/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
´Hjælp! Min computer logger mig ned kons~
Fra : Skivum
Vist : 435 gange
90 point
Dato : 24-01-02 15:05

Før jul købte jeg løs dele til at samle en pc´er selv. Jeg købte et Chaintec 7KJD bundkort, 1333 AMD Thunderbird processor,256 Mb DDR ram, 1800 MHz køler, samt div. harddisk,DVD drev, Brænder osv.

Problemet er, at når jeg er midt i noget (Et program eller hører audiofiler) går computeren ned. Skriver en eller anden fejl i db.bll eller sådan noget.Har også været udsat for et par gange at der skrives fejl i Kerne32.Dll. Den sidste er jeg ikke så glad for. Vil være utrolig glad, hvis nogen kender svaret på mine bønner. Mine bønner om en computer, som ikke går kold hvert 5. minut, så jeg undgår at starte op forfra.

Er det bundkortet eller anden ting der laver "Ballade" ?

På forhånd tak - Skivum

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 24-01-02 15:48

Først og fremmest,--er det nyopståede problemer eller har den opfært sig sådan fra den var samlet ???

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 24-01-02 16:07

Har du været inde og hente nye opdateringer til bundkortet:
http://www.chaintech.dk/DL/7xMB/7KJD.HTM

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-01-02 07:01

"Skivum" <Skivum.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ooU38.5147$XA5.579225@news000.worldonline.dk...
> Problemet er, at når jeg er midt i noget (Et program eller hører
> audiofiler) går computeren ned. Skriver en eller anden fejl i db.bll
> eller sådan noget.Har også været udsat for et par gange at der skrives
> fejl i Kerne32.Dll. Den sidste er jeg ikke så glad for.

Jeg ville overveje at geninstallere styresystemet, dette kunne måske
afhjælpe problemet.

Leony

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-01-02 14:56

SNIP
> Jeg ville overveje at geninstallere styresystemet, dette kunne måske
> afhjælpe problemet.
>
> Leony

Hvilken køler ? Se eventuelt hvor varm dyret bliver? Hvor stor psu ... ?

Kommentar
Fra : Skivum

Dato : 28-01-02 08:10

Min køler er en 1800 MHz som skulle være rimelig til en 1333 MHz processor. Den bliver ikke for varm - har checket det! Men det er mest i Winamp den gør det - altså går ned . Mon den mangler en fil eller noget?!?

Kommentar
Fra : Skivum

Dato : 28-01-02 08:10

Min køler er en 1800 MHz som skulle være rimelig til en 1333 MHz processor. Den bliver ikke for varm - har checket det! Men det er mest i Winamp den gør det - altså går ned . Mon den mangler en fil eller noget?!?

Kommentar
Fra : Skivum

Dato : 28-01-02 08:11

Min køler er en 1800 MHz som skulle være rimelig til en 1333 MHz processor. Den bliver ikke for varm - har checket det! Men det er mest i Winamp den gør det - altså går ned . Mon den mangler en fil eller noget?!?

Kommentar
Fra : Skivum

Dato : 28-01-02 08:11

Min køler er en 1800 MHz som skulle være rimelig til en 1333 MHz processor. Den bliver ikke for varm - har checket det! Men det er mest i Winamp den gør det - altså går ned . Mon den mangler en fil eller noget?!?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-01-02 09:52

Flyt din ramblok tilen anden slot :)
"Skivum" <Skivum.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ooU38.5147$XA5.579225@news000.worldonline.dk...
> Før jul købte jeg løs dele til at samle en pc´er selv. Jeg købte et
> Chaintec 7KJD bundkort, 1333 AMD Thunderbird processor,256 Mb DDR ram,
> 1800 MHz køler, samt div. harddisk,DVD drev, Brænder osv.
>
> Problemet er, at når jeg er midt i noget (Et program eller hører
> audiofiler) går computeren ned. Skriver en eller anden fejl i db.bll
> eller sådan noget.Har også været udsat for et par gange at der skrives
> fejl i Kerne32.Dll. Den sidste er jeg ikke så glad for. Vil være utrolig
> glad, hvis nogen kender svaret på mine bønner. Mine bønner om en
> computer, som ikke går kold hvert 5. minut, så jeg undgår at starte op
> forfra.
>
> Er det bundkortet eller anden ting der laver "Ballade" ?
>
> På forhånd tak - Skivum
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 90 point
Dato : 28-01-02 12:25

Hej Skivum
Først og fremmest skal du slette winamp helt fra din maskine.
Den fejl du får kan tyde på at det er en eller anden driver der er gået ind og ødelagt nogle af dine systemfiler(prøv lige at se hvad DR Watson siger omme under dine systemoplysninger -under fanen funktioner)
nu skriver du ikke hvilken grafikort du har-men er det en fra nvidia-så gå ind og hente den nyeste version her
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=products
der er nemlig lavet en del driver versioner med fejl hvilket nvidia har indrømmet.Bagefter kører du ALLE de driver ind der ligger på din cd skive med din bundkort-bagefter instalerer du dit styresystem igen-bare læg den oven på den gamle-og når du under instalationen kommer dertil hvor windows spørger om den skal gemme dine systemfiler-siger du nej.
Prøv det så tror jeg du får en proplemfri maskine
MVH og held og lykke Brian

Godkendelse af svar
Fra : Skivum

Dato : 29-01-02 07:05

Tak for alle svarene... Jeg vil prøve at skifte ramblok, og hvis det ikke virker prøver jeg *Brian´s forslag (*=Oventil). Hvis det stadigvæk ikke virker.... Så kan i finde en ny computer i den nærmeste container!!!!!!

Kommentar
Fra : Skivum

Dato : 29-01-02 07:05

Tak for alle svarene... Jeg vil prøve at skifte ramblok, og hvis det ikke virker prøver jeg *Brian´s forslag (*=Oventil). Hvis det stadigvæk ikke virker.... Så kan i finde en ny computer i den nærmeste container!!!!!!

Kommentar
Fra : Skivum

Dato : 29-01-02 07:05

Tak for alle svarene... Jeg vil prøve at skifte ramblok, og hvis det ikke virker prøver jeg *Brian´s forslag (*=Oventil). Hvis det stadigvæk ikke virker.... Så kan i finde en ny computer i den nærmeste container!!!!!!