/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Forklaring fejl ?
Fra : food_life
Vist : 561 gange
160 point
Dato : 23-01-02 22:56

Nogen som kan forklare følgende fejlmeddelelse:

The recipient name is not recognized
The MTS-ID of the original message is: c=us;a= ;p=acd systems;l=ACD003EXCH0201191542DA8JRAN0
MSEXCH:IMS:ACD Systems:ACD:ACD003EXCH 3451 (000B09AA) 451 See http://pobox.com/~djb/docs/smtplf.html.





 
 
Kommentar
Fra : vestergade


Dato : 23-01-02 23:58

Hej

Hvilket Mail-program bruger du ??


MH
Vestergade

Kommentar
Fra : snookie007


Dato : 24-01-02 00:43

Her du prøvet at geninstallere Outlook...?

Det kan godt tyde på en fejl i læsning af mails
og kan måske rettes hvis det geninstalleres og intast dine oplysninger igen....
Har du haft virus ?
hvis kan det være en virus der har lavet ged i dit mail prg. og
så er dine mail system filer blevet beskadigt..
prøv gør følgende...
hvis ikke, ja så er jeg ikke sikker på hvad det kan være...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 24-01-02 00:21

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> wrote in news:IbG38.4509$XA5.550502
@news000.worldonline.dk:

> Nogen som kan forklare følgende fejlmeddelelse:
>
> The recipient name is not recognized
> The MTS-ID of the original message is: c=us;a= ;p=acd
> systems;l=ACD003EXCH0201191542DA8JRAN0
> MSEXCH:IMS:ACD Systems:ACD:ACD003EXCH 3451 (000B09AA) 451 See
> http://pobox.com/~djb/docs/smtplf.html.

Jeg kiggede lidt på fejlmeddelelsen, og tænkte om ikke der stod noget på
det omtalte link:

"Bare LFs in SMTP
Most likely you're here because your mailer displayed the pointer ``See
http://pobox.com/~djb/docs/smtplf.html.''

Solaris 2.5 sendmail: Upgrade! Fixed in Solaris 2.5.1. You can fix the
problem by putting ``,E=\r\n'' at the end of Mether, Mtcp, or Msmtp in
sendmail.cf. (Note that Mether is not the same as DMether.)

sendmail V8 has a bug that will produce a bare LF in certain messages
(e.g., messages with very long lines). This bug was identified in
November 1996; I don't know if it has been fixed yet.

Eudora Pro 4.0 for Windows: Upgrade! The HTML LF problem was fixed in
4.0.1. The attachment LF problem was fixed in 4.1.

listproc 6.0c: Chuck Foster says you should add ``CONVERT(buf);'' before
``WRITE_TO_SOCKET'' around line 165 of sysmail.c in the Listproc source
code.

fetchmail: Upgrade! Recent versions of fetchmail reportedly do the right
thing. Make sure the forcecr option is on.

Galacticom WorldGroups: Reported 19970716. No information yet on how it
can be fixed.

Claris Emailer: Reported 19980613. No information yet on how it can be
fixed.

What is a bare LF, anyway?
It is an ASCII linefeed (LF) character not preceded by an ASCII carriage-
return (CR) character.
Every line in an Internet mail message is required to end with CR LF. The
entire message ends with CR LF dot CR LF. 822bis specifically prohibits
other uses of LF.

The mail clients discussed above are incorrectly ending lines with LF
and, in most cases, ending the entire message with LF dot LF. That's not
CR LF dot CR LF, so a server such as msn.com will sit there waiting for
the rest of the message. After a while it'll give up and drop the
connection. Your mail doesn't get through.

Some mail servers convert a bare LF into CR LF, and accept LF dot LF as
the end of a mail message. This behavior is specifically prohibited by
821bis"

Interessant læsning.. I korte træk, opgrader eller sikft mail
program.....

MVH

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 24-01-02 08:25

Det er ikke mit mailprogram som er årsagen - det er når jeg sender foto gennem ACDSee ! Mit outlook 2002 kører som det skal!
ACDSee kører normalt også fint, blot vil den ikke sende til en speciel adresse på stofanet!

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 24-01-02 09:34

adressen er: navn@stofanet.dk

Kommentar
Fra : kjeldgaard


Dato : 24-01-02 10:22

prøv at sende din mail igen, med sæt mail1. foran stofanet så der kommer til at stå navn@mail1.stofanet.dk.

Kommentar
Fra : briani


Dato : 24-01-02 10:29

Kjeldgaard har fulstændig ret i det han skriver
i alle mail adresser til stofanet bliver der brugt det omtalte 1 tal
du skriver adressen er navn@stofanet.dk
så skal det rettes til navn@mail1.stofanet.dk
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani


Dato : 24-01-02 10:32

Tillæg
Til kjeldgaard
Så ikke lige det du have skrevet
da jeg ikke opdaterede siden inden jeg skrev det samme som dig
Brian

Kommentar
Fra : Erik.Thyregod


Dato : 24-01-02 20:50

SVAR:

Det er ikke rigtigt, at der altid skal stå ..@mail1.stofanet.dk.

Man kan til enhver tid få det ændret hos STOFA til ...@stofanet.dk. OG DET VIRKER NORMALT.

Man kan iøvrigt få det samme hos TDC, hvor man også kan "droppe" "mail1".

Erik

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 24-01-02 20:53

Altså må der være en anden grund ?

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 160 point
Dato : 24-01-02 22:19

Hej igen

Når jeg går ind på dem side Fejlmeddelelsen refferer til: http://cr.yp.to/docs/smtplf.html
Så står der, at at det var et "kontrolsystem" i qmail der hindrede videre sending af din Mail. Trykker man så på det fremhævede "qmail" kommer en ny side frem der forklarer at qmail er et sikkerhedsmailsystem - specielt til anvendelse hos Unix-brugere. Det korte af det lange,- den du sender til må temmelig sikkert have qmail indstalleret.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 24-01-02 22:47

- jeg undersøger - tak

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 24-01-02 22:57

Hjælper dette til en løsning?

> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: MAILER-DAEMON@mail1.stofanet.dk
> [mailto:MAILER-DAEMON@mail1.stofanet.dk]
> Sendt: 24. januar 2002 22:20
> Til: navn@stofanet.dk
> Emne: failure notice
>
> Hi. This is the qmail-send program at mail1.stofanet.dk.
> I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the
> following
> addresses.
> This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't
> work out.
>
> <navn & navn (e-mail@privat.dk)>:
> Sorry, I couldn't find any host named privat.dk). (#5.1.2)
>


Kommentar
Fra : vestergade


Dato : 24-01-02 23:44

Den fejlmeddelelse fortæller simpelthen at den du prøver at sende din Mail til ikke kan findes." Mail-robotten" på stofanet kunne ikke finde en udbyder der anvender navnet privat.dk
Der står også det er en permanent fejl.
Samtidig står der jo også at det er: > Hi. This is the qmail-send program < Igen -qmail -sikkerheden !
Igen når jeg kikker på den fejlmeddelelse du har sat link til øverst på siden,--så står der at din Mailer sendte en "your mailer sent a bare LF" Det jeg kan tyde udfra det,-er at den Mail du har villet sende har de forkerte "endelser--(tegn")

Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, --kan du sende Mails fra ACDSee til andre der har en Stofanet e-mail ??



Kommentar
Fra : food_life


Dato : 25-01-02 01:46

Har ikke prøvet - men synspunktet kunne være interessant at prøve!

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 27-01-02 07:49

det viser sig at det er alle mailadresser hos Stofa som ikke kan sende og modtage disse mails?

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 29-01-02 20:45

Faktisk er det *.jpg filer, så det er ikke her problemet ligger. For mig at se er det stadig STOFA som tackler mail fra ACDSee på en speciel måde, da ingen andre udbydere giver vanskeligheder! Rent faktisk kan man heller ikke sende mail gennen ACDSee hvis man har STOFA som udbyder!

Kommentar
Fra : vestergade


Dato : 01-02-02 19:07

Hej

Har du fundet ud af noget ????????

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 01-02-02 19:43

Nej, endnu ikke både Stofa og ADCSee er igang. Stofa siger at det ikke er hos dem, mangler svar fra ADCSee!

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 07-02-02 11:03

The issues with SendPix are still under review by the developers, it may be that the server is so busy that it cannot respond in time before the timeout occurs on your computer, or there is some incompatibility between SendPix and your mail server. There is no update beyond the SR1 at this point available for you to install so all you can do is try different times of the day in case the issue is server response.



Kommentar
Fra : food_life


Dato : 07-02-02 11:05

We are currently looking into SendPix connection issues. Please provide us with the following information:

What is the exact version you are running? Be sure that you are running the Service Release (SR-1) version by going to the Help Menu | About ACDSee. The version should be 4.0.1.0598. If it is not, please visit: http://www.acdsystems.com/English/Support/ProductUpdates/index.htm

What type of connection do you have? (Dial-up 56k, Cable, DSL etc.)

Do you use a Firewall, Proxy Server, etc.? If so, please provide us with details.

Have you been able to connect in the past?

How many images did you attempt to upload?

Do you know the total size of the files you attempted to upload?

What time of day did you attempt to upload?

Your location?

*** Please include previous correspondence when replying***

Thank you,

Chris Corbett
Technical Analyst
The Digital Image Management Company
E-mail: ccorbett@acdsystems.com
<http://www.ACDSYSTEMS.com>



Kommentar
Fra : vestergade


Dato : 07-02-02 13:19

Og du har fået afsendt alle svar på deres spørgsmål ??

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 07-02-02 13:26

er ved at ske!

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 12-02-02 09:41

Jeg beklager det meget sene svar, men vi har nu fået undersøgt din

problemstilling og fundet frem til flg. konklusion.



Når du prøver at sende mails fra ACDsee, så bliver modtager adr. "pakket"

ind i nogle underlige tegn. Det vil sige at vores mail server, læser

modtager mail adr. som en ugyldig mail adr., da ACDsee ikke overholder

standarden der for hvordan mail adr. skal se ud.



Eksempelvis har du prøvet at maile til en adr. der hedder (mp@privat.dk).

Det der sker er at vores mail server læser adr. som om, der er påsat en

parantes i hver ende af mail adr. Den adr. du sender til vil ligne

ovenstående, og da den ikke overholder standarden for mail adr., vil vores

mail server sender den tilbage til dig, med en fejl om at den ikke kunne

levere mailen til den pågældende adr.



Det er i det store hele her problemet strander, og beklageligvis er der ikke

det helt store vi kan gøre ved det pt.



Håber det gav lidt lys på sagen.



Med venlig hilsen


Telia Stofa / StofaNet BackOffice support



Kommentar
Fra : food_life


Dato : 12-02-02 09:43

Umiddelbart virker det som noget sludder, da alle andre udbydere kan læse og bruge programmet! Har du en kommentar?

Kommentar
Fra : vestergade


Dato : 14-02-02 23:59

Ja,---det lyder meget underligt.

Men ved du hvad der også er underligt !!!---Jeg har netop installeret ACDSee. Min Niece bor i Ålborg og har Stofanet,----hun kan sagtens modtage billeder sendt fra ACDSee. Hendes Email er med det føromtalte navn@mail1.stofanet.dk
Men det skulle vel egentlig ikke have betydning ??
Hvad kan så udledes af det ???

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Erik.Thyregod


Dato : 15-02-02 07:23

Det ville være interessant at få oplyst, om der er tale om at sende via e-mail fra ACDSee? eller der er tale om funktionen SendPix, hvor man lægger billederne ud på nettet i 30 dage?

Kommentar
Fra : vestergade


Dato : 15-02-02 09:23

Som jeg forstår food_life kan han ikke sende et Pic via e-mail fra ACDSee. Jer har personligt ikke prøvet den anden funktion.
Men,--ved ikke om det kan have en betydning at min Udbyder er Tele.dk ??



Kommentar
Fra : food_life


Dato : 15-02-02 09:39

Sende via e-mail er OK; men funktionen SEND PIX, hvor billederne bliver lagt på en server - hvilket også sker; men ingen e-mail til modtagerne!!! Det sker hverken når der skal sendes eller når man vil modtage !!!!

Kommentar
Fra : vestergade


Dato : 15-02-02 13:43

Hmm
Prøv lige at forklare hvor den funktion findes ???

Kommentar
Fra : food_life


Dato : 15-02-02 15:21

Går ud fra at du kører ver 4.00 - og her findes knappen hvis du trykker på share "send pix" !

Kommentar
Fra : Erik.Thyregod


Dato : 10-04-02 11:17

Hej,

der er ikke tale om at "undgå et problem". Funktionen "SendPix" er en funktion, hvormed man i 30 dage lægger billederne på en server til fri "afhentning" af modtagerne.

Denne funktion virker t/r med alle andre udbydere end Stofa.

Problemet består i, at med en adresse...@stofanet.dk kan man "sende" men ikke "modtage" billederne.

Godkendelse af svar
Fra : food_life


Dato : 14-07-02 22:55

Tak for svaret vestergade.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste