/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Forsendelse i prøveposer ?
Fra : ingelein
Vist : 12 gange
50 point
Dato : 01-10-24 18:11

Hvem husker dengang man kunne sende en mindre dims på 20 gram i en prøvepose?
I dag kan man ikke sende noget der er højere end 1 cm i et brev.
Jeg sælger ud af mit sygrej, men hvem vil betale 43 kr for at få sendt 4 knapper, som kunne være i et brev, hvis ikke allerede brevet med bobleplast var næsten 1 cm?
Alle postleverandører må have kronede dage.
Kan transportministeriet ikke sætte grænser for denne grådighed? De bestemte trods alt at vi alle skulle glemme postsprækken i fordøren og befalede dyre postkasser ved vejskel. Det gav da omsætning i flere brancher.
I dag tænker jeg ofte: skal vi køre til nærmeste by for måske at købe en lille ting eller er det billigere at købe på nettet, hvor man er sikker på at den ønskede vare findes. Regn selv ud at turen til byen koster knap 2 liter benzin + parkering.
Ingelein

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-10-24 22:15

Den billige pris på varer i prøveposer var kun til vareprøver. I min studietid vtjente jeg penge i ferierne ved at virke som reservepostbud.
Der var mange ektropkrævninger til et par stykker som heletiden forsøgte at sæge varer i prøveposer med llav porto.
Hvis du vil sende knapper eller andet so ikke kan være i et normalt brev , så send med et af de mange firmaer med billige pakker.
Du kan sende en pakke for mellem 40 og 50 kr.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 01-10-24 23:37

transor

Du mener vel varer sendt pr. efterkrav i en prøvepose.

Citat
Kan transportministeriet ikke sætte grænser for denne grådighed? De bestemte trods alt at vi alle skulle glemme postsprækken i fordøren og befalede dyre postkasser ved vejskel. Det gav da omsætning i flere brancher.

Det var jo for at spare budene for mange skridt, gale hunde og stier der ikke var ryddet for sne og is, for ikke at tale om beboelsesejendomme med trapper.
Og senere indførte de et minuttyranni hvor budene skulle scanne deres terminal flere steder på ruten.