/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nye tider
Fra : Leif7
Vist : 311 gange
100 point
Dato : 14-01-24 15:55

Jeg har allerede opdaget at jeg skal vende hjernen en omgang når "Kong Frederik" nævnes .......... er det den gamle eller den nye ?
Jeg er jo "vokset op" med den gamle idet han døde da jeg var 19 år.

Om nogle år får Sverige en Victoria-periode, hvordan mon det kommer til at gå ?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 14-01-24 16:48

Massepsykose - hvad går der af et oplyst folk i øjeblikket?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-01-24 17:21

Citat
Massepsykose - hvad går der af et oplyst folk i øjeblikket?
Hellere en konge/dronning end en præsident.

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-24 22:38

Helt enig Kaptajn-Tommy men jeg tror at ebg_888 ikke kan se forskellen mellem oprigtighed og massehysteri.

Massehysteri så vi den 6. januar 2021 da en præsident kandidat ikke ville anerkende sit nederlag.

I øvrigt brugte jeg min søndag i dag på at være inde på Christiansborg, ligesom jeg var i 1972.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 15-01-24 11:11

Mange kritiserer at de kongelige er med på erhvervsrejser.

De overser blot at andre landes politikere og toperhvervsfolk, uanset om de er modstandere af det middelalderlige i kongedømmer, alligevel er snobbede og gerne vil mænge sig, og det åbner jo døre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-01-24 15:20

Er knaldhamrende royalist. Godt vi ikke har en præsident, der skal vælges hver fjerde år. Valg har vi nok af, med Folketinget og kommune.

Frederik X har chance for at blive lige så populær, som sin morfar. Det minder mig om en lille historie, fortalt af en nu afdød nabo. Han var montør ved TDC.

En dag var de inde på Amalienborg, aller øverst oppe, for at lave noget kabel arbejde. Det var ikke særligt behageligt, det støvede, og de svedte.
Pludseligt kom en person kravlende, med tre pilsner. Det vat Kong Frederik, der mente de nok trængte til at få skyllet halsen.

M.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 15-01-24 21:09

Det tror jeg på.

Jeg havde en skolekammerat som fortalte at han havde drukket nogle øl sammen med Frederik på en knejpe i Nyyhavn og først genkendte ham da han lagde kasketten.
Okay, man skulle altid trække det halve fra min kammerats fortællinger, men det var ingen hemmelighed at han iførte sig noget slidt tøj og tog nogle ture.

Det var dengang at pressen ikke gad tage sig af almindelig adfærd hos pingerne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-24 16:05

Som gammel, meget gammel SF 'er var jeg imod royalismen, men tænk hvis hvis en ""trompf"" type fik magten her i mit dejlige DK.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-02-24 13:22

@Eivind

Rolig nu, en Trump-type ville forlængst være erklæret ude af valglisterne i Danmark.

Planket fra Ekstra Bladet:
"91 kriminelle anklager, en affære med en sexarbejder, racistiske og sexistiske udtalelser, beskyldninger om seksuelle overgreb og falske nyheder".

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 03-04-24 19:30

Tak for svaret for_lækker.