/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Skift af teleselskab.
Fra : arne.o
Vist : 391 gange
50 point
Dato : 26-08-03 21:09

Jeg tilmeldte mig Tele2 i juni vedr flytning af ADSL + fatsnettlf. fra TeleDk. Årsag : Tilsyneladende favorabel pris + hurtigere netforbindelse.
Det har været en kæmpeskuffelse med utallige problemer, spc ventetid, mgl information, næsten ikke til at få fat i tlf.(igen ventetid) og en utrolig dårlig kommunikation mellem de to selskaber. Hvor skylden skal placeres ved jeg ikke. Jeg forestiller mig, at TeleDk er meget lidt samarbejdsvillige (skal udføre det tekniske), men mener heller ikke Tele2 magter opgaven.
Er der andre, der har erfaring?? Jeg er klar over, der er et klageorgan, som vel bliver overbebyrdet hvis andre har det som undertegnede.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 50 point
Dato : 27-08-03 09:00

Vores internetforbindelse flyttede vi fra Tiscali til TDC, for ca 2 år siden.
Opsigelsen er bekræftet af Tiscali, alligevel sender de regninger og rykkere
med trusler. Beløbet bliver større og større. At komme på talefod med Tiscali er umuligt. Der henvises til deres hjemmeside, som har svar på alt. Undtagen vores problem. Tiscali kunne ikke levere ADSL modem med delefilter, TDC leverede varen
samme uge. Nå men at Tiscali gider sende rykkere i to år betyder jo at de ikke
har ret i deres krav.
Tilbage til TDC, ingen klager herfra, alt fungerer som det skal.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 27-08-03 11:09

Hej Arne

Det er et meget velkendt problem, du der er havnet i. Trist, men sandt. Nu får du min vurdering af telemarkedet lige nu:

Tele fastnet: De tre store (TDC, Tele2 og Telia) er lige dyre. Tele2 praler med besparelser, men prøv at sammenligne til f.eks. Sri Lanka (som jeg skulle i sidste uge), TDC 17,50 og Tele2 15,01. Altså samme pris. Du skal ud på markedet for at finde ordentlige priser, og der fandt jeg Danmark til 19 øre om dagen og halv om aftenen + Sri Lanka til 7,95 om dagen og lidt billigere aften. De fleste andre lande i verden også til halv pris eller mindre. Vel at mærke samme kabler, samme telefoner, o.s.v. - Og sjovt nok - da vi skulle have et stik mere sat op, skulle vi (naturligvis) ringe til det nye selskab, men det var den sædvanlige TDC-mand der mødte op!

ADSL: Vi havde tidligere ISDN hos en alternativ udbyder, World on Line, som senere blev til Tiscali. De begyndte med at fyre 100 mand, og siden er der vist ingen, der har været i telefonisk forbindelse med selskabet Vi flyttede også væk, men vi får stadig en månedlig opkrævning (har stået på nu i 2 år). Henvendelser besvares ikke. Jeg kender snesevis med samme problem. Gad vide hvornår boblen brister - de har udskrevet fiktive fakturaer for millioner. Hold dig helt fra Tiscali.

Så er der de andre selskaber til ADSL. Ingen af dem har så god fod på det, som TDC har. De er de dyreste, men de bedste. Men nu varer det blot et kvartal eller to, så har andre langt bedre tilbud end TDC. Og til under halv pris.

TDC's tegningsperiode er min. 6 mdr. Tag den - og sig den straks op! Når de seks mdr. er gået, kan du samtidig halvere din regning og få mindst dobbelt hastighed.

Mvh - SEMMER

Godkendelse af svar
Fra : arne.o

Dato : 29-08-03 14:55

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : arne.o

Dato : 25-10-03 18:18

Jeg kæmper fortsat med Tele2. Min ADSL fungerer, men min fastnettlf. er stadig ikke ok - har bl.a. bestilt tekniker pg af to stik i huste (støj), men han er stadig ikke dukket op (ventede forgæves en hel dag). Til gengæld fik jeg regningen på ham (det virkede!) Den er nu "pr kulance" eftergivet, men ingen kan tilsyneladende finde ud hos Tele2, hvad jeg skylder-eller om min fastnet er overflyttet. Vor Herre bevares for et syndigt rod.
Jeg må indrømme, jeg har fortrudt in overflytning, men er imod monopoler (som TDC var)- og derfor lod jeg mig lokke.

Kommentar
Fra : arne.o

Dato : 25-10-03 18:19

Jeg kæmper fortsat med Tele2. Min ADSL fungerer, men min fastnettlf. er stadig ikke ok - har bl.a. bestilt tekniker pg af to stik i huset (støj), men han er stadig ikke dukket op (ventede forgæves en hel dag). Til gengæld fik jeg regningen på ham (det virkede!) Den er nu "pr kulance" eftergivet, men ingen kan tilsyneladende finde ud hos Tele2, hvad jeg skylder-eller om min fastnet er overflyttet. Vor Herre bevares for et syndigt rod.
Jeg må indrømme, jeg har fortrudt min overflytning, men er imod monopoler (som TDC var)- og derfor lod jeg mig lokke.

Kommentar
Fra : arne.o

Dato : 25-10-03 18:20

Jeg kæmper fortsat med Tele2. Min ADSL fungerer, men min fastnettlf. er stadig ikke ok - har bl.a. bestilt tekniker pg af to stik i huset (støj), men han er stadig ikke dukket op (ventede forgæves en hel dag). Til gengæld fik jeg regningen på ham (det virkede!) Den er nu "pr kulance" eftergivet, men ingen kan tilsyneladende finde ud hos Tele2, hvad jeg skylder-eller om min fastnet er overflyttet. Vor Herre bevares for et syndigt rod.
Jeg må indrømme, jeg har fortrudt min overflytning, men er imod monopoler (som TDC var)- og derfor lod jeg mig lokke.