/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Koble ringeforstærker til telefon?
Fra : ingelein
Vist : 140 gange
200 point
Dato : 30-08-24 20:15

Hej
For meget længe siden havde vi en udendørs klokke fra TDC
I forbindelse med fastnettelefonen. Det sluttede da jeg havde betalt for den klokke i mere end 30 år, mener at det var 15 kr. i kvartalet eller md. Klokken hænger stadigvæk under tagudhænget. I mellemtiden har vi dog bredbåndstelefoni. Det virker fint med de 5 Becom 6000 vi har rundt omkring i huset.
Efterhånden er vi dog halvdøve med høreapparater og kan ikke høre telefonen når vi er i haven.
Smartphones bruger vi kun til 4-5 ting og render ikke rundt med den.

Man kan købe en ringeforstærker, men vores telefoner har ingen mulighed for tilslutning.
Kan man mon købe noget, der kan bruges så telefonens ringning kan transmiteres ud på terassen.?
Tænker på noget med en mikrofon liggende ved telefonen, som transporterer lyden videre? Måske sommen babyalarm ?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-08-24 21:14

Der er formentligt Bluetooth i både høreapparater og i smarttelefonen.

Par de 2 enheder med hinanden, så kan I både høre telefonen ringer og besvare opkaldet via jeres høreapparater.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-08-24 18:47

Tak for svaret. Vi har parret høreapparater og smartphones, men det jeg spørger om er fastnettelefonerne. Vi bruger vores smartphones til ting som sms vedr. pakker fra nethandel, mobilpay og når vi er alene i byen og vil hentes / bringes. Vores familie bruger fastnettelefonen.
Personlig synes jeg at folk der er klistret til deres telefon burde lægge den fra sig Bare i nogle timer.
Jeg gad ikke være til rådighed døgnet rundt.
Ingelein - sær snegl

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 31-08-24 20:29

Hvad med en trådløs telefon.
https://telecall.dk/aeldrevenlige-traadloese-telefoner/?srsltid=AfmBOopzmn2SMeKyp-AhtPJ6JuLxDB8QtOS4Da6bv9b9JofcCRtR7ZD-

Kan kombineres med høreapparater, nogle har ekstra høj ringetone, og en af modellerne har ekstra ringeklokke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-24 14:00

Måske kan i bruge denne:
https://www.batteribyen.dk/nedis-fhss-babyalarm-med-to-vejs-kommunikation?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwxNW2BhAkEiwA24Cm9C2kOFXfoxbXMjWRWAfw7GMFQDJsSVCymD5nynMonsaEfLyIJEIdFRoCQBIQAvD_BwE
Husk at købe batterier, for de følger ikke med.
Det er nok det nemmeste uden at skulle tilslutte noget.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-24 16:54

De 6 Beocom 6000 er trådløse. Det er bare ringer menuen der ikke er høj nok til vores nedsatte hørelse. Vi vil nødigt skifte disse telefoner, for vi kan også ringe internt i huset fra dem .
Forslaget fra Eyvind er noget jeg vil forsøge mig med.
Problemet er at den tidligere klokke udenfor ikke har været i drift i mange år og ikke dur til bredbåndstelefoni ifølge Yousee, som ikke har pillet monstrummet ned.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-24 16:58

Jeg forestiller mig at jeg kan sætte babyslarmens sender ved en af telefonerne. De ringer allesamen ved opkald i alle husets rum, hvor de er placerede.
Når telefonen ringer når vi er udenfor, kunne vi have babyalarmens modtager med os. Den foreslåede fra Batteribyen ser ud til at være den nemmeste og uden tilslutning til strøm.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-09-24 17:38

Citat
Problemet er at den tidligere klokke udenfor ikke har været i drift i mange år og ikke dur til bredbåndstelefoni ifølge Yousee, som ikke har pillet monstrummet ned.

Og der ligger jo en hund begravet, det er stadig TDC´s ejendom så man må ikke selv fjerne den eller tilsluttet kabel.
Så sent som i 2014 påtog jeg mig opgaven at aflevere en gammel drejeskivetelefon fra et bo, afdøde havde ikke brugt den i årevis, men den gamle drejeknogle fulgte jo med det abonnement hun havde tegnet i sin tid

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-09-24 23:29

Jeg tvivler på at Yousee/TDC efter 30 år kommer og ser til deres ringelokke. Det var montøren som installerede bredbåndsforbindelserne, som klippede ledningen til ringeapparatet over. Han burde have taget klokken med sig.
Om jeg gider bede Yousee om at hente den ?. Den er vel næppe registreret længere.
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-24 09:02

TDC besværer sig ikke med at hente gammelt skrammel.......... så glem alt om den.
Evt. kunne du sørge for, at dække af for den afklippede ledning " hvis den sidder til noget i den anden ende".