/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Videoafspiller der ikke vil optage orden~
Fra : rkk
Vist : 2201 gange
30 point
Dato : 13-10-03 15:34

Hej.
Jeg har en helt almindelig vhs-video-afspiller der driller lidt. Når jeg optager noget kommer lyden ikke med... Trænger tonehovedet mon til at blive renset eller er den mon i stykker... Hvis den trænger til at blive renset er der så nogen der kender et sted hvor man kan købe billigt rensebånd ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-10-03 15:44

Som du selv skriver - et rensebånd i maskine. I ni ud af ti tilfælde løser det problemet.

Prøv diverse stormagasiner om de har rensebånd på bud. Du kan då også checke, Merlin, Fona mv.

Nu er det vel ikke sådan at dine bånd er gamle? Det kan også være årsagen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-10-03 16:00

Før du investerer i rensebånd kan du jo prøve med en vatpind og husholdningssprit. Rens tonehovedet.
Rensebånd koster ca. 90 - 200 kr. Kan bruges flere gange.

Som 3773 skriver kan det være at dine VHS-bånd er slidte/ødelagte.

mvh ans

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 13-10-03 16:09

sats på at tone hovedet er gået, lyden er som regel det sidste der forsvinder..
gammle slidte video bånd uden lyd ? har selv mange bånd der er både gammle og slidte helt tilbage fra 1980 men der er da masser af lyd på....
mvh fox mulder

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 40 point
Dato : 13-10-03 16:12

Pas nu på med vatping og sprit på videotromlen. Ikke alle tromler kan tåle den slags.

Et godt råd (og billigt) Kender du ikke en der har et rensebånd du må låne?

>Ans Det kræver adskillelse af video'en. Du når intet udefra.

Her er en Amerikansk vejledning: http://www.hometheaterhifi.com/volume_5_1/diy6vcrcleaning.html

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-10-03 16:37

Hejsa med jer

Jeg vil gerne fraråde at bruge en video rensebånd,da den kan ødelægge ens video

For nogle år siden købte jeg en rensebånd,efter endt brug var der slet ingen billeder og lyd på min video
Og en reparation kunne slet ikke betale sig.

Mange fejl på en video skyldtes smuds på videotromlen,den kan afrenset med propylalkohol,og det kan man også bruge til tonehovedet

Men prøv at optage på en hel nyt videobånd,og se om det bliver bedre.

Gamle slidte og dårlige kvalitets videobånd sviner meget i din video, Belægningerne, som skal opbevare det optagede, drysser simpelthen af.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : rkk

Dato : 13-10-03 20:56

Tak for tips og muligheder.... så er der lidt at gå videre med

Kommentar
Fra : rkk

Dato : 13-10-03 20:57

Tak for tips og muligheder.... så er der lidt at gå videre med

Godkendelse af svar
Fra : rkk

Dato : 13-10-03 21:02

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-10-03 08:27

>Briani. Du har ikke ret Briani. En temmelig stor procentdel af videoafspiller-reparationer foregår med et rensebånd. Denne påstand har jeg fra en tidligere Fona-raparatør. Videotromlen skal du være forsigtig med at afrense. Det er som nævnt ikke altid de kan tåle det. Til din orientering har jeg renset indtil flere videoer med rensebånd, hvor brugerne have fået reparationstilbud på mere end 1000 kr. Disse virkede fint efter en gang rens. Mht bånd - der er vi enige.