/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Køb af bil i USA
Fra : dnk
Vist : 272 gange
60 point
Dato : 10-09-03 10:53

Hej
vi snart rejser til USA for at opleve landet i ca 2 måneder. Vi starter i New York og ender i LA. vi har planer om at købe en bil, men har ikke kunnet finde informationer som kunne svare os på om det er muligt for turister at køben en bil i New York ?og om det er muligt at få den forsikret??
Håber at der er en eller flere som kan hjælpe os.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 60 point
Dato : 10-09-03 12:02

Med mindre end reglerne er lavet om de sidste 2 år (og det kan jeg ikke forestille mig i verdens mest liberaliserede og kommercielle land) er der ikke noget til hinder for dette. Det kræver dansk kørekort og penge....

Jeg har tidligere haft det med i en streng, men jeg kan da lige summere, at en af mine kammerater lavede denne tur. De var lidt smarte, idet de rejste modsatte vej. Generelt er klimaet nemlig bedre i LA, så bilerne er sundere end i NY. Det betød, at de faktisk formåede at tjene penge på den bil, som de købte i LA, fordi den efter alder / stand var bedre end de tilsvarende biler i NY......

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 10-09-03 12:07

Se i øvrigt denne artikel : http://www.usatourist.com/english/tips/carbuying.html

De skriver, at det kan være vanskeligt at få en forsikring på (uden overpris), hvis man ikke bor i USA - ud fra min kammerats erfaring må det siges, at være overdrevet - de havde i alt fald ingen problemer (du skal også lige læse mellem linierne - de vil gerne overbevise dig om, at det er billigere at leje bil ved dem, end at købe selv )

Erling

Godkendelse af svar
Fra : dnk

Dato : 11-09-03 00:17

Tak for svaret erling_l.

Kommentar
Fra : Mester98

Dato : 20-11-03 11:20

Du skal dog være opmærksom på at i nogle stater skal du bruger et "International drivers license", sidst jeg fik et kostede det 20kr (2001).