/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvilken metaldrejebænk???
Fra : Frederik_Gren
Vist : 3198 gange
150 point
Dato : 07-07-03 21:12

Hej.

Jeg vil gerne i den nære fremtid købe en metaldrejebænk. Mit problem er bare, at jeg ikke ved hvilket mærke der er bedst? Drejebænken skal være finmekanisk, og den skal kunne anvendes til diverse hobbyaktiviteter. Den skal dog alligevel have et vidst overskud, således at den også kan bruges til at lave større ting. Til dette formål har jeg et budget på 10000 kr.

Vejledning modtages med glæde.

Frederik

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 150 point
Dato : 07-07-03 23:28

Du bør købe en brugt drejebænk, en ny er for dyr hvis den skal bruges til noget ordentligt. Jeg har søgt hos google>avanceret>drejebænk brugt
På nettet findes dermange steder hvor du kan købe brugt, her er en af dem:
http://www.bnmaskiner.dk/2001.JPG
http://www.bnmaskiner.dk/2006.JPG
Disse typer er gode til mange ting.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 08-07-03 19:46

Tak for hjælpen Emesen.

Jeg prøver at undersøge brugtmarkedet lidt nærmere.

Frederik

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-07-03 19:51

Når eller hvis du finder en drejebænk, og du er i tvivl eller har et spørgsmål, så bare spørg i denne tråd.
Eyvind. - smed og maskinarbejder.
Af og til er der auktioner fra nedlagte værksteder rundt omkring.

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 08-07-03 19:59

Tak skal du have, det vil jeg huske på...

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 14-07-03 19:16

Hej Eyvind.

Jeg har brug for lidt hjælp! Siden sidst har fundet nogle mulige "drejebænks-kandidater", men jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvilken af disse, der er bedst. Jeg har bevæget mig væk fra at købe en brugt, da jeg er lidt bange for at købe katten i sækken, samtidig med at dem jeg har fundet på nettet, alle er for store. Det skal nemlig være muligt at få den ned af en kældertrappe. (max 130kg)

ajengros.dk (Ferm MD500) samt (CT920)

spitco.dk (opti D 240x500 G) samt (quantum D 210x320)

Tak for hjælpen..
Frederik

Kommentar
Fra : tim10082001

Dato : 06-11-03 16:44

Du kan prøve at se her også.
De har nye maskiner til salg.
Jeg kender godt nok ikke de pågældende maskiner,
men prisen kan i hvert fald ikke afskrække.

http://www.berghandel.dk/showKategori.aspx?ID=756

God jagt
Hilsen Tim Knudsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-11-03 20:05

Jeg kender ikke disse mærker, men Ferm MD500 ser ikke så tosset ud.
Automatisk tværdrejning bruger man ikke så tit.
Husk at den skal stå i watter både på langs og tværs.
Eyvind.