Jeg giver dig ret i at det er besværligt ved køb via internettet, men hvis man køber den i en forretning, og spørger ekspidienten hvad han vil anbefale, om han syntes lige netop dette produkt er godt, samt at du ikke kan få lov at høre kvaliteten i forretningen, (meget vigtigt), så vil forretningen helt sikkert gå med til en ombytning.(Det er jo ekspidienten der har givet dig rådet).
Og selvfølgelig kan problemet også være hvor henne man har købt den (afstanden).
Men du vil under alle omstændigheder have juridisk krav på at både høre om apparatet virker, før du forlader butikken og samtidig høre kvaliteten.
Hvis forretningen nægter dette skal du forlange, at hvis produktet ikke lever op til dine forventninger, at få pengene retur.
Vi taler ikke om en æske tændstikker til 2 kr.
Lidt alment juridisk:
Mange glemmer at man har ret til at få afprøvet et produkt i forretningen før man forlader den og før man betaler varen. Har man først købt varen, og ikke indføjet nogen klausuler ved købet, hænger man på den, da varen så skal til reparation, idet man ikke automatisk har krav på en ny.
Så i dit tilfælde enten find en forretning hvor du får mulighed for at afprøve afspilleren, før du køber den, eller forlang ombytningsret hvis den ikke lever op til forventningerne.
Bedre råd kan jeg ikke give dig.
Men jeg håber du fremover benytter dig af din juridiske ret ved alle køb af varer som man kan betragte som en investering, den kan ingen tage fra dig.
mvh
ellebye