/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Åh nej!!! Tyveri af lejet film.
Fra : Rasmus_Eliasen
Vist : 335 gange
40 point
Dato : 14-08-03 00:20

Jeg fik stjålet tre lejefilm (nyheder) i går. Er der nogen der ved hvad det koster og hvad gør de hvis man nægter at betale. Det kan godt være de skal betale afgifter til producenten osv., men det er da groft hvis jeg skal betale 7-800 kr for en lejet film man kan købe for 50 kr i netto.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-08-03 00:35

Du skal regne med, at det kommer du til. Normalt er videoudlejere ret gode til at få dig til at skrive under på betingelser - så du har formentlig med din egen underskrift bekræftet, at du står inde for filmene og betale ved bortkomst.

Jeg tror, at udlejernes film er i højere kvalitet (derfor også en højere pris), men det kommer ikke sagen ved: Ansvaret ligger ved dig iht. den kontrakt, du har skrevet under.

Hvordan er de blevet stjålet - kan du evt. få indboforsikringen til at betale. Det er nok den eneste måde, du kan slippe på.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-08-03 00:39

PS: Som udgangspunkt kan jeg kun sige, at jeg ikke vil anbefale dig at lade være med at betale. En ting er det etiske og moralske, noget andet er, at du risikerer politianmeldelse fra udlejeren - og det er det ikke værd - du står alligevel tilbage med "den korte tændstik". Så seriøst: Sats på forsikringsselskabet

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Rasmus_Eliasen

Dato : 14-08-03 00:42

Videofilmene blev stjålet fra et kollegiekøkken hvor en eller anden spade havde glemt at lukke døren så jeg må nok gribe dybt i lommen, og så klippe mit blockbusterkort i stykker bagefter i stille protest

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 50 point
Dato : 14-08-03 00:57

Lyder lidt surt, ja. Måske skal du anvende en "underhundstaktik". Kryb til Blockbuster, forklar dem situationen, stil dig åben for at betale en erstatning, men udfordre dem på prisen "ikke noget, jeg gjorde med vilje / studerende med få penge osv.) Det kunne jo være, at en del af den (formentlig) høje pris også er en del af en taktik til at motivere til, at filmene kommer tilbage. Måske kan du også få forhandlet et par dage at løbe på: Det kunne jo være, at nogen gik til bekendelse eller filmene dukkede op på en anden måde.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Rasmus_Eliasen

Dato : 14-08-03 00:58

jeg prøver. tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Rasmus_Eliasen

Dato : 14-08-03 00:59

Tak for svaret erling_l.