/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægtsforsning, bygninger
Fra : maya123
Vist : 732 gange
225 point
Dato : 10-09-03 07:46

Jeg er ny i slægtsforskning, men er dog kommet frem til lidt, min morfar er sansynligvis født på Solitudevej nr. 13, ifølge folkeoptællingen boede hans forældre der i 1885 og min morfar er født i 1886.

MIN OLDEFAR :
Kilde:    FT-1885
Navn:    Lars Isak Rasmussen   Køn:    M
Alder:    53
Stilling i husstanden:    Husfader   Civilstand:    Gift
Erhverv:    Skomager
Sogn:    Bangertsgade (Lige numre)   Herred:    København (Staden)
Amt:    København   Stednavn:    No. 10. Matrikel 1379 (Solitudevei 13)
Husstands-/familienr:    48   Matr.nr/adresse:    1. Sal
Trossamfund:    Folkekirken
Indtastningsnr:    C2345   Løbenr.:    184
Min oldefar fik mindst 8 børn, så jeg blev jo glad da jeg fandt nogle af dem her på DIS, jeg er ikke så mobil og arbejder helst online....Jeg fik alligevel kæmpet mig ud på Solitudevej....AK og VE, de havde revet den halve gade ned, således var der kun nr. 1-3- 5 tilbage. Så ledte jeg efter nogle hjemmesider, Nørrebro Lokal historiske og et par stykker mere, men de havde selvfølgelig ikke nogle billeder fra nr. 13, ved I/du hvor jeg kan finde mere ?? Jeg vil også gerne have et kort, hvor den gamle ejendom er optegnet eller gamle fotografier fra stedet. Prøvede kort og Mart. styrelsen, her online, men kunne ikke finde ud af det. Kunne også prøve skomager-lauget for at finde mere, men det har jeg heller ikke fundet, nogle der ved, hvilken faglig organisation, der har skomagere fra 1880erne i København ?
Jeg håber jeg kan komme lidt videre og at du/I vil hjælpe mig.
Mange venlige hilsner fra maya123 og hav en god dag

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-09-03 08:00

Et par adresser , håber du kan bruge dem, skriv hvis der er mere vi kan hjælpe med
Senta
http://home13.inet.tele.dk/sec/aalborg.html

Historie-baser med bla.Billedressourcer

Danske rejsende i England ca. 600 billeder [Danish Travellerers]
Den nationale billeddatabase [Den nationale Billedbase]
Diverse lokaliteter og emner [danskebilleder.dk]
Grønlandske billeder [Grønlands nationale Billeddatabase]
Kalkmalerier [Kalkmaleridatabasen]
Kirkebilleder [Kirker i Danmark]
Københavns historie [historiske og forsvundne bygninger]
Müllers pinakotek [Den nationale Billedbase]
Odense [Odensebilleder.dk]
Tønnies, fotograf i Ålborg [Tønnies]
Fredericia [Billeder fra 50'erne]

http://www.historie-online.dk/histsider/baser.htm

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-09-03 16:10

" faglig organisation, der har skomagere fra 1880erne i København ? "

Jeg fandt dette link fra Ålborg, mail til dem jeg tror de kan hjælpe dig med faglige organisationer fra København 1880.

fagforeningerne i Aalborg i 1870'erne

http://www.leksikon.org/art.php?n=3633

Senta

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 10-09-03 16:34

Kære Senta
Tak for dine link, desværre kunne jeg ikke bruge dem, den der http://www.danskebilleder.dk/ har slet ikke København med, æv og http://fpn.dk/byenshistorie/ er kun historiske bygninger og det er mest indenfor voldene, det vil sige Nørrebro er ikke med, æv igen... *GGGG*for mig. Du har gjort et stort stykke arbejde Jeg kan måske bruge "den nationale Billedbase", det vil jeg prøve en af dagene.
MHT skomagerne i KBH, har jeg besluttet at ringe LO op i morgen, de MÅ da vide det
Foreløbig tak for linkene, jeg ser lige om der er nogen der ligger inde med et direkte link til Solitudevej, helst nr. 13 selvfølgelig *GGGG*
Mange hilsner fra maya123

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 10-09-03 16:45

Hej Maya 123

Nu skirver du at du ikke er særlig mobil. Har du prøvet at kontakte kort og matrikelstyrelsen pr. telefon. Det kunne jo være de kunne hjælpe dig da du jo har matrikelnummeret.

lis

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 225 point
Dato : 10-09-03 16:46

På dene adresse er der følgende angående,
Solitudevej Udenbys Klædebo Ejendommen "Solitude" der havde haft matr.nr. 16, fik 1806 nyt matr.nr: 32. Den er efterhånden blevet udstykket i forskellige gader og byggegrunde.
Send en mail Til Københavns kommune de kan sikkert hjælpe .

http://home6.inet.tele.dk/flemclar/Kvarterer.html
Senta

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 10-09-03 16:59

Tak for svaret senta.

      Tak for svaret senta. og tak for hjælpen, dit sidste link, havde jeg været inde på for nogle dage siden, vi kommer det nok ikke nærmere. Tak LisBJensen for dit tip.
Hav en rigtig god aften begge to Jeg har jo lidt at gå igang med i morgen *SSS*
Mange hilsner fra maya123