/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windowsXP
Fra : flemming582002
Vist : 397 gange
20 point
Dato : 31-07-03 17:40

Når jeg tænder min comp. kommer der en blå skærm op, der fortæller mig, at win er blevet stoppet, for at forhindre computeren i at blive beskadiget. godt, men --
for at rette fejlen skal jeg genstarte i FEJLSIKRET TILSTAND, okay - genstarter - trykker F8 får så nogle valg, som genstart i fejl.tilst. jeg prøver faktisk alle de muligheder der er tilstede, Men DEN KOMMER IGEN MED DEN BLÅ SKÆRM, det er det eneste der sker, så jeg kan intet gøre når jeg ikke kan komme ind i comp.
Håber der er en der kan hjælpe mig, på forhånd tak Hilsen Flemming

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 31-07-03 19:15

Lyder som om det er skærmkort, eller ram. I fejl sikret burde du kunne starte da det er min a drivere der bruges der, så hælder til det er rammen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-07-03 19:42
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-07-03 19:46

Og så er der den sidste udvej når der ikke er andet der hjælper The end of the
track.

(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom kan du ikke boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
(3) Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
(5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på L.
(6) Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.

Hvordan kommer jeg ind i BIOS,hold en af disse taster nede under opstart.

ESC, DELETE, F1, F2, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC.
Inde i Bios går du til>Advanced Setup Page
Der sætter du(1'st Boot Device ......til.........CDROM) med Tasterne page up og page down.
Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil højre,pil venstre,ESC tibage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N ( tryk Y tasten for ja) (N tasten for nej)
Når det hele er overstået,sættes (1'st Boot Device) tilbage til (IDE-O)Det er nr.1
MASTER.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315341
Hvis du ikke kan Boote fra Cdrom>
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Manse9933
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348#4

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 31-07-03 19:48

geninstallation hjææælp the end.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-07-03 21:07

eller du vil lave en repair (R)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-07-03 21:10
Godkendelse af svar
Fra : flemming582002

Dato : 31-07-03 21:31

Tak for svaret Manse9933.
jeg er glad for svaret, det lyder rimeligt nemt, selv for en, der ikke har den vildeste forstand på pc, så det vil jeg prøve i morgen. tak for det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-07-03 21:39

Selv tak, det er lettere end du tror,man kan godt blive forvirret af al den tekst,men selve operationen er ganske simpel,ellers må du bare spørge,
det kan du gøre i denne tråd.

Manse9933