det kan være derfor jeg ikke bemrærker det.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-12-03 05:46

Kræver Legasy en anden skærmopløsning?

Kommentar
Fra : J.Oe

Dato : 03-12-03 09:40

Hej Svend.
Jeg har også arbejdet med Legacy, og har haft problemer med at det går ned ,men skærmen har det været ok, jeg er nu gå over til Paf 5, også gratis,det er samme koncept, og er på flere sprog,også på svensk, jeg er godt tilfreds med det .

Mvh. J.Oe

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-12-03 17:22

Jeg kan også få Legacy til at fylde hele skærmen,
(blot ved at trykke på hel side ikonet, øverst nr to fra højre).

Så du har sådan set klaret mit visuelle flimmer problem Lis,
nu resterer kun årsagen:

Legacy åbner selv i et mindre format,
med min opløsning: 1024 x 768,
(ikke noget særlig høj opløselighed i dag).

Måske er det mit farvevalg, 256 farver, der er årsagen?

Og J.Oe, Legacy går ikke ned hos mig, baggrunden flimrer kun,
(og jeg har netop valgt Legacy frem for Paf og andre, fordi den er førende ifølge ekspert analyser?).
Svend

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 50 point
Dato : 03-12-03 22:53

Hej svend

Jeg kører med 16mbit farver, så prøv du om det hjælper.

Jeg har ingen flimmer, når jeg kører med lille skærmbillede.

Det kan også være din driver til skærmen træner til at opdateres.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-12-03 17:33

>Jeg kører med 16mbit farver, så prøv du om det hjælper.

Det hjalp, tak for hjælpen Lis
(fra det Sydsjællandske).
Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-12-03 17:35

Tak for svaret LisBJensen.

Og Legacy fylder nu også hele skærmen som default,
hilsen Svend

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-12-03 17:46

Det var godt vi fik løst problemet.

Lis