/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kender i problemet ?
Fra : Leif7
Vist : 131 gange
100 point
Dato : 09-06-24 19:48

For allerførste gang tilsluttede jeg et TV til internettet for et par måneder siden, og kun for at se DR når jeg havde misset noget. Og jeg ser ikke Matador igen-igen, men alle afsnit af Taxi som jeg ikke fulgte med i da den kørte første gang.

Det undrer mig blot at forbindelsen kan være nede, men ikke på computeren som er kablet til modemmet.
Det er sket et par gange, og underligt nok var det kun DR idet jeg kunne zappe andre tjenester frem. Men sidste gang prøvede jeg et gammelt trick som var at genstarte modemmet, så virkede det.
??????????

Med til hører at YouSee flere gange om året roder med deres gamle skidt her i Nakskov.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-06-24 08:11

Hvis du får internet med et modem fra YouSee så er du også dyrt, dårligt, langsomt og ustabilt kørende.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 10-06-24 09:04

Modemmet er 7 år gammelt.
Jeg tog en test i går og det trak 168, nok rigeligt idet jeg ikke har en masse legetøj som trækker på wifi.
Men det er jo ikke noget nyt at DR roder lidt, for nogle måneder siden (inden jeg købte nyt TV og gik på nettet) oplyste DR at de havde en fejl på DR Play som ramte LG og et andet mærke.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-06-24 10:18

Flow TV og internet TV er 2 forskellige ting, og de kører ikke sammen!
DRTV's digitalt arkiverede indhold vil være tilgængeligt, selv om et live tv-signal går ned, så længe din internetforbindelse er oppe!

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 10-06-24 11:34

dogvillestar

Det ved jeg, man er jo nødt til at følge med selv om man kun er hjemmebruger og gammel.

Jeg har sat et ekstra fordelerstik i det ældre TV-udtag hvor der så går kabler til mit modem og TV, også i en tidligere bopæl, det fungerer udmærket. Jeg så også et sted hvor der var særskilte udtag for TV/radio med runde stik og et udtag med 2 stk RJ45 porte, det var et bolignet hvor man simpelthen måtte trække nye kabler overalt, 2 stk som der ikke kunne være i de ældre rørføringer .......... det var i 2009, muligt at der er kommet ny teknik siden.
Men her betyder det så at når TDC roder ryger begge signaler

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 12-06-24 13:25

Alt TV kører vel over internettet om nogle år.

Mit nyeste TV er forberedt på det idet jeg skal trykke tre gange på fjernbetjeneren inden det viser flow-tv.
Mit forrige TV, blot 4 år gammelt var af den "gammeldags" type hvor man tændte ved blot at vælge kanal, som regel knap eet som gik direkte på DR, nettet var et tilvalg.

En anden udbyder har gravet kabler ned i hele Nakskov, men tilslutningen er dyr, og man får nærmest et par "gratis"streamingkanaler trukket ned over hovedet, vel at mærke smækfyldt med reklamer og intetsigende reality boostet med tatoverede tosser.