/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
problemer med FZR 1000 EXUP
Fra : peer
Vist : 814 gange
20 point
Dato : 30-03-01 00:11

Mon der er nogen der har erfaringer med/forstand på netop denne cykel. Jeg vil gerne vide noget om EXUP ventilen. Går den nemt i stykker - hvor meget kan den holde til hvor mange km? Jeg har et problem når jeg starter fra 0 km/t dette uanset om mc´en er varm eller kold. Maskinen skal ligesom files igang på koblingen ellers tager den ikke ordentlig ved gassen. Jeg har fået fortalt af en mc mekaniker at det formentlig er EXUPen, andre siger igen at det er kabureringen den er gal med. Har overvejet at skifte udstødning - kører med original i øjeblikket - til en Akrapovic hele vejen igennem. Er dette en god ide eller vil den køre dårligere uden EXUP. Skal man iøvrigt justere på EXUP ventilindstillingen? Cyklen har gået ca. 35000 km og er holdt helt original stand.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-03-01 04:41

peer <peer.news@kandu.dk> skrev i en news:9a0bpa$lhb$1@sunsite.dk...
> Mon der er nogen der har erfaringer med/forstand på netop denne cykel.
Jeg vil gerne vide noget om EXUP ventilen. Går den nemt i stykker - hvor
meget kan den holde til hvor mange km? Jeg har et problem når jeg
starter fra 0 km/t dette uanset om mc´en er varm eller kold. Maskinen
skal ligesom files igang på koblingen ellers tager den ikke ordentlig
ved gassen.

En af mine klubkammerater havde en EXUP der hængte!

Han havde ikke selv bemærket noget på den brugt-købte maskine, der
"sikkert kørte som sådan en skal"; men da den ved lejlighed var ved
mekanikeren (FV-Motor i Borum!) til trimning opdagede denne fejlen og
fik motioneret EXUP'en løs igen. Virkningen var virkelig mærkbar for
ejeren!!!

Du burde kunne se om ventilen, der sidder lige under motoren, bevæger
sig
ved gasgivning!
Gør den ikke dette, så afmonter kabeltrækket og mærk efter om ventilen
kan drejes frit med hånden, eller om den sidder fast!
Hvis den (imod min forventning) er løs er det omkring servo-motoren (en
sikring??) at problemet befinder sig!

--
Armand.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-04-01 12:36

> Hvis den (imod min forventning) er løs er det omkring servo-motoren (en
> sikring??) at problemet befinder sig!

Praecis ! Eller hvis en tidligere ejer har indstillet den forkert kan du
selv justere den, det er ret let. Kig i haynes for en beskrivelse, nu
har jeg forsoegt to gange at skrive den, men det bliver for rodet. Men
du vil se en vippearm, og bag den et hul. Indstil neutral (slukket
motor, men med taending) saaledes du kan se hullet gennem den slis der
er i vippearmen... (hmmm, alligevel rodet, sorry)

Ian, nl
Thunderace

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 18-07-01 19:07

Her e ren god artikel (norsk)

http://www.dinside.no/page/art/16710.shtml