/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Epson 2105.
Fra : jensviggo
Vist : 290 gange
100 point
Dato : 18-10-23 11:08

Blækindikatoren lyser trods masser af blæk ca. 17g i alle 4 patroner. Altså i hver.
Hvad gør jeg.
Vh jensviggo

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-10-23 13:18

En mulighed: https://www.epson.dk/da_DK/contactus
de plejer at være yderst hjælpsomme og flinke...

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 18-10-23 14:26

Det kan være, at blækpatronerne ikke er installeret korrekt, eller at printeren ikke genkender dem. Her er nogle mulige løsninger:

Kontroller, at blækpatronerne er kompatible med din printer. Du kan finde en liste over kompatible blækpatroner på Epsons hjemmeside.

Fjern og geninstaller blækpatronerne. Sørg for, at de klikker på plads, og at patrondækslet er lukket helt. Hvis fejlindikatoren stadig lyser eller blinker, skal du trykke på knappen vedligeholdelse igen.

Udfør en dysecheck for at se, om skrivehovedet er tilstoppet eller beskadiget. Du kan finde instruktioner til, hvordan du gør det, på denne side.

Nulstil printeren ved at slukke den og tænde den igen. Hvis det ikke virker, kan du prøve at opdatere printerens firmware eller software.

https://www.epson.dk/da_DK/support/sc/epson-expression-home-xp-2105/s/s1727
https://support.epson-europe.com/onlineguides/da/s21t21t27/html/ink_4.htm

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-10-23 17:51

Kan du stadig printe med printeren? For så er der også den mulighed, som jeg selv har oplevet masser af gange, at indikatoren allerede lyser når printeren synes at blækniveauet er lavt. Nu siger 17g ikke mig så meget, men men jeg ved at nogle printere allerede advarer når halvdelen er brugt. Så kan man blot fortsætte med at printe til den stopper helt, og sætte en ny patron i der.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-03-24 08:36

Hvordan går det med din printer?