/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
2 skærme, et skrivebord?
Fra : southpole.dk
Vist : 366 gange
150 point
Dato : 14-11-03 14:57

Okay, jeg læste en artikel for et stykke tid siden omkring det at have 2 skærme sat til sin computer, og derved få sit skrivebord til at "flyde" fra den ene skærm til den anden. Altså, at man kan trække vinduer mellem skærmene.
Ikke noget problem.

Artiklen nævnte dog ikke noget om problemet med at have 2 grafikkort i én computer. Jeg har altså kun én agp port i min computer, så hvordan mokker jeg et grafik kort mere i?

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 14-11-03 15:12

Du bruger et PCI grafikkort, det kan sagtens lade sig gøre at finde et kort med en rimelig god ydelse til en billig penge.

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 14-11-03 15:16

Og hvor finder jeg lige præcis sådan et henne?

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 14-11-03 15:25

jeg skal lige vide om du har nogle specielle krav til ydelse og hvad kortet skal kan?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 160 point
Dato : 14-11-03 15:33

Du kan også købe et AGP-kort med 2 udgange, se hardware/grafikkort søg dual monitor
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 14-11-03 15:39

Ingen specielle krav andet end skal minimum kunne køre 1024x768 og 32 bit

til Palle Hansen
Hvor kan jeg anskaffe mit et sådanne, til en billig penge. Jeg skal ikke bruge det til spil eller lign.
Synes ikke at kunne finde noget om emnet ved at søge på dual monitor?

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 14-11-03 15:44

Ups ja den mulighed havde jeg lige overset, tak for "indblandingen" pallebhansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-11-03 16:08

Jeg kører to-skærmsystem med et stort skrivebord.
AGP-kort og PCI-kort. Når det ekstra kort/skærm-driver er lagt ind finder 98/2000/XP selv ud af at du har to skærme.
Du vil måske opleve at skærmen der sidder på PCI-kortet læses først, så den skal være skærm 1, men det er lidt forskelligt efter hvilket styresystem du bruger. Minimerer du eks. Explorer til den ene skærm, kan du køre andre programmer på den anden skærm samtidig.
Emesen.

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 14-11-03 22:18

Okay, gode svar! ... Men selve opsætningen var ikke spørgsmålet. Det var jeg skam klar over hvordan virkede. Det var problemet med 2 grafikkort i en computer. Men tak for svaret til alle sammen.

Godkendelse af svar
Fra : southpole.dk

Dato : 14-11-03 22:19

Tak for svaret pallebhansen.