/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
ATI Radeon 9200
Fra : ppk
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 30-11-03 13:37

Hej

Hvordan kloner man ovenstående kort ???
således at jeg kan se DVD film m.m. på mit TV

Jeg havde tænkt mig at bruge et S-VHS kabel da mit TV også har denne mulighed
og comsen også har tv-in og tv-out via S-VHS.

Efter at have rodet lidt/meget i opsætning af skærmen, kan jeg ikke få tvèt gjordt aktivet

Har også prøvet med TV-Tool, men denne er så vidt jeg ser hun beregnet til NVIDIA kort. Det ville e.v.t. være fedt hvis der fandtes et program lige som TV-Tool som kunne klare hele opgaven, uden alt det opsætnings halløj.

Mit styresystem er XP Pro.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-11-03 15:11

Hvis du kan se dine DVD-film normalt på din monitor, skulle det ikke være noget i vejen for at sende billedet ud af dit Radion kort gennem S-VHS udgangen, helt uden ekstra software. Det er normalt lettest at bruge en scart stik i TVèt, så hvis du har et adabtorsæt er det lettest.
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=10
Du skal højreklikke på dit skrivebord, og i indstillinger skal du sende til dit TV.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 30-11-03 16:51

Hej pallebhansen

Jeg kan godt se DVDèr på min monitor, men jeg kan ikke få billeder til mit TV.
TVét hat S-VHS indgang, og jeg har tidligere brugt denne indgang da jeg havde en anden computer, som godt nok havde NVIDIA kort i stedet for ATI.

Mine scart stik er optaget til andre ting.

Når jeg går ind i egenskaber for skærm, er det kun computerskærmen der er aktiv og TV skærmen er ikke tilsluttet står der.

Jeg har hørt noget om at man skal klone sin skærm for at kunne overfører billedet til tvèt også.

Har også læst en hel del på hjælpen til ATI men uden held, så hvis der findes et program der kan klare opgaven, ville det bare være alle tiders.

Hilsen Preben

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-03 19:29

Højreklik skrivebord egenskaber/indstillinger/avanceret (så bliver det forskelligt til de forskellige kort) /min hedder nWiew
Nogle hedder display men hvis der er en rullepanel der viser VGA, skal du rulle til TV
Måske er det:
Gennemtving registrering af en skærm på det sekundære stik eller registrer skærme eller rullepanelet skærm

Da du ikke bruger scart stik, ved jeg ikke om lyden kommer med?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 28-12-03 21:22

Tak for svaret pallebhansen.

Problemet blev løst med en NY driver.

Hilsen Preben