/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE 6.0 SP1 og Stofa
Fra : Smukke_Ole
Vist : 1282 gange
100 point
Dato : 04-10-03 17:26

Hej !
Jeg kører WIN XP PRO og har lige geninstalleret.
Problemet er, at IE ikke vil/kan huske min logonID og password til Stiofanet.
Jeg har prøvet alt:
slettet alle gemte password IE Funktioner -> Internetindstillinger -> Inhold -> Autoudførelse -> Ryd formularer/Ryd adgangskoder
de-aktiveret mit netkort
aktiveret mit netkort
frakoblet kabelmodemet
tilkoblet kabelmodemet
indtastet URL 212.10.10.20 (som får mig frem til log på/af siden)
valgt aktuel side som startside
i alle tænkelige og utænkelige kombinationer
Jeg kan bare ikke få lov til at få 212.10.10.20 som startside.
Hver gang jeg har været logget på og checker, står startsiden til www.signon.stofanet.dk/index.php.
Systemet kan godt huske øvrige logins som f.eks. Kandu.dk o. l.
Jeg har også kørt et "highjacked" test
Er der nogle "kloge hoveder" der har nogen tip ?
Stofa gider ikke snakke med mig mere, og siger at der må være en fejl i IE.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : als

Dato : 04-10-03 18:09

Din dårlige erfaring med stofas support er slet ikke ualmindelig, desværre. De plejer at sige et eller andet hurtigt og derefter farvel og tak "og hvis du stadig har problemer må du komme tilbage" Det gør man så og får hele smøren lynende hurtigt igen "og hvis du stadig har problemer må du komme tilbage". Stofa service er ingen service. Jeg har selv stofa.

Jeg har selv haft geninstalleret et par gange og der har ikke været problemer. Når du siger du har kørt et hijacked test hvad er så det for et. Jeg kan nemlig fortælle dig at noget spyware kan lukke for internettet og suporterne kan ikke finde nogen fejl. Så avanceret er spyware idag. Newdot er noget spy som fint kan lukke din internetforbindelse.

Jeg kan næsten ikke finde yderligere ting du må prøve. Du har jo næsten prøvet alt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-10-03 18:54

Min login side hedder www.signon.stofanet.dk/ altså uden index.php. Prøv at sæt den til startside!

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 05-10-03 10:52

-> als
Det var måske forkert at mig at drage Stofa ind i det, for det er vel nærmest et spørgsmål om IE. Den beholder ikke den startside, jeg har sat op, men skifter hele tiden tilbage til www.signon.stofanet.dk/index.php der, hvor du sætter startsiden, lige meget hvad jeg har sat startsiden til. Jeg tror nu ikke at Stofa har "high-jacket" min computer, men jeg prøvede for en sikkerheds skyld at checke det, Det er lige meget hvad jeg indsætter som startside, den vender hele tiden tilbage til WWW.signon.stof...... Stofa support siger, at den skal være 212.10.10.20.
Hvor f..... får IE det fra ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 05-10-03 10:58

-> Tedd

Det hed min også, men nu siger Stofa support, at den skal hedde 212.10.10.20.
Når jeg bruger den "gamle", får jeg en fejlsiide som melder: Invalid argument
Der er også en "returknap".
Siden fremkommer også, når jeg efter at have indtastet ID og password er kommet ud på nettet, trykker på "home".
Det sjove er, at når jeg begynder at taste min ID, så kan IE godt huske tingene og foreslår de relevante oplysninger.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-10-03 11:12

Min startside hedder: www.signon.stofanet.dk/index.php og det virker fint. Har ingen problemer. Det er signonsiden og derfra går det videre til min rigtige startside.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-03 13:28

Har du slået cookies til i browser? Eller kører du et program der forhindrer cookies?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 05-10-03 14:31

-> tedd
Jeg har slået cookies til, men ingen forskel.
Jeg ved ikke hvilke programmer, der forhindrer cookies, men jeg mener ikke jeg har sådan noget kørende.
Det er også mærkeligt, at når jeg selv taster 212.10.10.20 ind, så kan IE godt huske ID og password, men jeg kan ikke få lov til at have URL'en som startside. Den accepterer det godt nok når jeg klikker på "Brug aktuel side under Internetindstillinger -> generelt. Når jeg så et øjeblik efter kommer tilbage, er den ændret til www.signon.stofanet.dk

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-03 15:29

Det er nok fordi din browser laver nummeret om til http!

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 07-10-03 11:48

Hej alle !

Et "klogt hovede" blandt mine venner har løst problemet: det var min POP-UP stopper, Free Surfer, der blokerede.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-10-03 14:46

Jep det er osse et program der forhindrer cookies!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-03 00:12

Vil du ikke være venlig at acceptere et svar og dermed lukke spørgsmålet?

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 30-01-04 16:18

Tak for svaret tedd.