/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
nvidia fx 5200
Fra : geoing
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 13-10-03 18:05

skiftede mit gforce 2 mmx med 64 ram ud med et fx 5200-128 ram .

men hvordan justerer man det -jeg kører med opløsning 1024-ægte farver
min pc er athlon xp 1800-512 ram .

jeg spørger fordi jeg har let flimren på skærmen.d.v.s. at for eks text etc ikke står helt stille. hvis jeg defrakmenterer med detaljer flimrer skærmen -hvis jeg trykker start og genstart flimrer den også .

med g force 2 var den helt rolig ... hvorfor er der forskel og kan man på en eller anden måde få flimren væk

m.v.h. Geoing

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-10-03 20:37

Jeg har netop lige installeret samme FX5200 på min PC, der er absolut ingen problemer!
Der stod det var vigtig at directX (9) som var med, blev installeret FØR driverne. Jeg skal ikke sige om det virkelig skulle betyde noget, men altså mit er OK også i 32bit og 1024x768

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 13-10-03 22:59

Nye drivere, og vælg den hurtigste opdateringshastighed (Hz)

/Bofh

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-03 23:07

højreklik på et tomt sted på skrivebordet. Gå ind under avanceret og skærm! sæt den til den højeste værdi! Kan være du skal indstille din monitor bagefter!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 23:10

ups jeg glemte lige efter højreklik gå ind under egenskaber derefter indstillinger og avanceret. Og så skærm

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 14-10-03 00:25

det mærkelige er at jeg ikke kan køre 1024 opløsning på min skærm uden let flimren men med 800 går det tilsyneladende ok .
jeg kører med en amitech fladskærm 15# model 601.

med geforce 2 mmx går det udemærket men ikke med fx jeg har downloadet de nyeste drivere version 45 men lige meget hjælper det, kan det være kortet der er defekt eller hvad. ?

geoing

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-10-03 00:38

Nå ok så er det det! Den er sikkert optimeret til 800 gange 600! Nej det er din fladskærm! Kan kun køre en opløsning perfekt og så ovenikøbet kun 60 hz! Sorry!

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 14-10-03 21:56

ok nu er det i orden , jeg forandrede skærmen fra 60mhx til 75 mhx opløsning1024 x 768 og det virker , men ikke på ægte farver , men det gør nu heller ikke så meget, alt andet med gforce 5200 giver let flimren , selv med downloding af de nyeste drivere

Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 14-10-03 22:02

Tak for svaret tedd., jeg kører nu med 75 mhz 1024x 728 og det virker fint med gforce 5200 fx men med alle mhz virker denne opløsning ikke, derimod går det også fint med 60 mhz og 800 x 600. det går heller ikke med ægte farver kun med med mange farver 16 bit .

jeg forstår det ganske simpelt ikke der var ingen problemer med gforce 2 mmx, men tak for din interesse i mit spørgsmål

geoing