/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Vil konstant koble op til internet.
Fra : holmegaard
Vist : 308 gange
50 point
Dato : 31-08-03 21:56

En bekendt af mig, har en problem med at vedkommenes pc konstant vil koble op på nettet, især hvis der bliver startet for nogle exe. filer f.eks norton antivirus og word. Jeg har prøvet at kontrollere for virus med norton, diverse cookies og dialers med ad-aware men lige lidt har det hjulpet.
Troede at det var norton der var sat op til automatisk opdatering men da jeg slog det fra havde det ingen effekt overhovedet.
Er der nogen der har prøvet noget ligende og i så fald hvad blev der gjort ved problemet.

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 31-08-03 22:07

Hvilke styresytsem er der snakke om?

Windows styresystemer bruger lokale tjenester til at gå på nettet med, det kan være en god idé at slå dem fra. Det spare både båndbredde og system resourcer.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : holmegaard

Dato : 31-08-03 22:15

Der er tale om windows 98. Der er tale om modem opkobling, og når vinduet med internetopkoblingen kommer op kan man kun vælge at koble op. For hvis man vælger at annullere bliver den bare stående fremme på skærmen indtil man vælger at acceptere.

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 31-08-03 22:24

Hej holmegaard

Jeg kender desværre ikke til Windows98, men jeg tror at inde i kontrolpanel skal i kunne aktivere og deaktivere tjenester.
I burde i hvert tilfælde kunne sætte internetopkoblingen i kontrolpanelet, så i ikke kobler automatisk på.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : als

Dato : 31-08-03 23:16

http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
Hvis ikke det fjernes ad denne vej, så kan du 100% sikkert få denne autoopkobling fjernet hos Spywarefri.dk i deres forum. Det er jeg som sagt 100% sikker på.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 50 point
Dato : 31-08-03 23:18

Jeg kan også køre en hjt for dig, så får du det også fjernet, men så kan det først blive mandag efter 17.

Godkendelse af svar
Fra : holmegaard

Dato : 18-09-03 16:00

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-09-03 19:27

Selv tak. Håber du fik løst problemet.