/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem blev Marie Sofie Tarp gift med?
Fra : 2601
Vist : 1498 gange
170 point
Dato : 04-10-03 01:38

Marie Sofie Tarp født 05. oct 1878 i Rind sogn i Hammerum herred, Ringkøbing Amt og Hjemmedøbt 07. oct 1878. Faderen Jens Jakob Jensen Tarp og Moderen Christine Givskov.
Hvem blev hun gift med og hvor og med hvem?

Jeg kan ikke finde hende, bor selv i København så kirkebogen efter 1892 der må findes i LAaV kan måske give svaret.
Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : mr.x

Dato : 04-10-03 11:45

jeg ved det ikke men måske er det en prins, det kan man håbe ik (:

H mr.x Alles helt

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-10-03 12:20

Til H mr.x Alles helt
Det får vi at vide den 6. oct hvis Mary siger nej.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-10-03 20:12

Søg på navnet Marie Sofie Tarp eller kun Tarp ..prøv også forældrenes navne på www.familysearch.org, det kan være der er oplysninger at hente
Senta

Kommentar
Fra : mr.x

Dato : 05-10-03 00:00

så er det bare at vente.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 10-10-03 15:53

Du kan vel følge hende i Folketællingerne i det sogn hvor hun er født.
Ad den vej kan du så måske finde hendes ægteskab.
Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 10-10-03 15:54

Du kan vel følge hende i Folketællingerne i det sogn hvor hun er født.
Ad den vej kan du så måske finde hendes ægteskab.
Lis

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-10-03 17:14

hej Lis

Ja, hvis hun bare var som vi mænd så kunne jeg følge henne i lægsrullen. Hun forsvinder ca. 1891 før hun bliver konfirmeret og da hennes fader er kunstdrejermester og bliver i Herning er jeg lidt på herrens mark.
mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-03 18:09

Fra DDA.
Samtlige personer i husstanden

Ringkøbing, Hammerum, Herning, Herningade. Herning Sogn, , et Hus, 15, FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Jacob Tarp, 42, Gift, Eier Dreier Husfader, , Varde
Kristine Tarp født Gibskou, 37, Gift, Hans Hustrue, , Ribe
Anthonette Elise Kjertrine Tarp, 11, Ugift, Deres Børn, , Varde
Frands Gibskou Marius Tarp, 7, Ugift, Deres Børn, , Herningade
Hans Kristian Tarp, 5, Ugift, Deres Børn, , Herningade
Sophie Marie Tarp, 1, Ugift, Deres Børn, , Herningade
Senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-10-03 18:14

Til Senta

Ja det er hennes familie, men hvordan finder jeg ud af hvem hun bliver gift med????

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-03 19:07

Du skal gå på arkivet i København og søge folketællingerne og afgangslisterne fra Hammerum herred, Ringkøbing Amt,de må fortælle hvor Sophie Marie Tarp flytter hen.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-03 19:08

Du skal gå på arkivet i København og søge i folketællingerne og afgangslisterne fra Hammerum herred, Ringkøbing Amt,deri finder du hvor Sophie Marie Tarp flytter hen.
Senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-10-03 20:08

Der er intet i afgangslisterne, sognerådet overtog af- og tilgang. Listerne findes på landsarkivet i Viborg ligesom kirkebogen frem til ca. 1950. Det er lidt lang at rejse .

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-03 20:37

Kan din Sophie Marie Tarp være død ?
Senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-10-03 22:00

nej jeg har et amatørbilled fra ca. 1920-25 men de eneste der står er Sophie Marie Tarp og hendes mand. Damen der var hendes kusine er død i 1976.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 170 point
Dato : 11-10-03 16:18

Hvis du ved i hvilken by de boede, kan du henvende dig på folkeregistre i nævnte by , send mail med forespørgsler, til f.eks.. de steder hvor du mener hun har boet og mod et lille beløb ca. 58 kr. kan du få oplysninger om Sophie Marie Tarp ,husk at fortælle det er i forbindelse med slægtsforskning .

Du kan også ligge dit billede ind på denne adresse.
http://www.ukendtebilleder.dk/
Senta

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 11-10-03 18:21

Tak for svaret senta.