/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvilken Dvd/video?
Fra : Cartman
Vist : 304 gange
200 point
Dato : 16-11-03 22:29

Hej.
Er der nogen der har gode erfaringer med en dvd/video kombination?
Er der forskel på de billige til 1400 - 1600 kr og dem til over 2500 kr?
Sommetider kan man få en Samsung hos Elgiganten til godt 1600 kr.
Jeg har mulighed for at købe en Toshiba SD-23 VL i Tyskland til 1450 kr. incl. fragt
Er dette et godt køb? Er den lavet af Toshiba??
hilsen Cartman

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 23:33

Min mening er, selv om jeg ved nogen nok vil sige det modsatte:
Det er ikke smart tingene er sammenbyggede, og i dette tilfælde er det 2 vidt forskellige drev, så der er ikke den store fordel.
Nej en til 1400 kan være lige så god, hvilket mange test også viser.
Der er ikke den store ide ved at købe i Tyskland specielt ikke hvis der går noget istykker.
Ikke ret mange ting er lavet på de originale fabrikker, og jeg vil tro (men ved det ikke) de er lavet i Taiwan, men det er IBM harddiske og utallige andre ting som giver sig ud for andet.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 200 point
Dato : 17-11-03 09:16

Som udgangspunkt kan du betragte sammenbyggede apparater som noget biks. Specielt når der er tale om billig-apparater. Tilter en af delene er du fanget, idet det under ingen omstændigheder kan svare sig at reparere på den slags. Ligeledes er du udelukket fra at kunne opgradere hen af vejen, ved at udskifte først det ene, så det andet apparat.

Fordelen er selvfølgelig mindre kabler og pærenem kopiering (det må du ikke alligevel).

Nu kan du i sagens natur ikke være entusiast, når du spekulerer i den slags apparater. Køb derfor en DVD på bud, ca 400,- og en HiFi video ca 6- 700 kr. Det er faktuelt billigere. Brug 100 til 200,- på et par hæderlige scartkabler. Så skulle du være godt kørende.

Du kan regne med at alle dvd- drev sprøjter ud af nogle få fabrikker, ligesom vhs drevene. Derefter tilsætter de respektive fabrikker selv deres styre- filtrering og forstærkerkredse. Ofte handler man med hinanden. Generelt skal du regne med at en meget stor del af forbrugselektronikken samles i lavprislande som Indien, Pakistan, Kina mv. Eksempelvis for Panasonic meget samlet i Indien. Det er stort set kun entusiastapparater der laves i Vesten (og Japan) idag.

Godkendelse af svar
Fra : Cartman

Dato : 17-11-03 15:04

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-11-03 15:24

Øee, Cartman hvad var det lige som 3773 svarede på, som jeg ikke gjorde først?
VH Palle Hansen