/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
CarlValdemarJensen
Fra : svendgiversen
Vist : 3382 gange
200 point
Dato : 23-10-03 17:18

Nu må I Øst-danskere hjælpe en gammel Jyde, nu Sønderjyde...

Jeg kom til at love en bekendt Knud Erik, der desværre hedder Jensen til efternavn,
at jeg nok skulle finde hans tipoldefar til ham.

Men nu viser det sig, at han både hedder Jensen og også er Københavner,
så opgaven er ikke så nem som jeg troede.

Her er data for Knud Erik' s far og farfar,
hvem kan finde hans tipoldefar?

"
Min farfar hedder Einer Henry Jensen født den 2 oktober 1889 i København. Han er døbt i St. Pauls Kirke i København d. 24 november 1889 ih.t. dåbsattesten jeg har. Den er dateret 1 oktober 1895.

Hans forældre er:

Carl Valdemar Jensen ( Rorsbetjent ) og Ane Marie Pedersen som jeg ikke har flere oplysninger om.
Det kunne være spændende at få opklaret.
"

Der er jo præcise data på Einer Henry, og Carl Valdemar er vel ikke helt almindeligt?
Og Rorsbetjent, måske kan det bruges??

Jeg kender ikke engang de forskellige kirker/sogne i hovedstaden,
en der har brug for hjælp, Svend.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-03 19:41

" Min farfar hedder Einer Henry Jensen født den 2 oktober 1889 i København. Han er døbt i St. Pauls Kirke i København d. 24 november 1889 ih.t. dåbsattesten jeg har. Den er dateret 1 oktober 1895."
Er han født 1889-- og døbt 1895 ?
Her er en folketælling fra 1885 Carl Valdemar Jensen, 16, Ugift, søn, Bogtrykkerlærling
måske far til din Einer Henry Jensen ?
Senta
Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Dronningensgade (lige numre), Christianshavn, , Dronningensgade 34, -Matr 242 Forhus 3.sal, 7, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Thorvald Valdemar Jensen, 43, Gift, Husfader, Smedesvend,
Jacobine Nicoline Jensen, 35, Gift, Husmoder, ,
Carl Valdemar Jensen, 16, Ugift, søn, Bogtrykkerlærling,
Ludvig Gotlieb Vilhelm Jensen, 11, Ugift, søn, ,
Harald August Jensen, 6, Ugift, søn, ,
Hulda Johanne Nielsine Jensen, 4, Ugift, datter, ,

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-03 20:29

Det lyder langt mere sandsynlig Senta, end dette som jeg selv tilfældigt fandt,
(og skynder mig gemme med Ctrl V, nu hvor jeg har det med Ctrl C).
Jeg kan vist ikke finde det igen?

Det kunne ellers være en fin opgave at påvise at Carl Verner er barn nr. 5 herunder:

Jeg spørger Knud Erik Jensen om Carl Valdemar kan være Thorvald Valdemars søn?
(det kan han sikkert ikke svare på, men nu har vi jo mulige søskende, måske med efterkommere)
men er Einer Henry født i 1889, er han blevet far alerede som 20 årig??
(og der er jo langt fra at begynde som bogtrykker og ende som Rorsbetjent, hvad er iøvrigt dette for et job),

tak for din vanlige hurtige indsats, Svend.

"
Peder Jensen og Maren Elisabeth Holst:´

Peder Jensen født 11. marts 1823 i Aarby Sogn, Ars Herred, Holbæk
Maren Elisabeth Holst født 1. januar 1832 i Aarby Sogn, Ars Herred, Holbæk
De blev viet 19. august 1853 i Aarby Sogn, Ars Herred, Holbæk
Er skovfoged på Lerchenborg, fra 1867 - 1971 på Svallerup Kro.
16. januar 1874 taget borgerskab i Roskilde som værtshusholder,
borgerskabet opsagt 22. maj 1877 der forlader de Roskilde. hvor tager de hen???

Børn i ægteskabet:
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 1: Lauritz Vilhelm Theodor Jensen #160
Født: 22.01.1854 i Trustrup By, Jordløse Sogn, Skippinge Herred
Død: 20.04.1921 i Absalonsgade 11, Roskilde
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 2: Louis Ferdinand Johan Jensen #200
Født: 13.06.1856 i Jordløse
Død:
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 3: Lars Peter Jensen #202
Født: 07.11.1857 i Jordløse
Død:
------------------------------------------------------------------------------
K Barn 4: Laurine Wilhelmine Jensen #201
Født: 03.12.1858 i Jordløse
Død:
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 5: Carl Valdemar Jensen #1378
Født: 20.09.1860 i Lerchenborg
Død:
------------------------------------------------------------------------------
K Barn 6: Elisabeth Augusta Sophie Jensen #610
Født: 12.03.1862 i Lerchenborg
Død:
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 7: Ernst Christian Jensen #1379
Født: 06.08.1864 i Årby
Død:
------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-03 20:44

Jeg fandt det igen; her som et helt slægtstræ:

http://home19.inet.tele.dk/merethe/per00168.htm

Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-03 20:48

Du kan finde flere oplysninger om familien på FS:

Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-03 21:06

Jeg spurgte her, i Danmark, på Valdemar Jensen:
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

og fik 71 svar, men ingen Carl Valdemar,

og spørger jeg på Carl, får jeg ingen Valdemar,
hvad gør jeg forkert?

Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-03 21:20

Har du læst bruger vejledningen på Anetavlen , så ser du hvordan, hvad osv. du kan finde på FS.

All Resources Skriv bare Jensen eller Ane Marie Petersen gift 1888 inden for 10 år

Ancestral File Familier med slægtstavler der er sendt ind til FS
osv.

Census

International Genealogical Index over hele verden

Pedigree Resource File

US Social Security Death Index

Vital Records Index

Search Family History Web Sites

--------------------------------------------------------------------------------

About The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints

Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-03 21:23

Nu fandt jeg Carl Valdemar,
ved at spørge på Carl Jensen med Peder Jensen som far.

Tak Senta,

men hvem af os har fundet den rigtige oldefar, Rorsbetjenten?
med far Thorvald Valdemar, smedesvend på Amager, uha,
eller Peder, skovfoged og kroejer på Holbæk egnen, lyder straks bedre.

Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-03 21:25

Det kan være svært at finde den rigtige Carl Jensen og ane Marie Petersen osv, der kan være fejl i årstal, mangle et mellem navn osv, se alle navne igennem , du har jo data fra København på sønnen Ejner så med lidt held finder du personen personerne du søger efter.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-03 21:28

Det kan være svært at finde den rigtige Carl Jensen og ane Marie Petersen osv, der kan være fejl i årstal, mangle et mellem navn osv, se alle navne igennem , du har jo data fra København på sønnen Ejner så med lidt held finder du personen personerne du søger efter.
Rorsbetjent tror jeg er en undersot af en havnefoged søg på google...
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-03 22:10

"Rorsbetjent" Titel anvendt på de tidligere "Rorskarle", eller "Røjerter", beskæftigede ved Toldvæsenets fartøjer.

Altså maritim tolder, uha uha,
måske er han alligevel søn af den gamle, snavsede B&W smed ?

Mon vi kan følge den anden Jensen familie via folketællinger på Midtsjælland?
Kromanden efterlyses jo som forsvundet fra Roskilde??

nok for i aften,
(og andre end Senta må gerne hjælpe).
en træt Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-03 22:21

Hvem ved, og jeg tager lige en 8 eller 12 timers vagt.
God-nat
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-03 22:45

Og så lige én til.
Her er han tjener på godset:
Snork, Svend

Holbæk, Ars, Aarby, Lerchenborg, , hovedgården, , FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Lerche, 80, Enkemand, , Geheims conferentsraad, Greve, Storkors af Dbr. og Dannebrogsmand, besidder af grevskabet Lerchenborg, herre til Birchendegaard og Astrup godser, Huus, Kjøbenhavn
Emma Lerche, 51, Ugift, , hans børn, Aarby sogn, Holbæk Amt
Sophie Lerche, 48, Ugift, , hans børn, Aarby sogn, Holbæk Amt
Louise Lerche, 28, Ugift, , hans børn, Aarby sogn, Holbæk Amt
Ferdinand Lerche, 37, Ugift, , hans børn, Greve kamerjunker, Kjøbenhavn
Wilhelm Lerche, 30, Ugift, , hans børn, Greve cand. phil., Aarby sogn, Holbæk Amt
Flemming Lerche, 3, Ugift, , I søns sted, Aarby sogn, Holbæk Amt
Frederik Danchert, 48, Gift, , Gartner, Kjøbenhavn
Louise Olsen, 40, Gift, , hans kone, Kjøbenhavn
Mathilde Danchert, 20, Ugift, , Deres barn, Her i sognet
Mariane Nielsdatter, 28, Ugift, , Tjenestefolk, Her i sognet
Trine Nielsen, 55, Ugift, , Tjenestefolk, Kjøbenhavn
Hendrik Rasmussen, 27, Ugift, , Tjenestefolk, Ubby sogn, Holbæk Amt
Rasmus Sørensen, 20, Ugift, , Tjenestefolk, Asperup sogn i Fyen
Niels Olsen, 24, Ugift, , Tjenestefolk, Rørby sogn, Holbæk Amt
Karen Vichelmann, 73, Enke, , pentioneret, Ringsted
Marie Danckert, 41, Ugift, , plejebarn, Kjøbenhavn
Hanne Nielsdatter, 24, Ugift, , Tjenestepige, Tømmerup sogn, Holbæk Amt
Jørgen Nielsen, 67, Gift, , Kammertjener, Vester Ulslev sogn, Maribo Amt
Kirsten Andersen, 53, Gift, , hans kone, Her i sognet
Trine Nielsen, 26, Ugift, , Deres børn, Her i sognet
Rasmine Nielsen, 14, Ugift, , Deres børn, Her i sognet
Christiane Andersen, 27, Ugift, , Tjenestepige, Her i sognet
Ellen Jensdatter, 67, Ugift, , barnepige, Vallekilde sogn, Holbæk amt
Syrene Møller, 53, Ugift, , huusjomfru, Kallundborg
Lotte Sivertsen, 53, Ugift, , huusholderske, Kjøbenhavn
Marthe Clausen, 40, Enke, , Kammerjomfru, Kjøbenhavn
Birthe Nielsdatter, 27, Gift, , amme, Tømmerup sogn, Holbæk Amt
Marie Jørgensen, 69, Ugift, , Kammerjomfru, Kjøbenhavn
Julliane Jørgensen, 62, Ugift, , syejomfrue, Kjøbenhavn
Karen Jensen, 51, Ugift, , barnepige, Her i sognet
Inger Hansdatter, 36, Ugift, , kokkepige, Bregninge sogn, Holbæk Amt
Ane Olsdatter, 32, Ugift, , bryggepige, Rørby sogn, Holbæk Amt
Lone Rasmusdatter, 33, Ugift, , meierske, Viskinde sogn, Holbæk Amt
Ane Rasmusdatter, 32, Ugift, , voggepige, Her i sognet
Trine Nielsdatter, 16, Ugift, , Gaasepige, Her i sognet
Stine Christensen, 33, Ugift, , stuepige, Her i sognet
Karen Larsdatter, 33, Ugift, , stuepige, Tømmerup sogn, Holbæk Amt
Wilhelmine Hansen, 22, Ugift, , Kjøkken??, Tømmerup sogn, Holbæk Amt
Hans Jacobsen, 36, Ugift, , Taffeldækker, Værslev sogn, Holbæk Amt

Peder Jensen, 27, Ugift, , Tjener, Her i sognet

Hans Christensen, 23, Ugift, , Tjener, Her i sognet
Lars Nielsen, 21, Ugift, , ??, Her i sognet
Niels Christensen, 35, Ugift, , skytte, Her i sognet
Jørgen Hansen, 29, Ugift, , Gaardskarl, Her i sognet
Carl Türck, 41, Ugift, , brændehugger, Kjøbenhavn
Johan Nielsen, 53, Gift, , ??, Hjembæk sogn, Holbæk Amt
Jens Abrahamsen, 42, Ugift, , staldkarl, Rørby sogn, Holbæk Amt
Andres Ingemann, 34, Ugift, , Kudsk, Apenrade i Slesvig

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-03 16:48

Jeg har nu spurgt Knud Erik om detaljer, men han er "out of office" indtil på mandag,
(Vi arbejder begge i Sauer-Danfoss).

Ud over den 6 års forsinkede dåbsattest,
spurgte jeg om oldefaderens opvækst, på Amager? eller Vestsjælland/Roskilde??
og jeg spurgte om farfaderen havde søskende opkaldt efter de to sæt mulige tipoldeforældre???

Måske får jeg fat i ham i weekenden, han bor ligesom jeg Sønderborg Øst?
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-03 17:00

Her er så tipoldemor? "vest", før hun blev gift Jensen,

hvordan bevæger vi os øst på? Roskilde?? Hovedstaden???
Svend

"
Holbæk, Ars, Aarby, Hedevigslysts Markhuse, , et Huus, 71, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Lars Peter Holst, 44, Gift, , Smed, Callundborg [Kalundborg]
Karen Andreasdatter, 37, Gift, , hans Kone, Skamstrup S. Holb. Amt [Skamstrup sogn, Holbæk amt]
Maren Elisabeth Holst, 13, Ugift, , deres Datter, Her i Sognet [Aarby sogn, Holbæk amt]
Laurine Jørgensen, 12, Ugift, , Pleiebørn, Kjøbenhavn [København]
Lovise Wilhelmine Clausen, 7, Ugift, , Pleiebørn, Mørkjøb S. Holb. A. [Mørkøv sogn, Holbæk amt]"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-03 17:06

Her er forældre for Maren Elisabeth HOLST
Senta
Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Maren Elisabeth HOLST
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 01 Nov 1832 Place: <Aarby, Holbaek, Denmark>
Christening: 13 Jan 1833 Place: Aarby, Holbaek, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Lars Peter HOLST
Mother: Karen ANDREASDR

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C222621
Source Dates: 1800 - 1850
Film or Fiche Number: 49214
Collection Details: Aarby; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-03 17:50

Her er forældre for Peder JENSEN
Senta

Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 11 Mar 1823 Place: <Aarby, Holbaek, Denmark>
Christening: 11 Mar 1823 Place: Aarby, Holbaek, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Jens JOHANSEN
Mother: Karen NIELSDR

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C222621
Source Dates: 1800 - 1850
Film or Fiche Number: 49214
Collection Details: Aarby; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-03 17:56

Søg i folketællingerne efter Peter Jensen, brug udelukkelses metoden er de flyttet til Ålborg fra Roskilde nej, måske København osv,
hvonår dør Peter Jensen og Maren Holst ?
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-03 17:59

Godt Senta,

og da jeg ved du er Danmarks Mester i Family Search,
hvad med at gå den anden vej, frem i tiden?

Jeg har forgæves prøvet at søge også på nogle af Carl Valdemars søskende,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-03 18:08

Ja det er åbenbart et problem, jeg har ikke indtil nu fundet oplysninger om børn osv,jeg skal nok prøve igen men lige nu har jeg lidt arbejde der skal fra hånden, jeg vender tilbage engang i aften, det kan være du kan finde noget i folketællingerne, brug udelukkelses metoden, hvor flytter de hen fra Roskilde, Ålborg ,nej osv, de bliver sikkert på Sjælland, prøv om du kan finde dem døde osv .
søg også på efternavne.

Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-03 18:38

Her er en tredie Carl Valdemar,
nu lidt gammel; ikke far som 20 årig, men som 49 årig, men det er jo også set før.

Skal vi medtage ham i puljen af mulige oldeforældre? Eller har jeg overset noget der kan udelukke ham??

"
København, København (Staden), Øster Kvarter, Øster kvarter II, , Størrestræde 253, 3 sal, 1554, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
N. Jensen, 39, Gift, , Vægter, Jyderup, Holbek
Bodil Jensen født Bensen, 35, Gift, , hans kone, Roeskilde
Carrl Valdemar Jensen, 10, Ugift, , deres børn, ---
Christian Julius Jensen, 9½, Ugift, , deres børn, ---
Vilhelm Emil Jensen, 3½, Ugift, , deres børn, ---
Frederik Fertnand Jensen, 1½, Ugift, , deres børn, ---
Klare Caveline Crestine Jensen, 1/4, Ugift, , deres børn, ---
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-03 18:51

Og her har den først fundne Carl Valdemar fået en måske storebror, med 14 år og et fornavn mere.

Han lyder da vist rigtig? med en passende alder?? Men hvem er han gift med???
Svend

"
FT-1885
Navn:    Carl Emil Valdemar Jensen   Køn:    M
Alder:    30
Stilling i husstanden:    Husfader   Civilstand:    Gift
Erhverv:    Maskinarbejder
Sogn:    Dronningensgade (lige numre)   Herred:    København (Staden)
Amt:    København   Stednavn:    Christianshavn
Husstands-/familienr:    10   Matr.nr/adresse:    Dronningensgade 4, -Matr 254 Mellembygning 2.sal
Trossamfund:    Folkekirken
Indtastningsnr:    C0697   Løbenr.:    263
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-03 21:12

Det er de to du skal søge efter .. Carl Valdemar Jensen ( Rorsbetjent ) og Ane Marie Pedersen ..
og deres søn..Einer Henry Jensen født den 2 oktober 1889..1895 ??? i København.
Alle de andre ane data er ekstra , uvigtig, når du ikke har fundet Carl Valdemar Jensen i folketællingerne.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-03 21:45

> uvigtig, når du ikke har fundet Carl Valdemar Jensen i folketællingerne.

Ja Senta, men når de nu ikke findes tilgængeligt i sidste halvdel af 1800 tallet?

Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-03 21:50

Så har du kun den mulighed at søge på FS, folketællingerne på arkivet, eller stille spørgsmålet på
Dis- danmark ,dk.videnskab.historie.genealogi, der er sikkert en der kan hjælpe dig der.
Jeg tror personlig ikke du finder mere på FS. men prøv.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-03 21:55

Og så har Merete med "vest" hjemmesiden svaret på min henvendelse,
her er hvad hun ved om Jensen familien fra Aarby/Lerchenborg/Roskilde:

Kan det med lægdsrullen benyttes? Hvordan kommer vi videre derfra??
Svend

"
DØBT:
Forældre: Tjener på Lerchenborg Peter Jensen og hustru Elisabeth Holst.
Faddere:
Jens Christian Danielsens kone af Bjergsted, jomfru Junot på Lerchenborg,
gårdejer Christian Max. Jvf.reg. 22-17.

KONFIRMERET:
18. søndag efter Trinitatis konfirmered drenge Roskilde Domkirke 04 10 1874
side
236 nr. 28.
Gæstgiver Peter Jensen og hustru Elisabeth f. Holst i Roskilde.

LÆGDSRULLE:
Kalundborg Bygoged, Afd. M. 1884-1921
F, 46, Carl Valdemar Jensen, søn af Tjener Peter Jensen, født i Aarby
1884 20/8 til 1-33-H152 (tager han til Roskilde).

Det er hvad jeg har om Carl Valdemar Jensen.

Hilsen Merethe
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-03 22:33

Carl Valdemar Jensen født 20/9-1860 flytter 1884 20/8 til Roskilde og derfra ??
Prøv at søge C.V.Jensen i folketællingerne fra Roskilde eller stil ? på Dis- danmark ,dk.videnskab.historie.genealogi
du har så mange data at muligheden for der er en der kan hjælpe dig er til stede.

Kan det med lægdsrullen benyttes? ja på arkiverne.
Jeg har vagt nu og ikke flere muligheder for at hjælpe , men vender tilbage senere på dagen.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-10-03 10:02

Da der nu er 4 mulige "oldefar" kandidater har jeg omdøbt "øst" og "vest" holdet til:

CV1869, Carl Valdemar som Senta fandt: 16 år i 1885, dvs ca 20 år da Einer Henry fødes/døbes i St.Pauls.
CV1860, Carl Valdemar fra vestsjælland, sidst set i lægdsrullen for Kalundborg 1884, hvor han vist skal til Roskilde.
CV1840, Carrl Valdemar Jensen, 10, Ugift, i 1850: Den nye, lidt gamle, vægtersøn fra Jyderup.
CV1855, Carl Emil Valdemar Jensen, 30 år i 1885: Ham jeg fejlagtigt kaldte storebror til CV1869, også fra Amager.

Når vi ved, at sønnen Einer Henry fødes i 1889, tror jeg mest på den sidst nævnte.

Vi ved også at Carl Valdemars kone hed Ane Marie, født Pedersen,
hvem er den rigtige Carl Valdemar?
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-10-03 16:49

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------
Det er den eneste Ane Petersen og Carl Jensen der kan være tale om fra Holbæk og det stemmer ikke overens med deres navne.
Senta

ANNA OLIVIA PETERSEN
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: CARL FREDERIK JENSEN Family
Marriage: 28 APR 1888 Sonder Asmindrup, Holbaek, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
No source information is available.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-10-03 17:10

Her er en hjemmeside med folketællinger fra Holbæk,prøv at søge der.
Senta
http://w1.454.telia.com/~u45414926/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-10-03 17:44

En fin hjemmeside, men om Holbæk amt, hvor CV1860 levede som ung.

Jeg har nu bevæget mig til Roskilde og videre til Hovedstaden,

CV1855, Carl Emil Valdemar er jo gift i 1885, hvorfor kan vi ikke se hans kone?
hedder hun Ane Marie er vi jo færdige??

Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-10-03 18:12

Ja eller en af de to kan være gift x2.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-10-03 18:59

Så lykkedes at finde CV1855 igen,
og denne gang kunne jeg åbne: se familie
(det kunne jeg ikke første gang?)

Og vi kan hermed udelukke Carl Emil Valdemar Jensen,
da hans kone hedder Johanne Christine, ikke Ane Marie,
(han har jo næppe udskiftet dem med hinanden og fået nye børn på kun 4 år).

Vi må vist vente til Knud Erik kommer hjem,
og forhåbentligt kan hjælpe med at vælge,
(mellem de tre fundne kandidater eller en ukendt fjerde).
Svend

"
København, København (Staden), Dronningensgade (lige numre), Christianshavn, , Dronningensgade 4, -Matr 254 Mellembygning 2.sal, 10, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Carl Emil Valdemar Jensen, 30, Gift, Husfader, Maskinarbejder,
Johanne Christine Jensen, 26, Gift, Husmoder, ,
Charles Emil Jensen, 8, Ugift, barn, ,
Valborg Henriette Jensen, 6, Ugift, barn, ,
Agda Christine Jensen, 1, Ugift, barn, ,
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-03 17:14

Og her har vi så Knud Eriks opdatering,

altså oldefar Carl Valdemar Jensen født i Helsingør ikke København ca 1852,
det kunne han jo godt have sagt lidt før,
(men han vidste det ikke selv, heldigvis lever hans far endnu).

Håber de nye data kan bringe os videre, Helsingør er jo mindre end hovedstaden,
men informationerne er måske for nye til at være på nettet?
Hans oldemor fra Møn er en anden mulighed??
Og så børnene, hvordan vil et CPR nummer kunne hjælpe???

Hilsen Svend

"
Hej Svend

Du har været rigtig aktiv. Jeg har fået nogle flere oplysninger:

Carl Valdemar Jensen levede fra ca. 1852 til ca. 1922.
Født og opvokset i Helsingør. Han sejlede i mange år på fjernøsten som bådsmand. Han havde 2 brødre, som også var søfolk.
C.V.J.s hustru Ane Marie Pedersen stammer fra Møn.
De havde sammen 7 (8) børn.3 døtre og 4 (5) sønner.Den ældste hedder Oscar Harald Jensen 21.02.1880-14.12.1955
Jeg tror, at alle deres børn, ligesom min farfar er født i København.
En af døtrene Emmy Kirstine Jensen ( ugift ) havde CPR nr. 200883-5058
Hjælper disse informationer til at opspore mine tipoldeforældre m.m ?

Mvh
Knud Erik Jensen
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-10-03 18:28

Hvad, hvem, hvor ,lille let oversigt.
prøv at søge på DDA og FS.

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-10-03 18:45

Carl Valdemar Jensen levede fra ca. 1852 til ca. 1922.
Født og opvokset i Helsingør.
Prøv at se denne side fra Google

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&q=helsing%F8r+1860
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-03 18:59

>denne side fra Google

Det forstår jeg ikke helt, Senta
konfirmander fra 1860, blev man dengang konfirmeret som 8 årig, jeg var over 14.

Men under sognetræf Helsingør er der et par garvede Helsingørianere (eller hvad de nu hedder),
der måske kan hjælpe os videre.

Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-10-03 19:11

http://home6.inet.tele.dk/flemclar/index.html,
det er en hjemmeside fra Helsingør.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-03 19:45

Der er vist noget galt med dit link, Senta,

men jeg tror det er ham jeg lige har kontaktet,
den første i sognetræf under Helsingør.
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-03 20:14

Mon ikke det er ham ?
(fundet i uddrag af FS jeg har på CD).

Man skal da også gøre al arbejdet selv,
Svend

JENSEN, Carl Waldemar   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   29 Jan 1857
   Christening Date:   14 Jun 1857   Recorded in:   Helsingor, Frederiksborg, Denmark
         Collection:   Sankt Maria; Den Danske Folkekirke
   Father:   Frederik JENSEN
   Mother:   Maren ANDERSEN
Source:   FHL Film 48557   Dates:   1822 - 1863

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-10-03 20:55

Det an være ham her men mellem navnene stemmer ikke , men,men,men
Senta

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

CARL JULIUS JENSEN
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: ANNA HELENE HENRIETTE PETERSEN Family
Marriage: 31 MAR 1883 Sankt Olai, Helsingor, Frederiksborg, Denmark

Husband Age at Marriage: 27
Wife Age at Marriage: 22

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M220665 1882 - 1891 0300695 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-03 21:40

Den ældste søn Oscar Harald er jo fra 1880,
konen Ane Marie Pedersen er fra Møn
og de boede i København.

Så de behøver jo ikke være blevet gift i Helsingør?
(og de har vel ikke 2-3 uægte børn)
snarere hvor hun kommer fra, og nok 1878,79 eller 80??
(jeg kender ikke byerne på kridt øen).
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-10-03 15:51

Det er den eneste sømand der er i folketællingerne fra København, om det ham du søger efter vides ikke.
Senta
Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Amagervej (Ulige numre), No. 73. Matrikel No. 9 f, Forhus, , Stuen, 33, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Carl Jensen, 27, Gift, Husfader, Sømand,
Johanne Jensen, 27, Gift, Husmoder, ,
Carla Jensen, 2, Ugift, Barn, ,

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-03 18:21

Det er nok heller ikke ham:

Hans hustru hedder Johanne ikke
>C.V.J.s hustru Ane Marie Pedersen stammer fra Møn.

og barnet født 1883 hedder Carla ikke
>En af døtrene Emmy Kirstine Jensen ( ugift ) havde CPR nr. 200883-5058

Hvis han allerede er ude at sejle, fremgår han måske ikke af folketællingerne?
Men hans kone og børn må jo være hjemme et sted??

Har været på mit firmas "mimre kursus", også kaldet senior seminar,
derfor det sene svar, Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-10-03 18:51

Jeg kan ikke finde nogen med navnet Ane Marie Pedersen fra Møn gift med en Carl Jensen, hverken ved DDA;FS. osv.
Du må op med flere oplysninger om Carl Jensen,og hustru de er ikke , jeg kan ikke hitte dem i folketællingerne fra København.
angående Emmy Kirstine Jensen, kan du henvende dig til kommunen for at få oplysninger om, folkeregistret hjælper gerne koster ca.55 kr., hvis du ved i hvilken by hun er død.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-03 20:35

Hvad med hende her? Ligger Tureby på Møn??
"

PETERSEN, Anna Marie   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   3 Jun 1888
   Christening Date:   15 Jul 1888   Recorded in:   Tureby, Praesto, Denmark
         Collection:   Tureby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Kristen PETERSEN
   Mother:   Maren Kirstine HANSEN
Source:   FHL Film 50540   Dates:   1813 - 1892
"

>Du må op med flere oplysninger om Carl Jensen,og hustru

Ja, ikke jeg men Knud Erik og hans gamle far,
(vist på høje tid med hans viden, Knud Erik er ældre end jeg).

Jeg prøver at få kontakt i weekenden,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-10-03 20:43

Hvis det er Carls kone , PETERSEN, Anna Marie Christening
Gender: Female
Birth Date: 3 Jun 1888
så er hun født efter deres første søn der fødes i 1880 .

Her er en sømand fra folketællingen Lynge-Kronborg 1880 % kone.

Senta
Samtlige personer i husstanden

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Asminderød, Fredensborg By, , Et Hus, Tillægsliste A, FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Andrea Anne Bidstrup, 31, Ugift, Besøgende, , Rønne
Bolette Petrine Larsen, 56, Ugift, , , Kollerød Lynge Sogn
Peder Constantin Holm, 21, Ugift, Ingeniør, , Forby? Sogn
Niels Fuglsang Munk, 42, Enkemand, Groserer, , Helgenes Sogn Randers Amt
Jens Christian Bruun, 25, Ugift, Secontl??tenant Assistent ved Postkontoret, , Havdrup
Thorvald Emil Thoni??, 34, Gift, Bogholder, , København
Elle Emilie Thoni??, 6, Ugift, Hans Datter, , København
Holger Emil Groth, 64, Ugift, Snedkermester, , Nykøbing Mors

Carl Jensen, 33, Gift, Sømand, , Baastrup......

Jens Larsen, 49, Ugift, Arbejdsmand, , Magneby Møn
Petrine Eskildsen F. Benthsen?, 52, Gift, Husmoder, , Fredensborg
Emilie Cæcilie Eskildsen, 19, Ugift, Barn, , Vestindien
Anna Eskildsen, 11, Ugift, Barn, , Vestindien
Vilhelm Eskildsen, 8, Ugift, Barn, , Vestindien
Joh. Henrik Chr. Franck, 32, Ugift, Kasserer ??, , Fredensborg
Carl E. v. Franck, 30, Ugift, Intisedant?, , Fredensborg
Georg Anthon Fred. Franck, 23, Ugift, Kontorist, , Fredensborg
Oline Thygesen, 23, Ugift, Faderens Husbestyrerinde, , København

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-03 21:07

>så er hun født efter deres første søn der fødes i 1880 .

Undskyld, jeg kom til at addere 30 år i min søgning,
(har jo også lige været på mimre kursus)

>Carl Jensen, 33, Gift, Sømand, , Baastrup......

Dette lyder rigtigt, Senta,
men, hvad er Baastrup;
han var jo Bådsmand? eller et stednavn??
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-03 21:28

Og hvad så med hende her: Magleby er på Møn
Svend

"
PEDERSEN, Ane Marie   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   5 Jul 1857
   Christening Date:   9 Aug 1857   Recorded in:   Magleby, Praesto, Denmark
         Collection:   Magleby i Moenbo; Den Danske Folkekirke
   Father:   Lars PEDERSEN
   Mother:   Kirstine CHRISTIANSDR
Source:   FHL Film 50649   Dates:   1835 - 1879
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-10-03 21:29

se om du kan finde Baastrup som et sogn i Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Asminderød, Fredensborg By.???
Kortet er på DDA.
Se her ....efter skemaet fra folketællingen er det et arbejde ???

Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Carl Jensen, 33, Gift, Sømand, , Baastrup, ? ..... Bådsmand ???
prøv at se i ordbogen for det gamle Danske sprog på nettet.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-03 21:35

Og hende her, Keldby er også på Møn:

"
PEDERSEN, Anne Marie   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   27 Dec 1857
   Christening Date:   28 Mar 1858   Recorded in:   Keldby, Praesto, Denmark
         Collection:   Keldby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Peder PEDERSEN
   Mother:   Karen Kirstine HANSDR
Source:   FHL Film 50623   Dates:   1836 - 1868
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-10-03 21:37

prøv at se på denne side der kan være oplysninger du kan bruge
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/opslag/

ja det kan godt være din men, men, hvem bliver hun gift med ? der er mange med navnet Ane Marie PEDERSEN fra Møn men ikke nogen der bliver gift med en Carl Valdemar Jensen, eller har du funden en vielse med disse navne, sådan i en radius af ca.100 -- 200 km. fra Møn.. ?
PEDERSEN, Ane Marie Christening
Gender: Female
Birth Date: 5 Jul 1857
Christening Date: 9 Aug 1857 Recorded in: Magleby, Praesto, Denmark
Collection: Magleby i Moenbo; Den Danske Folkekirke

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 31-10-03 00:39

Baastrup er en by se link.
http://www.byskriveren.dk/left.html

Asminderød sogn
Baastrup, Højsager, Knurrenborg, Roland & Skære Mølle
Byer og steder:
Asminderød
Baastrup............
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-03 10:55

Jeg har ikke efter en del søgning på DDA, og FS. kunne finde Ane Marie Petersen fra Møn der bliver gift med C.V.J. har du ??
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-03 17:54

Nej, senta,
jeg har fundet flere, næsten for mange, Ane Marie Pedersen født 1855-60 på/omkring Møn,
men ingen der bliver gift med Cal Valdemar Jensen.

Jeg har derfor bedt Knud Erik Jensen spørge sin far om flere detailer,
får vi ikke dem lukker jeg spørgsmålet.

Vi har jo fundet en tipoldefar fra Helsingør,
jeg har også spurgt om han kan være de 5 år yngre og det bekræftes:

Citat:
"Det kan godt være. Måske er CWJ død som 64 årig ikke som 69 årig.
Har Frederik Jensen flere sønner (2 til)?
"

Det vil så måske være de sidste vi kan lede efter i denne sag?

Senere vil Knud Erik selv forske videre, vi skulle kun hjælpe ham i gang,
og det har vi gjort, Svend.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-03 18:02

Kan CVJ´´s kone måske ikke have et par ekstra navne ?
der findes ikke i folketællingerne fra København nogen Ane Marie Petersen i de folketællinger der er tilgængelige på DDA.
CVJ er , var sømand, kunne det tænkes han og familien boede evt. i Nyboder ?
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-03 18:17

> kunne det tænkes han og familien boede evt. i Nyboder ?

Ja men det er vel også København?
Hvor hun burde være, selv om han er ude at sejle??

Kan dette være CVJ' s far?
(jeg kan ikke finde en Frederik Jensen gift med en Maren Andersen).

"

JENSEN, Frederik August   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   14 Sep 1823
   Christening Date:   10 Oct 1823   Recorded in:   Helsingor, Frederiksborg, Denmark
         Collection:   Sankt Maria; Den Danske Folkekirke
   Father:   Jens RASMUSEN
   Mother:   Anne Cathrine
Source:   FHL Film 48557   Dates:   1822 - 1863"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-03 18:35

Det er sikkert ham her.
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

FREDERIK JENSEN
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: MAREN ANDERSEN Family
Marriage: 07 JUN 1844 Sankt Marie, Helsingor, Frederiksborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M220676 1838 - 1891 0048560 Film NONE

Sheet:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-03 18:58

Ja, det må være dem.

Har de flere børn end Carl Valdemar?
To brødre, også sømænd; hvordan undersøger vi det??

Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-03 19:04

Du skal i folketællinger på DDA.
prøv at søge på FS. om der er oplysninger om deres børn
Senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-03 19:25

Dette er fra DDA 1855 er det ikke dem
Senta
Samtlige personer i husstanden

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, , , Strandgaden 338, 815 F, FT-1855
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Frederik Jensen, 38, Gift, Qwarteermester, , Roskilde
Maren Andersen, 39, Gift, Hans kone, , Lethraborg
Sophie Frederikke Jensen, 11, Ugift, Deres barn, , Helsingør
Lovise Dorthea Jensen, 8, Ugift, Deres barn, , Helsingør
William Harald Jensen, 7, Ugift, Deres barn, , Helsingør
Anne Marie Jensen, 3, Ugift, Deres barn, , Helsingør
Julius Hansen, 31, Gift, Lods, , Helsingør

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-03 20:15

Kan evt. være Frederik Jensens forældre ?
der er x2 med navnet JENS RASMUSSEN % børn på de 2xdata.
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

JENS RASMUSSEN
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: ANNE CATHRINE HERTLINE Family
Marriage: 12 OCT 1818 Sankt Olai, Helsingor, Frederiksborg, Denmark

Husband Age at Marriage: 22
Wife Age at Marriage: 28

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M220658 1812 - 1821 0048574 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

International Genealogical Index / Denmark - 2
Select records to download - (50 maximum)
1. JENS RASMUSSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 24 JUL 1818 Sankt Olai, Helsingor, Frederiksborg, Denmark

2. JENS RASMUSSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 12 OCT 1818 Sankt Olai, Helsingor, Frederiksborg, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-03 20:34

Her er 16xjensen xsømænd fra København, kanske det er nogen af dine.
Senta

Amt : København 1885

Retur til søgeside

16 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1885
Navn: Anders Jensen Køn: M
Alder: 37
Stilling i husstanden: Husfader Civilstand: Gift
Erhverv: Sømand
Sogn: Sankt Annæ Gade Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Christianshavn
Husstands-/familienr: 7 Matr.nr/adresse: Skt. Annæ gade 33 Matr. Nr.276 Forhus 1.sal
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C0701 Løbenr.: 248

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Hans Christian Jensen Køn: M
Alder: 29
Stilling i husstanden: Husfader Civilstand: Gift
Erhverv: Sømand
Sogn: Amagervej (Ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: No. 73. Matrikel No. 9 f, Forhus
Husstands-/familienr: 41 Matr.nr/adresse: Kvist
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C1541 Løbenr.: 196

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Hans Christian Jensen Køn: M
Alder: 29
Stilling i husstanden: Husfader Civilstand: Gift
Erhverv: Sømand
Sogn: Amagervej (Ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: No. 73. Matrikel No. 9 f, Forhus
Husstands-/familienr: 41 Matr.nr/adresse: Kvist
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C1541 Løbenr.: 196

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Hans Jensen Olsen Køn: M
Alder: 50
Stilling i husstanden: Husfader Civilstand: Gift
Erhverv: Sømand
Sogn: Sølvgade (Ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Sct. Annæ Vester Kvarter
Husstands-/familienr: 2 Matr.nr/adresse: Sølvgade 7 Matr. 409 Forhus Kjælder
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C3927 Løbenr.: 159

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Martin Peter Henrik Jensen Køn: M
Alder: 17
Stilling i husstanden: Søn Civilstand: Ugift
Erhverv: Sømand
Sogn: Asylgade (Lige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: no. 14, martikel 236
Husstands-/familienr: 25 Matr.nr/adresse: 2. Sal
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C1916 Løbenr.: 82

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Carl Jensen Køn: M
Alder: 27
Stilling i husstanden: Husfader Civilstand: Gift
Erhverv: Sømand
Sogn: Amagervej (Ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: No. 73. Matrikel No. 9 f, Forhus
Husstands-/familienr: 33 Matr.nr/adresse: Stuen
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C1541 Løbenr.: 164

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Carl Jensen Køn: M
Alder: 27
Stilling i husstanden: Husfader Civilstand: Gift
Erhverv: Sømand
Sogn: Amagervej (Ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: No. 73. Matrikel No. 9 f, Forhus
Husstands-/familienr: 33 Matr.nr/adresse: Stuen
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C1541 Løbenr.: 164

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Emil Jensen Køn: M
Alder: 20
Stilling i husstanden: Søn Civilstand: Ugift
Erhverv: Sømand
Sogn: Studiestræde Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Nørre Kvarter
Husstands-/familienr: 1 Matr.nr/adresse: Studiestræde nr 16 - Matr. 92 Forhus Kælder
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C1904 Løbenr.: 1202

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Jens Jensen Køn: M
Alder: 34
Stilling i husstanden: Husfader Civilstand: Gift
Erhverv: Sømand
Sogn: Amagergade Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Christianshavn
Husstands-/familienr: 31 Matr.nr/adresse: Amagergade 33, -Matr 315-16-308 B. Forhus 5.sal
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: B7360 Løbenr.: 745
Kommentarer: Taget ophold i København som 28 arig

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Lars Christian Jensen Køn: M
Alder: 19
Stilling i husstanden: Søn Civilstand: Ugift
Erhverv: Sømand
Sogn: Ovengaden oven Vandet Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Christianshavn
Husstands-/familienr: 24 Matr.nr/adresse: Overgaden oven Vandet 30 -Matr 187 Baghus Stuen
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C0700 Løbenr.: 704

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Niels Stephansen Jensen Køn: M
Alder: 27
Stilling i husstanden: - Civilstand: Ugift
Erhverv: Sømand
Sogn: Landskronagade (Ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Udenbys Klædebo Kvarter
Husstands-/familienr: 14+ Matr.nr/adresse: Landskronagade 9 matr. nr 988 Forhus Kvist
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C0741 Løbenr.: 62

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Oscar Jensen Køn: M
Alder: 30
Stilling i husstanden: Husfader Civilstand: Gift
Erhverv: Sømand
Sogn: Amagerbrogade (Ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: No. 63 og 65, Matrikel 11g og 11 h
Husstands-/familienr: 96 Matr.nr/adresse: Kvist
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C1284 Løbenr.: 382

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Christian Frederik Jensen Køn: M
Alder: 36
Stilling i husstanden: - Civilstand: Ugift
Erhverv: Sømand
Sogn: Dronningensgade (ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Christianshavn
Husstands-/familienr: 1+ Matr.nr/adresse: Dronningensgade 77, -Matr 144 F Forhus Stuen
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C0696 Løbenr.: 947

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Claus Jensen Køn: M
Alder: 40
Stilling i husstanden: Husfader Civilstand: Gift
Erhverv: Sømand
Sogn: Dronningensgade (lige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Christianshavn
Husstands-/familienr: 13 Matr.nr/adresse: Dronningensgade 54, -Matr 381 Forhuset 2.sal
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C0697 Løbenr.: 1468
Kommentarer: Taget ophold i København som 33 aarig

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Valdemar Anders Jensen Køn: M
Alder: 17
Stilling i husstanden: Søn Civilstand: Ugift
Erhverv: Sømand
Sogn: Batterivej (Ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: No. 25 B, Matrikel 1236
Husstands-/familienr: 125
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C0988 Løbenr.: 537

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Jens Jensen Bolding Køn: M
Alder: 26
Stilling i husstanden: Husfader Civilstand: Gift
Erhverv: Sømand
Sogn: Dronningensgade (lige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Christianshavn
Husstands-/familienr: 3 Matr.nr/adresse: Dronningensgade 4, -Matr 254 Sidehus D 1.sal
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C0697 Løbenr.: 330

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-03 20:58

Og så blev Carl Valdemar født 2 år efter, ...

ja Senta, du har hermed fundet Carl Valdemars storebror,
og et par endnu ældre søstre.

Der skal nok være en bror mere,
og en af Carl Valdemars sønner hed Harald, sikkert opkaldt efter fabroderen,
så du har uden tvivl fundet de rigtige.

Jeg lader spørgsmålet stå weekenden over,
og vil herefter overlade til Knud Erik at følge op på de mange nye informationer,
(måske kan Letraborg føre til noget),
men Senta har givet svar på det vi spurgte om,
(imponerende med hele 3 nye svar fra hende, blot mens vi spiste til aften)

Hvilken Ginsing bruger du Senta??
Svend

"
Frederik Jensen, 38, Gift, Qwarteermester, , Roskilde
Maren Andersen, 39, Gift, Hans kone, , Lethraborg
Sophie Frederikke Jensen, 11, Ugift, Deres barn, , Helsingør
Lovise Dorthea Jensen, 8, Ugift, Deres barn, , Helsingør
William Harald Jensen, 7, Ugift, Deres barn, , Helsingør
Anne Marie Jensen, 3, Ugift, Deres barn, , Helsingør
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-03 22:34

Stædighed , fantasi , samtidig er det vigtig at vide hvad der er indtastet osv. og de rigtige oplysninger, der er kun et men , den søgemaskine der hedder DDA, er ikke hvad den har været, det er kun hver anden gang det lykkes at få et hit x mange, på det du søger .

Senta

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-03 19:43

Tak for svaret senta.

Når Knud Erik selv går i gang,
(han skal først have modem hjemme)
bliver vi nok spurgt igen, Svend.