|
| Links i Outlook 2013 Fra : bigfool | Vist : 553 gange 200 point Dato : 08-07-23 11:26 |
|
Her de sidste par dage, når jeg har modtaget en mail hvori der er et link til nettet, og jeg så klikker på det, får jeg følgende respons fra Outlook:
"Virksomhedens politikker forhindrer os i at fuldføre denne handling. Kontakt supportteknikerne for at få flere oplysninger - OK".
Jeg mener ikke at have pillet ved nogle indstillinger, men kan umiddelbart ikke se, hvordan jeg igen får lov til at klikke på et link, for at komme videre til pågældende adresse.
(Jeg ved godt, at jeg bare kan højreklikke på linket og så indsætte det i en browser, men det er jo lidt mere besværligt).
Takker på forhånd for et eller flere konstruktive input
| |
| Kommentar Fra : abbaba |
Dato : 09-07-23 06:31 |
|
"Virksomhedens politikker forhindrer os i at fuldføre denne handling
Er det et firma eller privat pc
For mig lyder det som en Firewall regel der er oprettet og kan rettes samme sted.
| |
| Kommentar Fra : abbaba |
Dato : 09-07-23 06:34 |
|
Du buedw kunne rette det ved at skifte sikkerheden til Offentlig pc
| |
| Kommentar Fra : bigfool |
Dato : 09-07-23 09:08 |
|
@abbaba
Det er en privat stationær Win 10 pc, og jeg mener den altid har været sat op som "privat pc".
| |
| Accepteret svar Fra : Klaudi | Modtaget 200 point Dato : 09-07-23 09:43 |
| | |
| Kommentar Fra : bigfool |
Dato : 09-07-23 13:06 |
|
@Klaudi - Foreløbig tak.
Jeg har prøvet dine forslag, men uden forskel
Har også haft afinstalleret min foretrukne browser (Chrome) og forsøgt med den præinstallerede Edge, men heller ikke her får jeg lov at åbne et link i Outlook....
Jeg har også et program der leder efter "rester" i databasen for oprydning efter afinstallation, men der var ikke nogen, da Chrome blev fjernet, så nu er gode råd dyre.
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 09-07-23 15:22 |
|
Prøv at vælge Outlook som standard app til mail igen
Tast WIN+i så åbner Indstillinger
klik på Apps
så på Standardapps
find Outlook og sæt den som standard
| |
| Kommentar Fra : bigfool |
Dato : 09-07-23 15:31 |
|
Det har jeg skam prøvet - Det samme med standardbrowser, men som sagt uden effekt.
| |
| Godkendelse af svar Fra : bigfool |
Dato : 15-07-23 15:41 |
|
Tak for svarene Klaudi, omend de ikke fik mig i mål.
Jeg har eksperimenteret med flere forskellige ting: Jeg har ikke IE installeret men derimod Edge foruden Chrome, men uanset hvilken jeg valgte som standard gave det ingen forskel. Jeg har nu installeret Avast Secure Browser men bibeholdt Chrome som standard, og nu bliver alle links i mails accepteret
Men du er trods alt den person, der har givet de bedste bud på en løsning, så du fortjener de points.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|