| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
    
        
            
                
                        
                
            
            
                
                 |  
 
                Prøv  www.VAGcars.dk
--
  Jørgen Møller Rasmussen, også  kendt som JR.
  Ved lidt om alt, men vil gerne vide ALT om alt. !
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Accepteret svar Fra :  Nyhedsbruger  |   Modtaget 150  point Dato :  24-02-02 17:02 |  
  |  
 
                "HL" <HL.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
 news:gB0e8.5221$Rz2.213687@news010.worldonline.dk...
 > Hejsa
 >
 > Jeg kører rundt i en Passat 1.8 T fra 1997 med 114.000 km. på bagen...
 > Og planlægger at tune den lidt motormæssigt. Men  ved ikke
 > rigtigt hvor jeg skal lede. Har I nogle gode råd og/eller links til mere
 > information? .
 Billigt og seriøst:  http://www.bsrab.se/
Bl.a. kan nævnes en effektforøgelse fra 150 Hk til 196 Hk. Nm fra 210 Nm til
 329 Nm. Pris inkl. montering: SEK 5850,- = ca. 4800,- Dkr.
 Dette er bare den mindste/billigste løsning.
 M.v.h.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                On Sun, 24 Feb 2002 17:02:25 +0100, "VIKINGMAN"
 <saab@mobilixnet._nospam_dk> wrote:
 >Billigt og seriøst:  http://www.bsrab.se/
Interresting   
Du kender dem ?
 >Bl.a. kan nævnes en effektforøgelse fra 150 Hk til 196 Hk. Nm fra 210 Nm til
 >329 Nm. Pris inkl. montering: SEK 5850,- = ca. 4800,- Dkr.
 >Dette er bare den mindste/billigste løsning.
 Jeg ka' se, at de 2 steps (196 hk og 202 HK) ikke inkl. en anden
 turbolader, hvilket burde være ok. 
 Step 3 indeholder heller ikke ny lader, ligesom der ikke er nogen
 effektangivelse ved denne tuning ?
 Jeg har hørt, at ikke kan anbefales at hente over 200 HK ud af en 1.8
 T uden skift af turboladeren.
 ---
 Mvh Mogens
 Alfa Romeo   
                
                
                                
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |   
                
"VIKINGMAN" <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev i en meddelelse
 news:j88e8.7038$Rz2.234758@news010.worldonline.dk...
 KLIP
 > Billigt og seriøst:  http://www.bsrab.se/
Kiggede lige på T6.....Een ka´ sgútte finde hoved eller hale i deres
 ydelses/effekt opgivelser.
 Som maksimalt antal HK samt drejningsmoment i "Steg 3" opgiver de: 334 Hk og
 530 Nm...?
 --
 Mvh
 Hr. Bjørn
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3c79124e$0$17259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Kiggede lige på T6.....Een ka´ sgútte finde hoved eller hale i deres
 > ydelses/effekt opgivelser.
 >
 > Som maksimalt antal HK samt drejningsmoment i "Steg 3" opgiver de: 334 Hk
 og
 > 530 Nm...?
 Hvad forstår du ikke min ven!?
 M.v.h.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Mogens Knudsen" <mogens@knudsen.dk> skrev i en meddelelse
 news:3c790fe2.7198185@news.sunsite.dk...
 > >Billigt og seriøst:  http://www.bsrab.se/
>
 > Interresting   
> Du kender dem ?
 Yep! Købte tuningsdele hos dem til min gamle Saab 900 turbo - i helv. den
 kørte, med variabelt ladetryk!   
De sender gerne per efterkrav til Dk.
 M.v.h.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |   
                
"VIKINGMAN" <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev i en meddelelse
 news:4x8e8.7076$Rz2.236474@news010.worldonline.dk...
 KLIP
 > Hvad forstår du ikke min ven!?
 F.eks deres fabriksopgivelser.
 Dernæst deres prisopsætning.
 Hvis "Steg 3" koster 7.750 SVK incl. moms og 7.425,- er det da rystende
 billigt at nappe et komplet "Steg 3".
 Ved du om det er den samlede og rigtige pris?
 ....eler skal jeg ringe til dem for at få verificeret prisen?
 Een skal til Sverige i sommerferien alligevel med jollen på slæb.
 Een kunne så pladre lidt rundt i jollen og lade BSR "finpudse" Völvoen.
 --
 Mvh
 Hr. Bjørn
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3c7915d3$0$17221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > F.eks deres fabriksopgivelser.
 Prøv og kigge igen under Steg3. De skriver at iflg. Volvo har din 272 Hk. De
 har målt den til 269 Hk inden tuningen.
 > Hvis "Steg 3" koster 7.750 SVK incl. moms og 7.425,- er det da rystende
 > billigt at nappe et komplet "Steg 3".
 Som de skriver, kan de KUN levere Prgramvara /software) til Steg2 og 3,
 d.v.s. at de ting de skriver med 3" forrør, sportKAT m.v. kommer ved siden
 af prisen.
 > Ved du om det er den samlede og rigtige pris?
 For nævnte software, ja...
 > ...eller skal jeg ringe til dem for at få verificeret prisen?
 Du kan via hjemmesiden under produkter checke, hvad prisen er på de øvrige
 del, hvad du SKAL have, hvis du vil ha' opgraderingen af Hk.
 > Een skal til Sverige i sommerferien alligevel med jollen på slæb.
 Kanon! Fedt land. Det er virkelig flot og smukt op ad E4, fra Stockholm og
 nordpå...
 Eller skal man måske på Vänern og "jolle"?
 > Een kunne så pladre lidt rundt i jollen og lade BSR "finpudse" Völvoen.
 M.v.h.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |   
                
"VIKINGMAN" <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev i en meddelelse
 news:WG8e8.7079$Rz2.236614@news010.worldonline.dk...
 KLIP
 > Som de skriver, kan de KUN levere Prgramvara /software) til Steg2 og 3,
 > d.v.s. at de ting de skriver med 3" forrør, sportKAT m.v. kommer ved siden
 > af prisen.
 Mit svenske er ikke helt stabilt...  
> Du kan via hjemmesiden under produkter checke, hvad prisen er på de øvrige
 > del, hvad du SKAL have, hvis du vil ha' opgraderingen af Hk.
 Det er det, der er så trist.....det står der ikke....  
Dog jeg ved at cirka-prisen for et komplet sæt racer-katalysatorer samt et
 sportsudstødning løber nemt op i mellem 20.000 og 25.000 SVK. Så det
 "holder" ferien ikke til...  
> Kanon! Fedt land. Det er virkelig flot og smukt op ad E4, fra Stockholm og
 > nordpå...
 Vi har foreløbig planlagt at "jolle rundt" omkring Ellös.
 > Eller skal man måske på Vänern og "jolle"?
 Vänern er som "baghåndsalternativ", hvis sommeren (og ikke midst konen)
 arter sig. Konen er ikke helt så vild med at sejle...;-(
 --
 Mvh
 Hr. Bjørn
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                > Jeg kører rundt i en Passat 1.8 T fra 1997 med 114.000 km. på bagen...
 > Og planlægger at tune den lidt motormæssigt. Men  ved ikke
 > rigtigt hvor jeg skal lede. Har I nogle gode råd og/eller links til mere
 > information? .
 Hvis du vil have fuldt udbytte af en chiptuning af 1.8T'eren skal du også
 skifte udstødningen, luftfilteret og blow off ventilen, men så burde du også
 ende på ca. 200+ hk og 300+nm.
 EnTech  http://www.enginetech.dk/ (omtalt i sidste nummer af V-max) kan
 hjælpe dig med hele!!
 Mvh
 Andreas
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> skrev i en meddelelse
 news:3c791ffb$0$46151$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hvis du vil have fuldt udbytte af en chiptuning af 1.8T'eren skal du også
 > skifte udstødningen, luftfilteret og blow off ventilen, men så burde du
 også
 > ende på ca. 200+ hk og 300+nm.
 >
 > EnTech  http://www.enginetech.dk/ (omtalt i sidste nummer af V-max) kan
 > hjælpe dig med hele!!
 Problemet er bare at de er 3 gange!!! så dyre som svenskerne, så turen til
 Sverige betaler sig selv! Desuden kan ma i Sverige få makine-garanti, det
 kan man ikke hos enginetech...
 M.v.h.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                > Problemet er bare at de er 3 gange!!! så dyre som svenskerne, så turen til
 > Sverige betaler sig selv! Desuden kan ma i Sverige få makine-garanti, det
 > kan man ikke hos enginetech...
 Ahh 3 gange så dyre er vidst lige at overdrive!! (ellers må du lige
 uddybe..)
 Jamen så smut du bare til Sverige..    Jeg gider bare ikke, og det ved jeg
 at der er mange andre som hellere ikke gider!
 Mvh
 Andreas
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> skrev i en meddelelse
 news:3c792b42$0$39802$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Ahh 3 gange så dyre er vidst lige at overdrive!! (ellers må du lige
 > uddybe..)
 Enginetech: 19500,-
 BSR: 8140,-
 Ah, så gange 2.5 da.....
 Plus at BSR tilbyder garanti på motoren, det gør enginetech ikke!
 M.v.h.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                        
                
            
            
                
                 |  
 
                Den samme motor findes i Audi TT hvor den er tunet til svjh
 188/225hk. Før du laver denne form for chiptuning, bør du
 nok foretage de evt. samme konstruktive ændringer på motoren
 hvis det skal holde.
 Ved enhver tuning nedsætter du motorens levetid. Denne
 nedsættelse kan formindskes ved montering af f.eks.
 forstærket krumtap, plejl, stempler, køling, etc. At tune en
 1.8liters motor til 200hk som det har været nævnt i denne
 tråd, giver en literydelse på godt over 100hk/l. Det er
 tuning som skal tages  seriøst. Kun at ændre chippen synes
 jeg lyder som en dårlig ide i et langtidsperspektiv.
 --
 Johan
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                > > Ahh 3 gange så dyre er vidst lige at overdrive!! (ellers må du lige
 > > uddybe..)
 >
 > Enginetech: 19500,-
 > BSR: 8140,-
 >
 > Ah, så gange 2.5 da.....
 Du har ret.. Jeg havde ikke læst godt nok... Dog er der forskellen i en blow
 of ventil, men sådan en fætter koster kun omkring 1200kr, så svenskerne er
 stadig billigere!    Men det ændre ikke på hvem jeg havde valgt....
 > Plus at BSR tilbyder garanti på motoren, det gør enginetech ikke!
 Jooo de giver garanti, men har du læst alle betingelserne.... f.eks. må
 bilen ikke være mere end 4 år gammel, og da denne tråd drejer sig om en
 Passat fra 1997 er den allerede for gammel til at blive dækket under BSR's
 garanti ordning!   
Mvh
 Andreas
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                > Den samme motor findes i Audi TT hvor den er tunet til svjh
 > 188/225hk. Før du laver denne form for chiptuning, bør du
 > nok foretage de evt. samme konstruktive ændringer på motoren
 > hvis det skal holde.
 Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du mener, men skriver du at
 en Audi TT 225hk er den samme som en Audi TT 180hk, bare med en anden chip?
 For det er det ikke...   
Mvh
 Andreas
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> wrote in message
 > Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du mener,
 men skriver du at
 > en Audi TT 225hk er den samme som en Audi TT 180hk, bare
 med en anden chip?
 > For det er det ikke...   
Spørgsmålet er vel om man kan tune en 150hk Passat 1.8t til
 200hk... Du har netop sagt at 180/225hk ikke er den samme
 motor og så er vel en 225hk motor heller ikke det samme som
 150hk. 225 er konstruktivt ændret til at klare de mange hk.
 Derfor tror jeg ikke 200hk holder i en std. Passat 1.8t
 motor. :8)
 --
 Johan
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                > Spørgsmålet er vel om man kan tune en 150hk Passat 1.8t til
 > 200hk... Du har netop sagt at 180/225hk ikke er den samme
 > motor og så er vel en 225hk motor heller ikke det samme som
 > 150hk. 225 er konstruktivt ændret til at klare de mange hk.
 > Derfor tror jeg ikke 200hk holder i en std. Passat 1.8t
 > motor. :8)
 Tror nu nok at motoren skal holde i længden, måske problemet opstår i den
 lille turbolader... som jo også er forskellen på de to TT'ere, men ikke
 mindst er der også en intercooler mere på den "store" TT'er! Køling er godt
 på en turbo bil!   
Mvh
 Andreas
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  HL   | 
  Dato :  25-02-02 07:02 |  
  |  
 
                Hej alle
 Tak for jeres mange besvarelser... Er der nogen af jeg der har erfaringer med Palms auto der ligger i Skovlunde ?????
 http://www.dimsport.dk/
Mvh.
 Henrik
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> wrote in message
 > Tror nu nok at motoren skal holde i længden, måske problemet opstår i den
 > lille turbolader... som jo også er forskellen på de to TT'ere, men ikke
 > mindst er der også en intercooler mere på den "store" TT'er! Køling er godt
 > på en turbo bil!   
Fik dette tyske svar på spørgsmålet:
 "Die Motoren unterscheiden sich stärker als es von Außen den Anschein hat. Der 225 PS-Motor hat z.B. fast kein Teil, das im 150
 PS-Motor drinsteckt: andere Nockenwellen, anderer Zylinderkopf, andere Kolben, anderer Turbolader etc. etc.
 Die einzige Gemeinsamkeit: Beide Motoren haben den gleichen Hubraum.
 Es gibt Tuner, die holen aus dem 150 PS-Motor weit mehr als 200 PS heraus, aber wie haltbar das Tuning auf Dauer ist, das ist
 fraglich. Nicht umsonst treibt Audi beim 225 PS-Motor so viel Aufwand."
 Jeg ville definitivt _ikke_ uden videre chippe en Passat 1.8T til 200 hk.
 Johan
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Johan Wegener" <xjohan.xwegener@xgmx.xnet> skrev i en meddelelse
 news:3c7b7ebc$0$69911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Jeg ville definitivt _ikke_ uden videre chippe en Passat 1.8T til 200 hk.
 Når BSR AB's trin 1 flytter fra 150 HK til 196 HK, og man samtidigt kigger
 lidt på BSR's garantier, så ville jeg slet ikke være i tvivl: 5850 skr inkl.
 montering (approx. 4700 dkr inkl. montering) -> GØR DET!   
(Nuvel, garantien vil ikke gælde når der er tale om en 97'er, men alligevel
  
Man behøver jo ikke køre med 6000 omdr. hele tiden   
--
 Mvh. Søren C. Fischer
 http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Søren C. Fischer" <soren@SLETfischer-streton.dk> wrote in
 message
 > Når BSR AB's trin 1 flytter fra 150 HK til 196 HK, og man
 samtidigt kigger
 > lidt på BSR's garantier, så ville jeg slet ikke være i
 tvivl: 5850 skr inkl.
 > montering (approx. 4700 dkr inkl. montering) -> GØR DET!
  
> (Nuvel, garantien vil ikke gælde når der er tale om en
 97'er, men alligevel
 >   
Iflg. BSR's website:
 "Våra instruktioner som medföljer vid chiptrimning måste
 följas"
 Gad vide hvad de er?
 "Garantin gäller enbart för bilar registrerade i Sverige"
 Hm, bad luck for os danske.
 "Bilens kondition och servicebok samt mätarställning skall
 kontrolleras av BSR eller återförsäljare för att Garantin
 skall kunna tecknas. Plombering av komponenter utförs i
 samband med Garantin."
 Dvs. det er ikke garanteret at du kan få en garanti.
 "Garantin gäller ej vid körning som kan anses vara onormal
 eller vid handhavande som kan anses vara bristfälligt."
 En rigtig gummiparagraf som er enhver forsikringspolice
 værdig.
 "Garantin gäller för maskinskada som inte kan ersättas genom
 bilfabrikantens garanti eller enligt normala villkor för
 maskingaranti i den ordinarie motorfordonsförsäkring. Ev
 vägran av ersättning från bilfabrikant eller bilens
 försäkringsbolag skall vara skriftlig."
 Her er der rigtigt råderum for forskellig opfattelse fra
 hhv. producent og tuner. Ejeren er den uheldige som står
 midt i mellem.
 Gad vide hvor meget den nævnte garanti (som ikke er en
 garanti fra BSR men en forsikring købt af en trediepart)
 reelt er værd. Det kunne være interessant at spørge nogle
 svenskere som rent faktisk har prøvet at hævde deres
 "garanti".
 Johan
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Johan Wegener" <xjohan.xwegener@xgmx.xnet> skrev i en meddelelse
 news:3c7b7ebc$0$69911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> wrote in message
 > > Tror nu nok at motoren skal holde i længden, måske problemet opstår i
 den
 > > lille turbolader... som jo også er forskellen på de to TT'ere, men ikke
 > > mindst er der også en intercooler mere på den "store" TT'er! Køling er
 godt
 > > på en turbo bil!   
>
 >
 > Fik dette tyske svar på spørgsmålet:
 >
 > "Die Motoren unterscheiden sich stärker als es von Außen den Anschein hat.
 Der 225 PS-Motor hat z.B. fast kein Teil, das im 150
 > PS-Motor drinsteckt: andere Nockenwellen, anderer Zylinderkopf, andere
 Kolben, anderer Turbolader etc. etc.
 >
 > Die einzige Gemeinsamkeit: Beide Motoren haben den gleichen Hubraum.
 >
 > Es gibt Tuner, die holen aus dem 150 PS-Motor weit mehr als 200 PS heraus,
 aber wie haltbar das Tuning auf Dauer ist, das ist
 > fraglich. Nicht umsonst treibt Audi beim 225 PS-Motor so viel Aufwand."
 >
 > Jeg ville definitivt _ikke_ uden videre chippe en Passat 1.8T til 200 hk.
 Det er muligt men hvad i h****** står der ?   
--
 Mvh Jesper (Deaster)
 På usenet repræsenterer jeg mig
 selv og ikke Microsoft.
 Ny på Ng'er? Tjek  www.usenet.dk
                
                
                                
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Johan Wegener" <xjohan.xwegener@xgmx.xnet> skrev i en meddelelse
 news:3c7b95ab$0$208$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Gad vide hvor meget den nævnte garanti (som ikke er en
 > garanti fra BSR men en forsikring købt af en trediepart)
 > reelt er værd. Det kunne være interessant at spørge nogle
 > svenskere som rent faktisk har prøvet at hævde deres
 > "garanti".
 Tja, Det svenske blad Bilsport (temmeligt velanset hos det svenske bilfolk)
 har testet deres chips flere gange, alle med godt resultat. Ydermere er
 adskillige af de i bladet viste biler chippet med BSR chips; vel og mærke
 uden problemer for ejeren/bilen.
 Jeg er stødt på BSR's chips så mange gange i Bilsport, at jeg slet ikke
 ville være det mindste i tvivl om BSR's chips   
Desværre er min bil uden turbo, så jeg er ikke i markedet for BSR chip -
 desværre!
 Men havde jeg turbo-bil ville jeg bestemt vælge lige netop BSR fremfor andre
 mærker.
 --
 Mvh. Søren C. Fischer
 http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message
 > > "Die Motoren unterscheiden sich stärker als es von Außen
 den Anschein hat.
 > Der 225 PS-Motor hat z.B. fast kein Teil, das im 150
 > > PS-Motor drinsteckt: andere Nockenwellen, anderer
 Zylinderkopf, andere
 > Kolben, anderer Turbolader etc. etc.
 > >
 > > Die einzige Gemeinsamkeit: Beide Motoren haben den
 gleichen Hubraum.
 > >
 > > Es gibt Tuner, die holen aus dem 150 PS-Motor weit mehr
 als 200 PS heraus,
 > aber wie haltbar das Tuning auf Dauer ist, das ist
 > > fraglich. Nicht umsonst treibt Audi beim 225 PS-Motor so
 viel Aufwand."
 > Det er muligt men hvad i h****** står der ?   
Sammenfattet står der at 225hk motoren er en fuldstændigt
 anden motor selvom den ser ens ud.   
Johan
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Søren C. Fischer" <soren@SLETfischer-streton.dk> wrote in
 message
 > Tja, Det svenske blad Bilsport (temmeligt velanset hos det
 svenske bilfolk)
 > har testet deres chips flere gange, alle med godt
 resultat. Ydermere er
 > adskillige af de i bladet viste biler chippet med BSR
 chips; vel og mærke
 > uden problemer for ejeren/bilen.
 > Jeg er stødt på BSR's chips så mange gange i Bilsport, at
 jeg slet ikke
 > ville være det mindste i tvivl om BSR's chips   
> Desværre er min bil uden turbo, så jeg er ikke i markedet
 for BSR chip -
 > desværre!
 > Men havde jeg turbo-bil ville jeg bestemt vælge lige netop
 BSR fremfor andre
 > mærker.
 Jeg har overhovedet ikke nogen baggrund for at bestride at
 BSR er et godt tuningsfirma. Jeg siger bare at når man hæver
 ydelsen på en motor bliver levetiden kortere. Meget kortere
 hvis det ikke gøres ordentligt.
 Johan
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                On Tue, 26 Feb 2002 17:40:18 +0100, "Johan Wegener"
 <xjohan.xwegener@xgmx.xnet> wrote:
 >> Det er muligt men hvad i h****** står der ?   
>Sammenfattet står der at 225hk motoren er en fuldstændigt
 >anden motor selvom den ser ens ud.   
*LOL* - hvor svært ka' det være...  
Mvh Mogens
 Alfa Romeo V6 24V   
                
                
                                
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Johan Wegener" <xjohan.xwegener@xgmx.xnet> skrev i en meddelelse
 news:sWOe8.8676$Rz2.329100@news010.worldonline.dk...
 > Jeg har overhovedet ikke nogen baggrund for at bestride at
 > BSR er et godt tuningsfirma. Jeg siger bare at når man hæver
 > ydelsen på en motor bliver levetiden kortere. Meget kortere
 > hvis det ikke gøres ordentligt.
 Det som jo netop er interessant i VW sammenhæng er jo om man går fra
 "ufattelig lang levetid" til "ufattelig lang levede minus 50.000 km"...
 Naturligvis har du ret, men det bliver hurtigt ret teoretisk idet vi ikke
 kender levetiden på f.eks. en VW 1.8
 --
 Mvh. Søren C. Fischer
 http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                > Sammenfattet står der at 225hk motoren er en fuldstændigt
 > anden motor selvom den ser ens ud.   
Syntes ikke at man kan sige det er en fuldstændigt anden motor?!... Men de
 dele som bliver nævn er da rigtig nok anderledes, men jeg syntes ikke jeg
 vil definere det som fulstændig!
 ....og jeg ville stadig chippe min Passat (og skifte udstødning+evt
 luftfilter), ligesom min egen 1.8T'er er chippet   
Mvh
 Andreas
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |   
                
>Jeg kører rundt i en Passat 1.8 T fra 1997 med 114.000 km. på bagen...
 >Og planlægger at tune den lidt motormæssigt. Men  ved ikke
 >rigtigt hvor jeg skal lede. Har I nogle gode råd og/eller links til mere
 >information? .
 Skal du op i mere end 200+ hk så husk at invester i en STOR
 intercooler, en turbo kan aldrig få for meget kold luft.
 EnTech ( www.enginetech.dk) kan anbefales, som Andreas også har nævnt. 
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Søren C. Fischer" <soren@SLETfischer-streton.dk> wrote in
 message
 > Det som jo netop er interessant i VW sammenhæng er jo om
 man går fra
 > "ufattelig lang levetid" til "ufattelig lang levede minus
 50.000 km"...
 > Naturligvis har du ret, men det bliver hurtigt ret
 teoretisk idet vi ikke
 > kender levetiden på f.eks. en VW 1.8
 Min pointe er, at Audi i 225hk TT'en netop har lavet en
 masse konstruktive ændringer da de ikke mener at en std.
 1.8T motor kan holde til denne ydelse. Om VW motorer
 generelt har en "ufattelig lang levetid" vil jeg nok som
 udgangspunkt stille et stort spørgsmålstegn ved...   
Johan
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                "Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> wrote
 > Syntes ikke at man kan sige det er en fuldstændigt anden
 motor?!...
 Nej OK, der er tilsyneladende enkelte fælles dele.    Men
 omvendt kunne det tyde på at 180hk TT'en ikke er specielt
 forstærket. Hm, det _kunne_ betyde at man faktisk kan chippe
 motoren til 180hk uden de store problemer?
 Johan
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
        
          | Du har følgende muligheder |  |  
  |  
            
               
                    Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
  
                    Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
                    
                                  
            
          |   |   
        
        
          
         
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |