/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
HJÆLP!! Alt mulig hjælp til TV-Kort...
Fra : punken1
Vist : 221 gange
150 point
Dato : 05-10-03 14:38

Haij..

Jeg ved ikke det store om computere, og har ikke den helt store computer. Den er på ca. 400 MhZ, og har kun små 32 MB Grafik, og heller ikke det store RAM eller noget... Det er en Pentium (hvis i kan bruge det til noget ;)).... Nu er det så at jeg helt vildt kunne tænke mig et TV-kort, så jeg kan se TV på computeren. Men nu er det jeg spørger: Er min computer stor nok? Jeg vil max. give 5-600 kr. og har kigget MEGET på et Cinergy 400 kort, men kan den køre på min computer, uden at den hakker? Skal mit grafikkort have noget specielt, og går der en ledning fra TV-kortet som en slags antenne? Er der god lyd, når det bliver koblet til sådan en lille computer, og vil billedet hakke? Altså: Skal min computer have noget specielt, for at have et TV-kort? Håber i forstod det... Svar gerne så hurtigt som muligt!!! Mangler virkelig den viden hurtigt! Kram fra mig

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 160 point
Dato : 05-10-03 15:17

Jeg har været inde og kigge på manualen ftp://ftp.terratec.net/Receiver/Cinergy400TV/Manuals/Cinergy400TV_Manual_GB.pdf
til det kort du nævnte og hvis du har 64 mb ram eller derover skulle der ikke være det store problem!
TVkort har deres egen processor så jeg tror ikke der vil blive nogle hak! Lyd er et spørgsmål om kvaliteten på dine pc højttalere! Grafikkortet skal kunne behandle directdraw, hvad de fleste grafikkort gør! Der sidder en antenne tilslutning på kortet ligesom dit alm. TV ! Dvs at du skal have et tilslutningskabel enten fra antenne eller kabeltv! Så jeg vil sige held og lykke med dit nye tvkort

Godkendelse af svar
Fra : punken1

Dato : 06-10-03 16:12

Tak for svaret tedd. Super at du gad finde manualen og det... TAK!